Week 25 - Reisverslag uit Freshwater, Australië van Rob Koning - WaarBenJij.nu Week 25 - Reisverslag uit Freshwater, Australië van Rob Koning - WaarBenJij.nu

Week 25

Blijf op de hoogte en volg Rob

16 Februari 2015 | Australië, Freshwater

Zoals altijd begin ik deze week ook maar eerst over de werkweek. Op het werk loopt er sinds kort iemand uit Ierland(genaamd Gary en z'n 35 jaar) die zegt dat hij stratenmaker is, maar ik heb dat nog niet aan hem kunnen zien en komt er erg onzeker over. Ik vond dat ik meer deed als hem en dat gaf m'n Libanese vriend ook aan. Ik ben daarom ook naar de Joe gelopen aan heb aangegeven dat ik meer geld wilde hebben per uur. Zoals ik verwachte moest dit eerst met vaders besproken worden. Geen half uur later belde hij terug, het was geen probleem en ik kreeg te horen dat ik ook meer hoorde te verdienen. Hier was ik natuurlijk super blij mee. Hierdoor kan ik net weer iets extra's sparen voor ik op reis ga.
De rest van de week heb ik op de grote klus gelopen. Dinsdag kregen we eindelijk groen ligt om een klein stene tuinmuurtje te slopen en om vervolgens een nieuwe te maken. Dit moest gebeuren aangezien te fundering van het oude muurtje bloot lag en boven het straatwerk zou uitkomen. Dinsdag hebben we de nieuwe fundering gemaakt en woensdag ben ik gaan metselen. Het oude muurtje liep al niet waterpas en was geen rechte muur. Dat kwam mooi uit want profielen kunnen ze hier niet. Met een waterpas en een beetje met gevoel ben ik het muurtje gaan metselen en waren ze al snel meer dan te vrede over. De rest van de dagen heb ik geholpen met straten. Aangezien blijkbaar niemand een zaagtafel of slijptol kan bedienen mocht ik al zaagstukken gaan maken.
De klus is nog niet helemaal af, mocht hij af zijn dan laat ik de foto's zien.
Overigens gaat het met de bedrijfsauto super goed. Hij is nog niet in elkaar gezakt, dus dat betekent dat er gewoon weer elke dag een ton zand in kan(zie foto). Er moest eigenlijk 2 ton gehaald worden, maar dat weigerde ik.

In het huis was het de afgelopen week erg rustig. Jet was eigenlijk bijna alleen maar aan het werk, wat er op meer kwam dat ik met Teun overbleef. We hadden alle ruimte en zo ook in de keuken. Hierdoor konden we met alle rust voor elkaar koken.

De afgelopen week was er een surfkampioenschap bezig in Manly en schijnt een hele happening te zijn. We hoorde dat er vrijdag en zaterdag live muziek was en zijn daarom vrijdag uit het werk heen gegaan. Eenmaal daar aangekomen, bleek het live muziek niet zoveel aan was. Drinken mocht je daar niet, het stond vol met jeugd wat zich thuis al helemaal had vol had laten lopen en liep er z'n 100 man politie waardoor je het niet in je hoofd haalde om een paar biertje mee te nemen. Dat te bedenken dat het live muziek alleen maar van 5 tot 8 duurde. We hebben het even aangekeken, maar zijn vervolgens naar de kroegen gelopen en hebben we op een terras/balkon gezeten waar je uitzicht had op de grote winkel/kroegen straat.

Na een week werken en een avond door halen waren we zaterdag ochtend niet de fitste. In de ochtend kreeg ik bericht van Jason of ik hun hond zaterdagavond en zondagochtend wilde eten geven, aangezien ze een weekendje weg gingen en Joe pas zondag thuis zou komen. Na die loonsverhoging wilde ik dat wel even doen. Ik ben even heen gereden om te horen wat ik dan moest doen. Uitlaten hoefde niet perce, de hond kon gewoon zo de achtertuin in lopen(de deur bleef open). Als ik het wilde kon ik hem zondag ochtend wel meenemen, hier zei ik te snel ja op(het is namelijk niet de mooiste en slankste hond).
Eenmaal terug ben ik samen met Teun boodschappen gaan doen, om toch maar het idee te krijgen dat we iets hadden gedaan.
Door de weeks werden we al eerder uitgenodigd door de buren om zaterdags weer Bierpong te komen spelen en dat gingen we maar weer doen. Zij hadden vervolgens nog 8 andere vrienden uitgenodigd en wij ook 3 andere Nederlanders die hier in de buurt wonen en die we kennen van het hostel. De barbecue ging aan en de drank was er in overvloed. Op het moment dat Bierpong genoeg gespeeld was, kwam Stef de Stuntpiloot weer op tafel en werd het weer erg laat.

Zondag waren we nog aardig brak er van. We hebben zondag ook niet veel bijzonder gedaan dan alleen even naar het strand gegaan, gekookt en vroeg te bed gegaan. Tussen het eten en te bed gaan heb ik nog wel even een tijdje met Bram Jonker geskypt. Zoals het nu naar uit ziet rij ik naar hem toe op het moment dat de huur van het huis is afgelopen(volgende week zaterdag). Ik zal dus van de week en of volgende week nog even achter spullen aan moeten om zo te kunnen kamperen.

Overigens zijn we in het huis begonnen om de eerste paar dingen al te gaan verkopen om ervoor te zorgen dat we zo min mogelijk naar de afvalplaats moeten brengen en nog wat geld eruit kunnen halen.

Het aftellen is dus eigenlijk al wel begonnen en kijk ik uit om te gaan reizen en natuurlijk Bram hier te ontmoeten. Tot volgende week!

  • 16 Februari 2015 - 14:12

    Groetjes Uit De West:

    Hoi Rob,

    Erg benieuwd naar het resultaat van je bouwproject. Spannend en vooral leuk om de voorbereidingen te volgen van je verdere reis. Hoe zal Bram het ervaren?
    Afijn bij ons wordt het weer beter en hier en daar een lentezonnetje. Ik heb niet zoveel te melden dit keer, wij vermaken ons met ons bekende ritueel van thuis. Afgelopen vrijdag werden Wies en ik heerlijk getrakteerd op een diner bij Creightons. Heerlijk als er eens voor ons gekookt wordt. Niet zoveel pannen op tafel :) maar wel smakelijk gevulde borden. Veel succes met de voorbereidingen van het vervolg van je reis. Wij volgen het met veel plezier. Dikke kuzzz

  • 16 Februari 2015 - 19:04

    Jacob En Tiny:

    Hoi Rob.

    Wij zijn ook zeer benieuwd naar de foto's, vakwerk kan je wel leveren,
    daarom is een loonsverhoging wel verdiend.
    Dit had je misschien wel eerder kunnen vragen,maar ja zo is het maar.
    Rob nog 2 weken dan ben je er al weer een half weg, wat gaat de tijd ook snel.
    Het is wel goed om verder te gaan zo beleef je hoop ik weer
    mooie nieuwe dingen.
    Veel succes met het opruimen en verkopen van jullie spullen.
    We kijken weer uit naar week 26.
    Groetjes en liefs Oop en Tiny.

  • 16 Februari 2015 - 21:09

    Sandra:

    Hey Rob,

    Wat een verassing vanmiddag, een berichtje van jouw voor mijn 40e verjaardag, dat kan ik bijzonder waarderen, echt top!
    Ik zag ook op fb dat je aanwezig bent met egmond op zijn kop, dus je plannen om in de zomervakantie terug te komen zijn toch serieus geworden, nou veel succes nog even met je werk, en dan lekker verder reizen, ik ben benieuwd naar de verhalen.

    Tot de volgende ronde, groetjes x uit Alkmaar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Beste familie, vrienden, kennissen, collega's en leerlingen, Op deze manier wil ik jullie op de hoogte houden van mijn reiservaringen in Australië, Nieuw Zeeland, Taiwan, Thailand en wie weet nog meer landen. Ik hoop vaak genoeg een update te kunnen geven wat ik allemaal heb meegemaakt op mijn reis. In ieder geval veel leesplezier toegewenst! Rob

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 27046

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 12 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: