Week 28 - Reisverslag uit Maclean, Australië van Rob Koning - WaarBenJij.nu Week 28 - Reisverslag uit Maclean, Australië van Rob Koning - WaarBenJij.nu

Week 28

Blijf op de hoogte en volg Rob

09 Maart 2015 | Australië, Maclean

Over de werkweek hoef ik nou niet te beginnen, want daar doe ik nu even niet meer aan.
Woensdag de dag nadat we naar Bram waren geweest was ook echt een rustdag. Beetje de was gedaan even op strand geweest en Natasja geholpen met werk zoeken in de buurt. 'S Avonds zijn we even Byron Bay in gegaan om wat eten en te drinken te halen om vervolgens op de kamping op te eten. We hebben toen ook even gekeken wat we rest van de week nog konden doen.

Donderdag hebben we een rondje gelopen door Byron Bay en zijn we vervolgens naar het strand gegaan. In de middag zijn we gaan kijken naar een andere kamping waar we eventueel konden koken. Dit moest gebeuren met de pannen op de barbecue wat niet z'n succes werd. De barbecue werd niet warm genoeg. Gelukkig was er ook een Australische man waar we een hele tijd al mee zaten die aangaf dat we zijn kookplaat mochten gebruiken.

Vrijdag zijn we naar the lighthouse van Byron Bay geweest. Vandaar hadden we een heel mooi uitzicht over de zee en konden we een paar schildpadden en een kleine haai spotten. Vervolgens naar beneden lopen waarvan we van onder de berg op z'n mooist konden zien(zie foto's). Eenmaal weer boven op de berg wilde we eigenlijk nog naar het strand gaan, maar bleken we toch al aardig verbrand te zijn waardoor ik besloot om een eigen kookpitje te gaan kopen. Het kookpitje wat ik al eerder op ogen had bleek sinds vorige week uit de schappen gehaald te zijn.
Eerlijk gezegd vond ik het al raar dat ze die hier nog verkochten aangezien in Nederland dat soort kookplaten eerder uit de verkoop is gehaald. Toch wilde ik er eentje hebben en zijn we naar Ballina gegaan. En na een paar winkels had ik eindelijk geluk en kon ik een soort gelijke twee pits kookplaat kopen van een ander merk(laatste uit de schappen). Daarna konden we boodschappen gaan doen en voor onszelf koken. Ik mocht niet klagen, mijn eten werd dit keer gemaakt(zie foto's).
In de avond zijn we weer naar Bram gegaan en hebben we daar gezellig gezeten met zijn tante. Ik had aangegeven dat ik het niet zo prettig vond om weer terug te rijden naar de kamping en liever ergens op een kampeerplaats wilde slapen. Dit werd vervolgens voor het huis op het erf. Ik begin mijn auto ook al meer te beschouwen als mijn eigen huis. Toch wel leuk dat als je nadenkt, dat drie broers binnen een jaar allemaal een eigen huis hebben. En dan denk ik ook nog eens dat mijn huis het mooiste is van de drie.

Bram moest zaterdag ochtend eerst zijn oom en tante naar het vliegveld brengen en daar zijn we met z'n drieën naar een waterval in de buurt gegaan. Het was een stukje rijden maar was het zeker waard, zie de foto's. In de ochtend dachten we er nog aan om de avond uit te gaan, dit werd al snel van de kaart afgehaald aangezien we dan ergens in het centrum moesten overnachten en er toch niet zoveel zin in hadden. We hebben vervolgens weer wat gezellig gedronken bij Bram zijn tante. Zoals zo vaak zaten we weer gezellig en werd het laat.

Zondag zijn we naar een hippie markt geweest. In Byron zie je al heel wat hippies, maar dat was op deze markt alleen nog maar meer. Was wel even leuk om te zien hoe dat daar aan toe gaat. Daarna zijn we door gegaan naar Nimbin, een echte hippie stadje. De mensen hier zijn echt blijven hangen in de hippie tijd. Waar je ook liep op straat, werd gevraagd of je wiet wilde hebben. Tijdens de route kwamen we hele mooie en lege landschappen tegen. Foto's kunnen niet laten zien wat je eigenlijk in werkelijkheid ziet.
We hebben na de trip nog even wat gedronken bij Bram om vervolgens weer afscheid te nemen en terug te gaan naar de kamping, aangezien Bram ook de volgende dag moest werken. Wie weet komen we elkaar nog een keer tegen in Australie, maar op dit moment lagen onze plannen niet gelijk. Bram moest nu werken en ik ben toe aan reizen.
Ik mocht die avond eindelijk een keer mijn eigenkook setje gebruiken zoals op de foto is te zien en hebben we er nog een gezellig avond van gemaakt.

Vandaag(maandag) heb ik de trip terug naar Sydney ingezet. Dit betekende dat ik ook van Natasja afscheid moest nemen. Zij wilde namelijk in deze regio werk gaan zoeken om te werken op een boerderij. In de eerste instantie was het alleen de bedoeling dat ze mee zou rijden, maar zoals zoveel plannen hier in Australie veranderde die en hebben we hele leuke week samen gehad waarbij we veel leuke dingen samen hebben mogen zien. Toevallig waren op dat moment ook twee van haar groep al aangekomen in Byron en kon ze met hen meereizen richting Brisbane.
Nadat ik haar had weggebracht ben ik gaan rijden. Aangezien het al laat was heb ik besloten om niet al te ver te rijden en heb nu een stop in Yamba, om in de middag ook nog iets te kunnen bezichtigen. Eerst ben ik een rondje door Yamba gereden en heb ik een klein stukje gaan lopen. Ik ben ook nog even verder gereden waar een groene en blauwe waterplas zou moeten zijn. Je kon het wel een beetje zien, maar bijzonder vond ik het niet. Daarna ben ik onderweg gegaan naar mn kamping die ik via de wikicamps app had opgezocht.

Toch wel heel vreemd nu zo in mn eentje op de kamping in mijn eigen huis. Al maanden gewend om mensen om je heen te hebben waar je wat mee heb en zo ben je weer alleen. Erg is het niet.

Aangezien ik gister avond geen bereik had, heb ik hem nu in de ochtend erop gezet. Ben momenteel onderweg naar Coffs Harbour. Van het weekend zal ik weer terug zijn in Sydney.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Beste familie, vrienden, kennissen, collega's en leerlingen, Op deze manier wil ik jullie op de hoogte houden van mijn reiservaringen in Australië, Nieuw Zeeland, Taiwan, Thailand en wie weet nog meer landen. Ik hoop vaak genoeg een update te kunnen geven wat ik allemaal heb meegemaakt op mijn reis. In ieder geval veel leesplezier toegewenst! Rob

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 27050

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 12 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: