Week 18 - Reisverslag uit Freshwater, Australië van Rob Koning - WaarBenJij.nu Week 18 - Reisverslag uit Freshwater, Australië van Rob Koning - WaarBenJij.nu

Week 18

Blijf op de hoogte en volg Rob

29 December 2014 | Australië, Freshwater

Afgelopen dinsdag avond kregen we van het werk te horen dat er maar twee mensen woensdag nodig waren en aangezien Joey en Ray het geld beter konden gebruiken, begon mij weekend eerder. Ik heb toen samen met Ruud een avond op de Xbox gezeten.

Woensdag was voor mij een rustdag. In ieder geval in de ochtend en middag. Heb wat boodschappen gedaan en in een winkelcentrum rondgelopen waar ik na een tijdje bleef hangen bij een man die rustgevende muziek aan het spelen was. Ik kreeg op dat moment even een kerst sfeer en begon te denken aan thuis. Het is niet dat ik het moeilijk heb, het is alleen zo vreemd dat je zo ver van huis bent met kerst.
In de avond kwamen de vier logees die z'n twee weken bij ons zullen verblijven. Het is nu helemaal druk in het huis, maar het was de eerste avond meteen al gezellig. We waren wel vroeg te bed gegaan om te volgende dag weer fit te zijn.

Het fit zijn lukte niet helemaal. Toch werd er meteen om 9 uur in de ochtend de vraag gesteld: ben je een vent of een krent? Met andere woorden er moest meteen een biertje worden gedronken. Het ontbijt deed daarin tegen wel weer wonderen. Twee meiden hadden namelijk eigen gemaakte ragout en klaarde iedereen van op. Om 11 uur hebben we de bus gepakt richting Sydney om daar om 12 uur op de boot te stappen. Op de boot was er een house feest van 12 tot 4. Het was niet heel druk, maar feest was het wel. Dit had meerendeel ook te maken dat we al om 9 uur waren begonnen met drinken. Het uitzicht tijdens de route was fantastisch. De foto's daarin tegen ontbreken op eentje na, het feest binnen was te leuk om er aan te denken om foto's te maken. Om vier uur was het feest helaas al afgelopen. We hadden toen besloten om naar Manly te gaan om daar te eten en vervolgens door te feesten. Helaas waren er geen kroegen open en zijn we terug naar huis gegaan om daar gezellig nog wat te drinken.

Vrijdag stond er weer een goed ontbijt klaar, ei met ham, ui, paprika en stukjes knakworst. Ook nu kwam weer dezelfde vraag en kreeg ik het gevoel dat werkhuis was omgetoverd tot een studentenhuis. Op een gegeven moment zijn we met z'n alle naar het strand gegaan. Normaal in de winter blijf je zoveel mogelijk binnen en nu lig je op het strand. Heel apart, zeker als je in de middag met z'n alle nog eens gaat barbecue in plaats van te gourmetten. Het maakte het er niet minder op. In de avond ging de groep even uit elkaar sommige wilde stappen en sommige zaten nog heerlijk om de barbecue heen. De barbecue fungeerde op dat moment ook als vuurkorf en ik was daar met een paar niet vandaan te slaan.

Zaterdag zouden we naar een outlet store gaan om goedkoop kleding te kopen. In mijn geval erg nodig, aangezien ik zelf de was hier moet doen en weinig knappe t-shirten overhou. Ik wilde graag, maar de energie van de andere was ver te zoeken. Uit eindelijk zijn we niet gegaan.deze dag bleef het ook maar regenen en was het geen strand weer. We zijn deze dag ook bij het huis gebleven en durf het haast niet te zeggen, maar er werd weer regelmatig naar de koelkast gelopen. Laat werd het alleen niet.

Zondag zijn we uit eindelijk wel naar de outlet winkel gegaan. Eenmaal daar aangekomen stonden we al in de file om te parkeren. Eenmaal binnen stond het vol met Aziaten en winkel lagen overhoop door de uitverkoop. Ik heb ook niet veel kunnen vinden op een shirt en zwembroek na. We waren dus ook weer snel uitgekeken.
In de avond zijn we Manly ingegaan. We hebben al vaker gehoord dat er dan live muziek is en dat het er gezellig is, maar doordat we altijd op maandags moesten werken konden we niet heen. Eerst gingen we naar een kroeg met reggae muziek, waarvan ik een filmpje heb gemaakt, die ik hopelijk kan uploaden. Daarna zijn we naar een kroeg gegaan waar een gezellig rockband speelde. En inderdaad het as een gezellige zondag.

Maandag heb ik de fiets gepakt en ben ik een stukje gaan fietsen. Op een gegeven moment kwam ik op een mooie plek terecht waar ik mijn verhaal bent gaan type. Het uitzicht is ook te zien op de foto's. Vervolgens ben ik verder gaan fietsen langs het strand. Met die bergen is dat toch zwaar. Op het eind ben ik nog even gaan zwemmen bij een zwembad dicht aan zee, ik moest even afkoelen.
Toen ik eenmaal zat en mn zelf liep opdrogen keek ik langs de kustlijn. Het lijkt nu af en toe al heel gewoon om zoiets moois te zien, maar als ik er goed over nadenk ben ik nu een rijk mens om hier van te mogen genieten en dat deed ik dus ook.
'S middags heb ik niet veel meer gedaan. Zoals ik al eerder zei dat het huis al meer op een studentenhuis ging lijken, gaan we vanaf vandaag weer wat terug draaien. Even weer een paar dagen rust en bijkomen van het gefeest om ons vervolgens weer op te laden voor nieuwjaar. Wat we met nieuwjaar precies gaan doen is nog niet helemaal duidelijk. Wel is het duidelijk dat we het vuurwerk willen gaan bekijken, maar vanaf waar we dat gaan doen is een raadsel. De binnenstad schijnt heel erg druk te zijn en daar zitten we niet op te wachten. Normaal zou ik me m deze situatie druk maken, maar hier in Australie niet meer. We zien wel wat het wordt.

Ik wil iedereen alvast een hele fijne jaarwisseling wensen en dat iedereen gezellig het nieuwe jaar ingaat!!

  • 29 December 2014 - 11:49

    Rob En Jolanda:

    he rob, wat een verhaal schrijf je iedere week weer. het gaat allemaal goed met je zo te lezen. hier in egmond is het nu wat kouder geworden. wij wensen jou ook een fijne jaarwisseling toe en een heel goed en gezellig maar vooral gezond 2015. xx

  • 29 December 2014 - 13:48

    Verula:

    Wauw wat een leuk verhaal weer.
    Heerlijk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt met ook nog prachtige foto's.
    En wat ben je weer op dreef om op de 1e dag vd week je verslag weer te plaatsen :)
    Ook zijn wij de kerstdagen doorgekomen, niet met BBQ, maar binnenshuis met allerlei gepaste hollandse lekkernijen. Ook niet in zwembroek maar wel in warme kleding want de temperatuur daalt hier in Nederland. Gezellig Danique haar verjaardag weer gevierd, en ja we hebben je gemist :( We maken ons nu op om oliebollen te bakken voor oud/nieuw. Veel plezier met de jaarwisseling. Dikke kuzz van ons allen hier xx

  • 29 December 2014 - 17:04

    Jacob En Tiny:

    Hoi Rob.

    Fantastisch wat weer een leuk verhaal, je bent goed door de kerstdagen gekomen,
    fijn om te lezen Rob. Ook wij hebben het gezellig gehad met z'n allen.
    Nu op naar oud op nieuw. Wij gaan naar Akersloot oud op nieuw vieren, heb er zin in.
    We zijn dan met een hele koppel van het solexverhuur heel gezellig altijd.
    We hopen dat je met je vrienden en vriendinnen daar ook een geweldige avond heb.
    Een heel gezellige oud op nieuw, en een spetterend 2015.
    Groetjes en liefs van Oop en Tiny.

  • 29 December 2014 - 21:35

    Van Oma 23 December :

    Hoi rob wat een andere kerst als hier maar mooi om mee te maken hier was kerst heel gezellig eerst bowlen en daarna gezellig eten en nu naar oud en nieuw ik zit met de buren ria en Frits en Tine oostemyer en de buren van ria en Frits zentveld en ze ze zijn bij mijn Ik hoop dat jij ook gezellige avond jammer dat je weinig werk had maar in het nieuwe jaar hogelijk beter en bent nu 4 maanden weg wat lang al en ik blijf je missen ik wil een fijne oud en nieuw wensen en je verslag was weer geweldig een dikke zoen voor 2015 liefs oma xx

  • 30 December 2014 - 21:21

    Angela En Fabian:

    Rob, we wensen je een geweldig 2015 toe!
    Het zal vast een gezellig jaarwisseling worden ook al heb je nu nog geen idee waar je naar toe gaat;)

    In deze periode is het World Championship darten bezig.
    Er doen flink wat Nederlanders mee.
    Raymond van Barneveld speelt op dit moment een spannende wedstrijd tegen Lewis. Elke set wordt flink benut. Dus het is de moeite waard om te kijken.

    Morgen gaat Fabian met een vriend oliebollen bakken en zal ik met de kinderen de appelflappen gaan maken. Zijn die bij jullie ook te krijgen?
    Het lijkt me zo raar om in de warmte deze feestdagen te vieren.

    3 januari is de biljartmiddag. Daar zullen de mannen je missen.
    Misschien is er een mogelijkheid om te skypen?

    We wachten je volgende verslag weer af!

    Groetjes Fabian, Angela, Milan en Sam




  • 31 December 2014 - 13:54

    31 December 2014 Van Oma :

    Om twee uur is het bij jou nieuwjaar 2015 ik wens je gelukkig nieuw jaar en alles wat wens lijk is veel plezier dikke zoen oma xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Beste familie, vrienden, kennissen, collega's en leerlingen, Op deze manier wil ik jullie op de hoogte houden van mijn reiservaringen in Australië, Nieuw Zeeland, Taiwan, Thailand en wie weet nog meer landen. Ik hoop vaak genoeg een update te kunnen geven wat ik allemaal heb meegemaakt op mijn reis. In ieder geval veel leesplezier toegewenst! Rob

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 27044

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 12 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: