Week 15 - Reisverslag uit Freshwater, Australië van Rob Koning - WaarBenJij.nu Week 15 - Reisverslag uit Freshwater, Australië van Rob Koning - WaarBenJij.nu

Week 15

Blijf op de hoogte en volg Rob

08 December 2014 | Australië, Freshwater

Zoals beloofd zou ik wat meer foto's van het huis laten zien. In de keuken hebben we het voor elkaar in vergelijking met een hostel. We hebben een koffiezetapparaat die je op tijd kan instellen, een tosti apparaat, oven, magnetron en een waterkoker. En niet te vergeten twee koelkasten waar niet door vreemde spullen uit worden gestolen(dat gebeurd namelijk wel eens in hostel). Daarbij hebben we ook grote pannen om knap eten voor ons zelf te maken. Dit doen we met een paar man om ste beurt. Een foto is van de huiskamer die eigenlijk alleen wordt gebruikt om te gamen op de Xbox(op die foto is Ray uit Alkmaar te zien). De andere foto is van de eetkamer(op de foto Teun en Ruud). Alle twee kamers niet al te groot, maar over het algemeen zitten we ook het meest buiten, zie foto(op de foto Joey, Thijs en Lau).

Afgelopen week mocht ik dan toch nog tegelen m het zwembad heen samen met Darrel, een man uit Nieuw Zeeland van 35 jaar. Hij is over het algemeen het meest aan het tegelen en ik ben alles aan het zagen en cement aan het maken. Wanneer dat niet voorkomt kan ik zelf ook nog tegelen. Echt opschieten doet het niet echt. We zijn er namelijk nog steeds op die klus aan het werk.

Afgelopen vrijdag was het een keer geen bier drinken bij de baas. Dat was helemaal een keer vreemd, aangezien het de vorige keer nog zo gezellig was. We hebben dat daarom maar bij het huis gedaan na het werk.
Zaterdag ben ik samen met Ruud en Jet boodschappen gaan doen en spullen gekocht om de wasmachine aan te sluiten. Helaas is het nog niet gelukt om die draaiende te krijgen. In de middag zaten we al weer snel gezellig buiten om 's Avonds met z'n alle uit te gaan. Al hoewel we niet direct aan hoofdwegen vast zitten viel het mee om met openbaar vervoer in Manly te komen. 'S middag zijn we met z'n alle naar het strand van Freshwater gegaan, maar eenmaal daar aangekomen en een duik genomen begon het weer te betrekken en zijn daarom ook naar huis gegaan. Ik ben vervolgens de auto ingegaan om nog wat kleine dingen in het centrum te kopen. Eenmaal aangekomen bij het huis begon het heel hard te regenen. Er zaten zelfs hagels bij met een diameter van andere halve centimeter. Daarbij begon het ook nog eens te onweren. Ik heb die bui dan ook afgewacht in de auto.
Het weer is hier nu ook heel wisselvallig, overdag schijnt de zo'n volop en tegen de avond is er dan weer vaak kans op een bui. Als die vervolgens weer weg is gaat de zon ook weer schijnen.

Al hoewel de verhalen korter worden heb ik het hier wel heel erg naar mn zin. Eigen huis, eigen kamer en goed werk om weer even te sparen voor de volgende trippen.

  • 08 December 2014 - 13:18

    7 December 2014 Van Oma :

    Wat ben ik blij dat je een huis en eigen kamer hebt en ook werk de foto's zijn goed om te zien hoe het er uit ziet ik ben alweer met de kerst versiering bezig buiten is klaar het was zaterdag zulk mooi weer maar zondag hele dag regen woensdag ga ik de kerstboom binnen zetten ton heeft hem gebracht van zijn tuin daar had hij enkele staan voor jou zal het een andere kerst zijn met heel ander weer ook mooi om mee te maken rob ik wens je veel liefs van oma xx xx

  • 08 December 2014 - 22:02

    Verula:

    Hey Rob,
    Ziet er goed uit!! Geeft nu ook ff rust. Tuurlijk worden je verhalen korter, maar het is goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Hier worden de dagen korter en zoals Oma al zegt, we zijn druk met kerstversieren en de andere voorbereidingen voor kerst. Deze komende week beginnen wij al met kerstpakketten uit te delen op het werk. Wat vliegt de tijd. O ja, maandag jl ook nog ff Bart en Melissa's huis ingewijd. Zij hebben het dik voor elkaar, ziet er leuk uit. Vreemd voor Wies natuurlijk maar dat komt ook weer goed. Gisteren lekker ff samen geshopt bij Ikea, ook ff wat nieuws kopen dat leidt mooi af. Ook voor mij :). Nou Rob, ik wens jou en je makkers weer een goede werkweek en geniet lekker van je eigen stekkie. dikke kuzz van ons xxx

  • 09 December 2014 - 16:16

    Jacob En Tiny:

    Hoi Rob.

    Geweldig je huis samen met je kornuiten,dat voelt wel prettig iets van jezelf
    een eigen kamer dat is heel fijn, kan je je altijd even terugtrekken als je daar behoeften
    aan heb. Mooi de foto's nu hebben wij een idee hoe je woon.Goed om te horen dat je het
    naar je zin heb daar, en dat je brieven korter worden is logisch hard aan het werk verhuisd
    als je weer gaat rondreizen komen de verhalen weer.Bij ons is Sinterklaas met 2 pieten
    geweest op 5 december, we waren met z'n allen aan het Sinterklaas vieren.
    Het was erg gezellig en heeft gelukkig niemand meegenomen. Rob nu komt de kerst weer
    ook gaan we weer alles versieren.Nu hebben de donkere dagen voor kerstmis we maken er maar wat van.
    Wij wensen je met je kornuiten heel veel woonplezier.
    Groetjes en liefs van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Beste familie, vrienden, kennissen, collega's en leerlingen, Op deze manier wil ik jullie op de hoogte houden van mijn reiservaringen in Australië, Nieuw Zeeland, Taiwan, Thailand en wie weet nog meer landen. Ik hoop vaak genoeg een update te kunnen geven wat ik allemaal heb meegemaakt op mijn reis. In ieder geval veel leesplezier toegewenst! Rob

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 27118

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 12 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: