Week 21 - Reisverslag uit Freshwater, Australië van Rob Koning - WaarBenJij.nu Week 21 - Reisverslag uit Freshwater, Australië van Rob Koning - WaarBenJij.nu

Week 21

Blijf op de hoogte en volg Rob

19 Januari 2015 | Australië, Freshwater

De werk week was voor mij weer goed verlopen, helaas niet voor iedereen hier in huis. We kunnen merken dat het nu vakantie is en dat er niet veel nieuwe klussen starten. Deze week heb ik waarschijnlijk nog wel werk, maar daarna is het voor mij ook weer afwachten.

Doordat niet iedereen hier in huis werk heeft is de sfeer wel eens verschillend. Soms een beetje down, maar andere kant ook vaak er slap, aangezien je na een paar dagen met elkaar opgescheept ben niets meer te vertellen heb en dan maar slappe verhalen gaat ophangen, wat ook weer veel lol mee brengt.

Vrijdagavond heb ik weer eens rustig aan gedaan, net als zaterdag overdag. Alleen war standaard dingen gedaan. In de avond waren we het zat en bedachten we opeens om even naar het terras te gaan met ze vieren hier in Freshwater. Achteraf was dat heel erg gezellig, misschien kwam dat ook dat we gewoon even uit het huis waren.

Zondag ben ik samen met Joey naar Glenwood gereden om een auto voor mij te gaan bekijken(zie foto's). Ik heb de auto uit eindelijk ook gekocht en dat hebben we bij het huis gevierd. Het was nog maar wel de vraag of we het zouden halen aangezien we met de Ute van picobello bv. op stap waren(zie foto).

Vandaag heb ik samen Joey en Joe de muur afgemaakt bij een ouder stel. Ik had de man verteld over mijn auto en foto's laten zien. Hij stelde gelijk vragen wat allemaal mijn plannen waren en gaf mij tips. Zo ook over een boek waarbij je kan opzoeken waar je allemaal gratis kan overnachten en wat je dan kan verwachten. Op dat moment was Joe even weg en wanneer die terug kwam zei hij dat ik maar weer aan het werk moest. Bij foto's is het eindresultaat te zien wat ik heb gemaakt.

Eenmaal terug bij huis had Thijs even navraag gedaan bij de garage om de hoek voor een check van mijn auto, aangezien zijn auto daar ook staat. Het kosten niet al te veel en de monteur heeft hem opgehaald. Werd net gebeld dat er wel wat dingen lek zijn en dat is hij nu aan het maken voor een kleine prijs. Al met al valt het erg mee en ben ik blij met de auto.

Vandaag waren er ook nog andere gesprekken. Een jongen gaat al eerder het huis verlaten, wat niet direct een probleem is, maar nu gaan er misschien nog vier weg. Drie van die jongens hebben op dit moment geen werk en de vooruitzichten zijn ook niet heel goed. Die hebben vandaag besproken wellicht volgende week te vertrekken. Bij Joey kwam dat koud op het dak, die wist daar nog niets van en zou met die jongens mee reizen. Op die manier word het wel erg rustig in huis, maar we gaan het zien of dat doorgaat.

Ik blijf zoiezo tot 20 februari in het huis. Dan loopt de huur af en heb ik wel weer even genoeg gespaard en kan ik in de auto leven en ga ik richting Byron Bay rijden en daar zal ik dan Bram ontmoeten.

  • 19 Januari 2015 - 12:33

    Januari 2015 Van Oma :

    Wat gaaf dat je een auto heb kan je meer kanten op en toch lekker gespaard knap hoor jammer dat er jongens weggaan hier gaat het goed al is het behelpen het is niet anders ik zit goed boven en ze zijn allemaal geweldig en Ingrid vooral
    het is niet anders je heb de foto's gezien die ze gestuurd hebben blijf je toch een beetje op de hoogte jou foto's zijn ook geweldig en vooral je auto veel plezier ervan afgelopen week is ome inc koning over leden woensdag is de crematie in schagen broer. Van opa zijn naam staat verkeerd Nico geschreven sorry dus een heftig eene week lieve rob ik ga eindige het is nu prachtig weer wel gevroren een paar graden maar wel de zonen je verhaal was ook weer geweldig dik mee zoen van oma xxx

  • 19 Januari 2015 - 12:57

    Sandra Pater:

    Hoi Rob,

    Leuk Bakkie heb je gekocht, die jongens zeiden al, hadden ze geen kleinere? HaHa, gaaf hoor, als je er straks in wilt "wonen"heb je toch wel een beetje ruimte nodig.
    Jammer dat er zo weinig werk is en je huisgenoten daardoor noodgedwongen moeten vertrekken, dat maakt de sfeer er misschien ook niet gezelliger op, nou Rob, we zijn trots op wat je allemaal doet en zeker dat je nog steeds trouw elke week je verslag schrijft.
    Veel succes maar weer en de groetjes...

  • 19 Januari 2015 - 13:00

    Jaap En Ria Beemsterboer:

    Beste rob, we lezen iedere week je verslag en dat doen we met veel genoegen. Je schrijf leuk en informatief. Nu je een mooie auto heb gekocht adviseren je richting Melbourne te rijden en daar een paar dagen te blijven. Het is een prachtige stad. Misschien kan je het combineren met de Grand Prix van Melbourne , dat is circa half maart. Veel succes nog en groeten van jaap en ria beemsterboer

  • 19 Januari 2015 - 17:04

    Jacob En Tiny:

    Hoi Rob.

    Wat een super auto,wat een grote zeg een tweede huis
    zoals je schrijf dat je er ook in kan slapen,geweldig hoor.
    Jammer dat er jongens weg gaan,maar ook begrijpelijk
    geen werk geen geld. Zo maak je van alles mee.
    Je heb mooi metselwerk gemaakt ziet er goed uit
    zegt ook ome Jacob, de mensen daar zullen blij met je zijn.
    Rob het was weer leuk om je verslag te lezen.
    Veel succes groetjes en liefs van Oop en Tiny.

  • 19 Januari 2015 - 19:35

    Cor Sentveld:

    hoi rob, het is weer prachtig werk wat je hebt geleverd .dat jij zo,n handige bliksem bent, dat komt jou daar weer ten goede. je hebt ook een leuk wagentje gekocht, hadden ze geen grotere! wat een bak man lijkt wel een camper. ik wens je er veel geluk mee. groetje,s ook van Marja.

  • 23 Januari 2015 - 16:54

    Bianca:

    Ha die Rob, je vermaakt je nog prima down under, erg rustig op mijn werk dus ff bijlezen met je verslagen!! Leuk hoor! En een mooie wagen, niet eens een Ford Falcon ;)

    Werkse nog een maandje, heel afwisselend werk en een apart bedrijf maar ach. Fijn weekend!

    gr Bianca en Ronald

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Beste familie, vrienden, kennissen, collega's en leerlingen, Op deze manier wil ik jullie op de hoogte houden van mijn reiservaringen in Australië, Nieuw Zeeland, Taiwan, Thailand en wie weet nog meer landen. Ik hoop vaak genoeg een update te kunnen geven wat ik allemaal heb meegemaakt op mijn reis. In ieder geval veel leesplezier toegewenst! Rob

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 27063

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 12 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: