Week 20 - Reisverslag uit Freshwater, Australië van Rob Koning - WaarBenJij.nu Week 20 - Reisverslag uit Freshwater, Australië van Rob Koning - WaarBenJij.nu

Week 20

Blijf op de hoogte en volg Rob

12 Januari 2015 | Australië, Freshwater

Afgelopen week heb ik niet hoeven klagen over werk. Kon de hele week met Joey aan het werk. We zijn verder gegaan met het bouwen van het dak en het bekleden van de muren met plastic delen. Op de foto is de beginfase te zien. Wanneer de klus af is zal ik nogmaals een foto plaatsen. Overigens zit er een verspringing in het dak, wat niet onze keuze was. Die optie was blijkbaar goedkoper.

Zoals ik al zei had ik deze week genoeg werk, maar dat gold niet voor Ray. Dit voelde voor mij in ieder geval een beetje vreemd en we vroege of we wat dagen konden ruilen, maar dat kon niet aangezien Joey en ik de wisten wat er gedaan moest worden.

Vrijdag ben ik wel samen met Ray naar een klus gegaan. Wij werden door Jason opgehaald en Jason had met Joe(niet te verwarren met Joey) afgesproken bij de bouwmarkt. We moesten een fundering gaan maken voor een muur, maar er ging niet veel mee. De goedkoopste deeltje hout en paaltjes werden naar de ute gesleept en eenmaal bij de ute aangekomen, zei Jason verstop maar onder het zeil. Het is niet echt het eerlijkste bedrijf waar we voor werken. Ik had het niet echt door, maar kwam daar later ook pas achter dat het de bedoeling was om het hout te jatten.
Eenmaal alle spullen in de auto en konden we naar de klus. In mijn ogen leek het hout al niet genoeg, maar voor Australische begrippen is het genoeg om een fundering van 10 cm te hebben. De grond loopt ook niet eens gelijk en moesten daardoor verschillende funderingen maken, zonder de funderingen aan elkaar te koppelen. Dat was te veel werk, kost de veel hout en te moeilijk. Ik maak me er ook niet meer druk om en doe het dan maar zoals zij het willen.
Vrijdag kwamen we alleen nog maar aan het uitgraven van de fundering. Jason zou namelijk beton gaan halen, maar dat ging niet helemaal goed. Jason is niet de aller slimste en aardig lomp. Hij had namelijk alle het benodigde beton op de ute laten storten, maar halverwege de rit zakte hij door zijn frame heen. Vandaag had ik de ute gezien, maar er bleek ook nog eens een lading aan zand op de ute te liggen. Al had hij dat nou eerst naar de stort had gebracht was er misschien niks aan de hand.
Hierdoor moesten Ray en ik ook op tijd stoppen en hadden we weekend.

In het weekend heb ik niet heel erg veel gedaan. Vrijdags zijn Joey en Thijs een weekendje gegaan en Jet moest te werk. Hierdoor aten we met z'n vijven en in de avond hebben we wat rond hangen bij het huis. In de avond heb ik nog wel een tijd gefacetimed met Jeffrey, die bij Claus was, die ook regelmatig in beeld kwam.

Zaterdag ochtend heb ik uitgeslapen en ben vervolgens met Ray opstap gegaan. We moesten lopen of met de bus gaan, aangezien de ute was gesloopt. Hierdoor waardeerde we toch wel weer het bedrijf dat we vaak de ute mee krijgen. Eerst lopend de was weggebracht en vervolgens de bus gepakt naar Warringah Mall(groot winkelcentrum). Eerst wilde we naar de bank gaan om ons geld te storten, maar die was helaas dicht. Daarna zijn we naar een kleding winkel gegaan die door Ray werd aanbevolen, hier heb ik slippers en een korte broek kunnen kopen. Daarna door gegaan naar de kapper. Aangezien we toch niets te doen hadden en het geen strand weer was gingen we naar Manly om het geld te storten, die heeft een apart buiten staan waar je altijd terecht kan, maar als die defect is heb je daar ook weinig aan. We zijn daarna een broodje gaan eten en hebben boodschappen gedaan.
In de avond aten we weer met zijn vijven en hebben we niet veel bijzonders meer gedaan. Wel heb ik de uitslagen van de Egmond Pier Egmond opgezocht en dingen op Facebook gevolgd.

Zondag was het een regenachtige dag, wat maar niet stopte. Hierdoor zaten Ray en ik aan de Xbox gekluisterd en hebben we niet veel anders gedaan. In de avond heb ik nog gefacetimed met Jordy.

Ik zou vandaag om 8 uur in m'n eentje moeten werken, maar aangezien het regende werd pas om 9 uur opgehaald. Dit gaf mij de tijd om de uitslagen van de halve marathon te bekijken.
Eenmaal opgehaald, waren we eerst een tijd aan het rijden. Eerst terug naar Joe zijn huis, aanhanger aankoppelen en wachten tot Joe uitgepraat was met de monteur van ze auto. Daarna naar de stort toe aanhanger legen, terug rijden naar de ute en het beton over brengen naar de aanhanger en dan richting de klus, waarin onderweg ook nog een broodje voor Joe gehaald moest worden.
Eenmaal op de klus kon ik het beton uitladen en ging Joe een mixer halen(dit wordt niet van te voren bedacht). Ik kon vervolgens de fundering gaan stellen en samen hebben we de fundering gestort. Van de week zal ik eindelijk zelf een muur gaan 'metselen', Nouja de eerst laag wordt gemetseld en daarna is het een kwestie van stapelen. De binnenkant van de muur zal vol worden gestort met beton. We gaan zien hoe dat gaat.

Van het weekend kregen wij nog een bericht dat alleen voor Joey en mij de man twee dagen werk zou zijn, maar dat lijkt nu voor mij wel minimaal 3, maar meer werk als dat is helaas nog niet. Hopelijk gaan de flyers deze week wel hun werk doen en kunnen we alle drie gewoon weer aan het werk.

Overigens doet het mij goed dat er veel mensen mij volgen en regelmatig een berichtje sturen. Het doet me heel erg goed om dat te zien en van alles thuis op de hoogte te blijven! =D

  • 12 Januari 2015 - 13:48

    Berichtje Uit De West:

    ha ha ja als jij zelfs zit te face timen bij Claus dan lijkt het idd dat je hier om de hoek vd deur bent. Voor ons/mij voelt het op deze wijze dat je niet zo ver bent en toch aan de andere kant van de wereldbol zit.
    Gaaf toch. Een beetje trekkend met het werk toch ook wel weer spannend, al hebben zij een aparte opvattingen omtrent omgangsvormen (hout jatten bijv).
    Ik hoop dat het werk weer een beetje aantrekt voor de inkomsten.
    Succes weer deze week en tot schrijfs
    dikke kuzzz

  • 12 Januari 2015 - 16:11

    Jacob En Tiny:

    Hoi Rob.

    Gelukkig dat je wel wat werk heb,maar het zou leuk zijn als er veel
    aanbiedingen binnenkomen.Het blijft zoeken,wat een verhaal met dat hout,
    dat is zeker geen zuivere koffie.Hier is het weer hollebollig, harde wind en af en toe regen.
    Bij jullie is het niet veel beter zo ik lees.Bij ons is de kamer opgeknapt erg mooi geworden
    ook nu laminaat op vloer zowel in de keuken en kamer.Toppie geworden.Al het schoon metselwerk
    is weg Jacob heeft de muren nu vlak gesmeerd. Het is gelijk een stuk lichter in huis.
    Rob ik hoop dat weer alles goed gaat bij je.
    Groetjes en liefs. Oop en Tiny.

  • 13 Januari 2015 - 15:06

    13 Januari 2015 Van Oma :

    Even een berichtje uit Egmond binnen wel even later maar mijn huis op zijn kop de verwarming doet het en nu de kamervloer er uit je heb de foto's gezien die mama stuurde ik zit boven dat is goed tv en telefoon staat ook boven Bart heeft het geïnstalleerd zaterdag hebben ze de kamer leeg gehaald ze waren er bijna allemaal de kamer was met een uur leeg en toen stelde Marjan voor om met zijn alle te springen kijken of we er door zouden zakken maar ze kreeg ze niet zo gek maar de balken. Waren heel slecht en nu is er een de voorbereiding aan het maken morgen woensdag komt de spauwmuur in gespoten worden en de vloer isolatie wel spannend allemaal Ingrid heeft ook foto's gemaakt en naar jou gestuurd blijf je een beetje op de hoogte en je verslag was weer geweldig en gelukkig werk al gaat het niet altijd goed en eerlijk maar dat is jou pakie niet lieve rob je bent weer op de hoogte wat hier gebeurd en vanavond eet ik bij Bart en melissa met mama gezellig hele dikke zoen van oma xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Beste familie, vrienden, kennissen, collega's en leerlingen, Op deze manier wil ik jullie op de hoogte houden van mijn reiservaringen in Australië, Nieuw Zeeland, Taiwan, Thailand en wie weet nog meer landen. Ik hoop vaak genoeg een update te kunnen geven wat ik allemaal heb meegemaakt op mijn reis. In ieder geval veel leesplezier toegewenst! Rob

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 27054

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 12 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: