Week 19 - Reisverslag uit Freshwater, Australië van Rob Koning - WaarBenJij.nu Week 19 - Reisverslag uit Freshwater, Australië van Rob Koning - WaarBenJij.nu

Week 19

Blijf op de hoogte en volg Rob

05 Januari 2015 | Australië, Freshwater

Ten eerste wil ik iedereen de aller beste wensen wensen!!!

Een week terug kreeg ik een mail dat er een vliegticket gewijzigd was. Hierdoor begon ik nog eens goed naar mijn datums kijken(je mag tweemaal gratis verplaatsen). Opeens begin je dan te twijfelen. Wil ik hier nog wel langer blijven dan na de zomervakantie? Of wil ik dan weer voor de klas? Begin ik niet iedereen na een tijdje te veel te missen? In ieder geval er gingen heel veel vragen door me heen. Zoals het er nu voor staat kom ik tijdens de zomervakantie terug of dit ook daadwerkelijk zal zijn durf ik niet te zeggen.
De stop op het studentenhuis ging niet helemaal zoals ik had verwacht. Dinsdag middag even naar het strand geweest en wat boodschappen gedaan, om eind van de middag weer de barbecue aan te zetten. Het bier kon daar natuurlijk niet bij ontbreken. Voordat ik het wist stond het kampvuur weer aan en werd het laat. Op hè eind zat ik nog even in mn eentje voor het vuur, wat ik overigens heerlijk vind. Het jaar was bijna voorbij en dan gaan er wel wat dingen door je hoofd. Wat is er dit jaar allemaal goed gegaan? Wat minder? We dingen heb ik meegemaakt wat mij bij blijft? Op dat moment was het even geen straf om alleen te zijn en de rust van een kampvuurtje bij je te hebben.

De volgende dag was een rustige dag. Wat gaan we vanavond nou precies doen was de vraag. Uit eindelijk waren we eruit en wilde we naar een park gegaan. Drinken in een park hier is verboden, bier zou dus afgepakt worden. We gingen daarom maar flessen drank halen en van de voren mixen met frisdrank. In de middag hebben we nog wat biertje thuis gedaan om vervolgens de bus te pakken om naar een plek te gaan, waar het niet al te druk is zoals in de stad, maar wel goed het vuurwerk kon zien. Uit eindelijk bleek dat je voor het park een kaartje moest hebben en er hele strenge controle stond om binnen te komen. Zelfs met de gemixte flessen drank zouden we dus ook niet naar binnenkomen. We zijn vervolgens doorgaan lopen en kwam uit op een strandje net naast het park waar geen bewaking stond en zijn daar gaan zitten. Box voor muziek was mee, dus op de rotsblokken hadden wij een Nederlands feestje. Over het algemeen hebben we het heel leuk gehad, maar ging er steeds het afgelopen jaar door me heen. Speciaal naar een goede vriend en twee jongens die afgelopen jaar ook hun vader zijn verloren. Op dat moment was ik hier en voelt het voor mij raar dat ik daar niet bij was. Joey en Ray merkte dat op en gelukkig kon ik bij hen ook even mn verhaal kwijt. Ik heb het vuurwerk bekeken en ben daarna ook terug naar huis toegegaan.

1 januari was voor mij een rustdag. Eerst alle leuke berichten beantwoorden en daarna was er tijd voor een uitgebreid ontbijt die de dames in het huis hadden gemaakt. In de middag zijn we naar Manly gegaan naar het strand om een nieuwjaarsduik te nemen. Dit wordt niet zoals in Nederland georganiseerd of wij waren te laat, maar we zijn maar met ze alle als groep de zee in gaan lopen. Vanaf het strand zijn we een biertje op terras gaan doen. In de avond hebben we gezamenlijk wat gegeten en ben ik op tijd te bed gegaan.

Vrijdag zou ik met Ray moeten werken. Wij om 6 uur beneden en ontbeten en al, kregen we een sms'je dat het werk niet door ging. We zouden moeten gaan flyeren aangezien er geen werk meer was. Dit is blijkbaar de manier hoe ze aan werk komen. Er slim zijn de bazen niet, want ze kwamen er in de ochtend pas achter dat de flyers er niet waren. Toen hebben we maar weer besloten om nog wat slaap te pakken. In de middag hebben we niet veel bijzonders gedaan. Even wat boodschappen gedaan en wat FIFA gespeeld. 'S Avonds ging de groep een kampvuur maken. Ray en ik deden hier niet aan mee, aangezien we de volgende dag wel moesten werken.

Zaterdag waren we om 7 uur bij Jason. We reden naar een buurt toe en kregen daar uitgelegd welke wijken we moesten doen. Ray liep samen met Darren en ik met Jamie. We hadden we aangegeven dat we al wat zouden doen die dag en alleen werkte tot 10 uur. Daarna zijn we met ze alle naar Bondi gegaan, een soort Bloemendaal van Sydney. Voordat we in Bondi Beach aan kwamen hebben we de bus naar Coogee genomen. Vanaf daar was er een 6 kilometer loop richting Bondi langs de kust en het uitzicht was weer eens fantastisch, zie de foto's.
Eenmaal in Bondi Beach aangekomen hadden we het biertje wel weer verdiend. Na een paar biertje zijn we richting huis gegaan. In Sydney stopte nog even om te kijken om daar wat te drinken. Helaas liep iedereen nog in strand kleding en kwam je niet overal binnen. Daarmee besloten we maar om terug op huis uit te gaan om daar nog wat te drinken.

Zaterdag middag(Nederlandse tijd) was er de nieuwjaarsdag van familie van de molen. Ik ben zondagochtend iets eerder me bed uitgegaan om met twee biertjes richting het strand te gaan. Vervolgens met Fabian contact gezocht om te FaceTime en bijna iedereen van de familie even kort te spreken of te zien. Ik had een biertje mee om er eentje op de familie te drinken. Het tweede biertje had ik mee om niet van een oom te horen te krijgen dat je ook niet op een been kan leven, dus die dronk ik ook maar meteen. Ik vond het super leuk iedereen weer even te zien!
Zondag was het niet een al te mooie dag. Ik ben daarom maar met Ray achter de Xbox gekropen om onze carrière van FIFA 2014 door te zetten: Wedstrijdje spelen, biertje halen, wedstrijdje spelen, bie.... : een goede indeling van een minder zonnige zondag dachten wij zo. In de avond hebben we gezellig nog even met z'n alle gegeten om vervolgens vroeg te bed te gaan. De volgende dag moest weer eens gewerkt worden.

Vanmorgen(maandag) zijn Joey en ik samen naar Jason toe gereden. Ik was op m'n slippers aangezien ik nog niet wist wat ik moest gaan doen. Had twee paar schoenen mee, maar het werden mijn werkschoenen ipv mijn loopschoenen. We moesten verder met het maken van een dak. Zoals zovaak had Jason op eens weer een heel ander idee hoe iets gebouwd moest worden. Het was in ieder geval weer anders dan de vorige keer. Dit ging zoiezo niet lukken en ik moest hem gaan vertellen wat het eerst plan was. Dit was uit eindelijk ook goed met daar achteraan. Joey is de timmerman en jij de bouwvakker, jullie weten het wel. Wij moesten vervolgens het materiaal gaan uitrekenen en doorgeven aan Jo, die zou dat vervolgens dan komen brengen. Nadat hij dat had gebracht konden wij ons gang gaan. Het was weer fijn om aan het werk te zijn en hopelijk weer in een ritme te komen. Hopelijk doen de flyers hun werk en blijven we werk houden tot dat we het huis huren.

  • 05 Januari 2015 - 12:17

    Ria Beemsterboer :

    Beste Rob ook voor jou een mooie nieuw jaar en dat alles mag uitkomen waar je voor ga.
    Heel veel geluk groeten van Jaap en Mij Ria

  • 05 Januari 2015 - 13:10

    Sandra Pater:

    Hey Rob, De allerbeste wensen voor 2015, Ik heb vreselijk moeten lachen om het filmpje van jullie nieuwjaarsduik, nou was het hier in Nederland tijdens de duik qua temperatuur al niet echt koud, maar jullie spannen de kroon, het was gewoon een welkome afkoeling kreeg ik het idee.

    Denk goed na over je keuze's, je maakt zo'n reis waarschijnlijk maar 1 keer in je leven, maar als het goed voelt om al in de zomervakantie terug te zijn moet je dat zeker doen.
    Ik vind het evengoed al bijzonder knap hoe je dit allemaal doet zo in je eentje.

    De groetjes van ons!!

  • 05 Januari 2015 - 13:37

    0ma 4Jan 2015 :

    Hoi rob ik wens jou een goed 2015 en alles wat wenselijk is hier is alles goed verlopen en gezellig geweest wat had weer een mooi verhaal en dan ga je toch alles over denken wat het oude jaar heeft gebracht en het nieuwe jaar je brengt we komen dat allemaal tegen maar we gaan door het moet en jij red het ook maar wel mooi dat je toch weer aan lesgeven denk en ik hoop dat je weer wat meer werk krijg en ook hele mooie foto's en gezellige vrienden dat heb je ook nodig hier zijn ze met de verwarming. Begonnen alles staat op zijn kopEn ton is bezig in de bijkeuken het kacheltje weg gehaald en de muur aan het isoleren gelukkig dat hij nog een week vrij heeft we wisten niet dat we die ook al moesten weg halen zo rob nu ben je een beetje op de hoogte wat hier allemaal gebeurd rob ik wens je toch het allerbeste hele dikke zoen van oma xx

  • 05 Januari 2015 - 16:51

    Monique Pater:

    Hoi Rob,

    De allerbeste wensen voor 2015!
    Dat dit een geweldig jaar voor je mag worden waarin je nog veel gaat zien en meemaken..
    Ik lees je verslagen iedere week en vind het geweldig om te lezen wat je doet en wat je meemaakt.
    Geniet ervan daar in het verre Australië...en pak de kansen die je krijgt...er zal ongetwijfeld nog veel meer te zien en te doen zijn daar!!!

    Groetjes vanuit Egmond Binnen

  • 05 Januari 2015 - 19:32

    Cor Sentveld:

    hoi rob, ook wij wensen jou het allerbeste voor 2015 en rob, het is logisch dat wanneer je alleen zit en je de boel begint te overdenken, dat je begint te twijfelen maar rob deze reis maak je maar een keer in je leven dus geniet er zolang als mogelijk van groetje,s cor en marja..

  • 06 Januari 2015 - 18:43

    Jacob Tiny:

    Hoi Rob.

    Rob ook voor jou de allerbeste wensen voor 2015, we hopen op een goede tijd daar voor jou.
    We lezen de twijfel, Rob denk er goed over na en volg je hart.
    Geweldig was het dat je iedereen heb gesproken met de familie nieuwjaars receptie,
    kan me voorstellen dat het af en toe moeilijk is, maar deze geweldige reis doe je denk ik
    maar een keer.Rob het allerbeste en veel sterkte.
    Veel liefs van Oop en Tiny.

  • 10 Januari 2015 - 11:44

    Berichtje Uit De West:

    Hey Rob,

    Ook voor jou de allerbeste wensen voor 2015!! Maak er een mooi jaar van. Zon jaarwisseling doet wat met een mens. Heel goed dat je van alles even bewust wordt, mooie en minder mooie dingen. Maar ook de plannen voor het nieuwe jaar. Welke keuze je ook maakt, jij zal dat altijd weloverwogen doen. Vertrouw daar vooral op!! Geniet lekker van het moment en laat het gewoon gebeuren.

    Wij zitten alweer in het "gareel" van het nieuwe jaar. Structuur en regelmaat doen weer hun werk. Op dit moment is Cor de Egmond-Pier-Egmond aan het fietsen. De weersomstandigheden zijn grillig, storm en hoog water op strand. Hij weet nog niet of hij m gaat uitfietsen, maar ik vertrouw erop dat hij zich niet laat kennen :) . Ook zijn we weer bezig om een vakantie naar Griekenland te boeken, we denken dit keer aan Kreta. Je hoort nog wel. Volgend weekend ga ik weekend met mijn oude "campingvriendinnen" weekendje Friesland doen. Afijn een goed vooruitzicht met leuke dingen. Heb je al vernomen dat Karen Duin terug is? Dat was niet de bedoeling, toch gebeurd :(

    Nou Rob, weer een beetje bijgepraat bij deze. Alex vond het erg leuk je te hebben gezien bij Face time, hij vond dat je er goed uitzag. Dat stelde hem wel wat gerust en vind het heel fijn voor je. Hij heeft zich voorgenomen om vanaf vandaag weer wat meer structuur te brengen in zijn wiskundehuiswerk. Ik kon er net even tussendoor op zijn buro om jou te schrijven terwijl hij nu even aan het hardlopen is.

    Bedankt weer voor je mooie verslag, hou je haaks en vergeet vooral niet te GENIETEN :)
    Dikke kuzz weer van ons
    doei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Beste familie, vrienden, kennissen, collega's en leerlingen, Op deze manier wil ik jullie op de hoogte houden van mijn reiservaringen in Australië, Nieuw Zeeland, Taiwan, Thailand en wie weet nog meer landen. Ik hoop vaak genoeg een update te kunnen geven wat ik allemaal heb meegemaakt op mijn reis. In ieder geval veel leesplezier toegewenst! Rob

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 27061

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 12 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: