Week 8 - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Rob Koning - WaarBenJij.nu Week 8 - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Rob Koning - WaarBenJij.nu

Week 8

Blijf op de hoogte en volg Rob

27 Oktober 2014 | Australië, Airlie Beach

Maandag middag ben ik een rondje gaan lopen langs het strand en parkje. Er waren mensen muziek aan het spelen voor zichzelf en het klonk goed. Ik ben daar niet veel verder vandaan op een bankje gaan liggen om mee te genieten van de muziek.
In de avond had ik afgesproken met Jet en Brenda uit Akersloot, Frank(reisgenoot van de meiden) was ook mee. We zijn bij verschillende kroegjes even binnen geweest. In een kroeg kwam ik iets bekends tegen, waar me broers het vaak over hebben: Bierpong. Er was zelf een hele competitie opgezet om het spel te spelen.

Dinsdag moest ik er weer vroeg uit om uit te checken,want zou 's Avonds de bus nemen richting Cairns. Ik heb vervolgens mijn spullen achter gelaten in de garagebox en ben richting het strand gegaan om nog wat slaap te pakken. Dat lukte niet helemaal aangezien het in de middag een beetje ging regenen. Terug naar het hostel, tot dat ik liep en merkte dat het weer beter werd, ik weer terug tot dat ik bij het strand was en weer ging regenen. Ik omgekeerd en ben naar een kroeg gelopen om maar een biertje te doen en een potje te poolen. In de middag kreeg ik in eens een berichtje van de meiden waar ik was en voor ik het was stond de auto klaar en kwamen ze me ophalen. We zijn naar de camping gegaan waar zij verbleven, hebben een potje Risk gespeeld en samen gegeten. De camping zag er heel verzorgd uit en je had daar bijna hetzelfde als in een hostel. Het gaf mij meteen een goed beeld hoe het kan zijn op een camping en dat sprak mij wel aan. Wie weet ga ik dat ooit nog eens doen. Even tegen achten brachten ze me na de bus toe om vervolgens om half 9 de bus in te gaan.

De busrit was toch enigszins zwaar. De vorige keer dat ik met de bus ging kon ik heel goed slapen, maar deze keer minder. Heb misschien maar 2 uurtjes geslapen. Gelukkig had ik nu wel een app hoe ik muziek kon downloaden en had ik muziek om te luisteren.

Om even voor 6 uur in de ochtend kwam ik aan in Cairns. Ik moest nog opzoek naar een hostel, maar de meeste recepties gaan pas om 8 uur open. In de tussentijd heb ik gezocht naar een hostel op mijn mobiel en ben ik het park mijn ontbijt gedaan. Gelukkig was ik niet alleen, al hoewel ik daar later iets anders over dacht. Met de bus was nog een man gekomen die wachten op z'n neef tot die hem kwam ophalen. Op en of andere manier kreeg ik al meer het idee dat er iets niet klopte, maar heb wel met hem gelachen. Zijn voorouders waren aboriginals en daar hebben we het ook even over gehad. Ik kon het ook niet laten om daar vragen over te stellen en hoe hij het ervaart om in Australie te wonen, aangezien ik hoorde dat de mensen nogal racistisch zijn. Dit gaf hij ook toe. Om 8 uur kon ik mijn bagage kwijt bij het hostel en zijn we samen een rondje gaan lopen. Eerst langs het strand en vervolgens door het winkel centrum. Geen meisje ontglipte hem en ik werd meerdere keren op mijn schouder getikt. Ondertussen nam zijn neef maar niet op en zelf had hij geen telefoon. Vanaf 9 uur begon hij al dat ie dorst had, maar de kroegen en drankzaken gaan om 10 uur open. Om half 11 kwamen we uit het winkelcentrum en zag hij een kroeg. Daar moest hij naar binnen om een biertje te drinken en zo heel vreemd is dat blijkbaar hier niet, want je ziet het wel meer op het terras rond die tijd.
Voor mij gaf dit de kans om even iets voor mezelf te gaan doen en zei dat ik alvast ging slapen bij de Lagoon(zwembad aan het strand). Ondertussen ben ik eerst een broodje gaan eten en zag vervolgens het reisbureau Peterpans, waar ik nog een waardebon van had, gekregen van vrienden tijdens mijn afscheidsfeest. Ik wilde informeren wat ik er allemaal van kon doen. Met wat informatie boekjes op zak ben ik vervolgens naar de Lagoon gegaan om nog wat slaap te pakken. Om drie uur kon ik inchecken en ben ik vervolgens een rondje gaan hardlopen. Tijdens het hardlopen kwam ik allemaal fitnessapparatuur tegen en die heb ik tijdens de terug weg even gebruikt. 'S Avonds ben ik voor de eerste keer weer eens gaan koken voor mezelf. Het is toch lastig om dat hier te doen, aangezien je dan voor je eentje steeds moet koken. Ik had er dan nu ook maar voor gekozen om een grote pan te maken zodat ik voor meerdere dagen eten had.
'S Avonds ben ik het uitgaansleven gaan bekennen, aangezien meerdere mensen zei dat je hier elke avond kon uitgaan, maar dat stelde niet veel voor. Wel kwam ik nog twee andere jongens tegen die ik eerder in Sydney heb ontmoet. Zij waren vervolgens nog met een stel uit Nederland en daar heb ik de hele avond bij gezeten.

Donderdag ben ik weer naar de Lagoon gegaan en heb ik tussen door wat fitness gedaan, om vervolgens in het water af te koelen. 'S middags heb ik een trip geboekt voor de week erop en nog wat extra informatie gehaald om wat nog meer te doen. Daar kom ik op terug wanneer ik dat heb gedaan. Ik heb vervolgens ook mijn vlucht terug geboekt naar Sydney. 5 november zal ik terug vliegen en wil dan gaan kijken om wat werkt te gaan doen. Het geld gaat namelijk toch iets sneller dan ik had verwacht. Aangezien ik bij Peterpans was en daar WiFi had kon ik een keer FaceTime met mijn nichtje Simone en het was goed om weer eens een bekende stem te horen!
'S Avonds was ik door Peterpans uitgenodigd om mee uit te gaan met een groep, waarbij je gratis eten en wat drankjes kreeg. Ik vond het erg leuk en voor ik het wist had ik veel nieuwe contacten gemaakt en heb ik een gezellige avond gehad. Hoe raar het ook is, maar ook deze avond kwam ik een bekende van gezicht tegen. Eenmaal door vragen bleek dat ze ook op de Jac P Thijsse te hebben gezeten.

Vrijdag ben ik een stuk gaan wandelen. Via Googlemaps zag ik ergens een groot binnen water en dacht dat het de moeite was om daar even te kijken. Dit alleen een klein beetje tegen, al hoewel ik ook weer langs grote loodsen kwam waar ze grote schepen verbouwde. Ik merkte ook aan het eind van het lopen dat de warmte hier wat gevaarlijk is. Na z'n 10 a 15 kilometer begon ik me toch een beetje licht te voelen in mijn hoofd terwijl ik genoeg water had gedronken. Ik was uit eindelijk blij dat ik in het winkelcentrum met airco stond. In de middag heb ik niet veel meer gedaan dan alleen met wat kamergenoten gepraat.
In de avond was ik eigenlijk van plan om ergens te gaan kijken of er live muziek was, maar dat plan werd het niet. Aangezien de kamergenoten een kroegentocht gingen doen en het de vorige keer hun bevielen, ben ik met ze mee gegaan. Achter af vond ik het toch niet zoveel. Soms stond je ergens gezellig, maar moest je al weer naar de volgende kroeg en sommige kroegen waren niet leuk en toen moest je weer blijven, maar heb nu wel een idee wat voor kroegen er hier min of meer zijn.
Hoe gek het ook is, deze avond kwam ik weer een meisje uit Heiloo tegen. Ik zat samen met haar broer op de Jac P Thijsse en volgde samen de HAVO.

Zaterdag was niet z'n bijzondere dag. Ik ben even naar de Lagoon geweest om wat bij te bruinen en ben in de middag gaan hardlopen. Wel was het leuke dag er bij de Lagoon van 2 tot 5 uur een live band bezig was. Helaas waren niet alle nummers goed. In de avond was ik een van plan niets te gaan doen en daar heb ik me nog aangehouden ook. Ik ben in de avond een rondje gaan lopen en daarna vroeg te bed gegaan, aangezien het slapen in het hostel niet gemakkelijk is, kon ik wel wat slaap gebruiken.

Zondag was bijna hetzelfde als de dag ervoor. Deze keer was de band alleen een stuk beter. In de avond was ik van plan om opzoek te gaan naar een kroeg waar live muziek was. Het zag er een beetje somber uit en wilde bijna al weer terug gaan naar het hotel, tot dat ik iets hoorde bij de Gulligans(Een groot feest hostel met daarbij een grote kroeg). Er werd live muziek gespeeld en goed ook. Ik had een biertje besteld en ben ergens aan tafel gaan zitten. Achteraf bij een man uit de VS die op vakantie was. Een heel gesprek gehad met elkaar en niet veel later kwamen twee vrouwen uit Engeland erbij zitten. Een vrouw die Directeur was van een basisschool en was wel leuk om te horen hoe het hier aan toe gaat op school. Niet veel later kwamen er ook nog twee Australische jongens erbij zitten en heb ik geweldige avond gehad.

Maandag ben ik weer naar de Lagoon gegaan, helaas kwam ik deze keer een beetje rood terug en kwam de After sun ook eens van pas. 's Middags had ik nog wat dingen die ik moest regelen en ben daarna gaan hardlopen. In de avond heb ik niet veel gedaan, dan weer een maaltijd maken voor de eerst komen de dagen die ik dan kan opwarmen in de magnetron en mijn spullen bij elkaar gezocht zodat ik de volgende dag op trip kon gaan.

Dinsdag en woensdag ga ik dus op een trip. Zo wil ik vrijdag waarschijnlijk ook een trip doen. De rest van de dagen zullen niet heel bijzonder zijn, aangezien hier niet veel meer te zien is. Het zal die dagen blijven bij de Lagoon hangen, wat sporten en uitgaan.

Doordat ik eigenlijk niet veel heb gezien, heb ik voor deze week geen foto's. Ik heb wel een foto toegevoegd voor degene die nieuwsgierig zijn naar mijn nieuwe kapsel. Het is een foto die gemaakt is tijdens het uitgaan op donderdagavond met Peterpans.

  • 27 Oktober 2014 - 13:25

    Van Oma 27 Oktober 2014 :

    hoi onze Rob wat een verhaal en zoveel meegemaakt en veel bekende mensen ontmoet en zelfs Simone gesproken leuk hoor en nu toch weer terug naar Sytneu ik schrijf het niet goed volgende keer beter om toch te werken want zonder geld kom je niet ver ik heb vanmorgen gewerkt maar eerst je verhaal lezen en nu broodje eten wat was de foto leuk je haar geweldig en leuke meisjes er bij je gaat weer terug succes en hopen dat je werk vind lieve Rob toi toi toi en een dikke knuffel liefs Oma

  • 27 Oktober 2014 - 14:45

    Verula :

    Hey Rob, haha inderdaad een leuk geknipt koppie. En... Zo te zien vinden die meiden dat ook!

  • 28 Oktober 2014 - 19:48

    Jacob En Tiny:

    Hoi Rob.
    Wat een gaaf geknipt koppie haar, het staat je geweldig hoor.Mooi geschreven verslag,
    jammer dat je daar geen werk kan vinden.Eerst maar weer naar Sydney om geld te verdienen.
    Hopelijk gaat de volgende poging naar een andere streek een stuk beter.Groetjes en liefs van ons.

  • 29 Oktober 2014 - 10:24

    Sandra:

    Hey Rob,

    Wat gaat de tijd snel, alweer bijna 2 maanden in Australie en zo te lezen vermaak je je nog prima.
    Het is jammer dat je terug moet naar Sydney, is er verder dan nergens werk te vinden??
    Verder vind ik je haar ook erg leuk zitten, en met mij meer mensen lees ik in de reacties.
    Geniet nog even daar en we wachten met smart op je volgende nieuwsbrief.
    xx Nando, Sandra Yaluca, Dylano en Moreno

  • 02 November 2014 - 18:13

    Bram En Leonie:

    Hey Rob,

    Week 8 alweer!
    Zo te lezen al veel gezien en gedaan. (Bram is stiekem jaloers dat je bent wezen skydiven :p)
    Ook fijn om te lezen dat je ook wat mensen uit de omgeving tegenkomt. Kun je met elkaar het verschil zien tussen Nl en Australië.
    Blijf genieten en we zien de volgende verslagen wel weer verschijnen ;-)

    Groetjes je neef en Leonie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Beste familie, vrienden, kennissen, collega's en leerlingen, Op deze manier wil ik jullie op de hoogte houden van mijn reiservaringen in Australië, Nieuw Zeeland, Taiwan, Thailand en wie weet nog meer landen. Ik hoop vaak genoeg een update te kunnen geven wat ik allemaal heb meegemaakt op mijn reis. In ieder geval veel leesplezier toegewenst! Rob

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 27064

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 12 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: