Eerste week in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Rob Koning - WaarBenJij.nu Eerste week in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Rob Koning - WaarBenJij.nu

Eerste week in Nieuw Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Rob

24 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Dinsdag avond ik begon ik met de voorbereidingen voor Nieuw Zeeland. Nog even snel een was en me tas inpakken. In de middag had ik ook pas bedacht wat ik met mn auto zou gaan doen. Joe wilde wel op mijn auto passen en heb hem daar in de straat geparkeerd.

Woensdag ochtend ben ik met de bus en trein richting het vliegveld gegaan. Inchecken etc ging allemaal goed, alleen was ik vergeten dat drinken niet mee mocht het vliegtuig in en daar weer ik een beetje scheef door aangekeken. Ik heb wat rondjes gelopen over de luchthaven om vervolgens nog even bij de gate te wachten. Toen we eenmaal het vliegtuig in mochten en de meeste al naar binnen waren ben ik ook in de rij gaan staan en daar kwam ik weer een bekende tegen. Kim Dekker uit Egmond aan Zee ging ook naar Nieuw Zeeland om samen met Nina Arendse te reizen. Beide hadden we niets op facebook gezet of contact gehad, dus het was een verrassing om elkaar tegen te komen. Uit eindelijk bleek het vliegtuig helemaal niet vol te zitten en konden we naast elkaar zitten in het vliegtuig. De verhalen vlogen over tafel(nouja klaptafeltje) en voor we het wisten waren we in Auckland geland. Daar de bus gepakt richting de stad. Nina was daar al en stond Kim op te wachten bij een bus halte. Zij hadden voor de avond een appartement. Ik had nog geen verblijf, maar op het vliegveld kwamen we ook nog twee andere Nederlandse tegen waar ik vervolgens mee ging naar het hostel en daar was nog wel plek. Even samen uit wat gegeten en gedronken, om op tijd te bed gegaan.

Donderdag ochtend was ik op tijd wakker en ben ik een ontbijt gaan halen en heb die bij de haven opgegeten. Daarna een kort rondje gelopen en contact gehad met Kim en Nina. We hebben vervolgens in de middag samen wat gezellig gedronken bij de bar van het hostel. Zij waren overigens verhuist naar het hostel ernaast. We hebben toen besproken wat een beetje elkaar ideeën waren om in Australie rond te reizen. Ik wist dit zelf ook nog niet echt en had nog niets geboekt. De Kiwiexperience was een optie om te doen, maar dat zit je verbonden aan een groep en zie je natuurlijk niet alles van Nieuw Zeeland, niet dat je het anders wel gaat redden in vijf weken. Er is te veel te zien en daar zal je een keuze in moeten maken. We besloten om de volgende dag samen te gaan kijken hoeveel het zou kosten om een auto te huren.
In de avond ben ik in mijn eentje wat gaan eten en zat in de avond met een groepje van het hostel. Zij gingen uit en ik twijfelde toen nog. Niet veel later ben ik met Kim en Nina ook de stad ingegaan. We wilde een kroeg binnen, maar blijkbaar geld je rijbewijs hier niet als indentiteit en moesten we naar een andere kroeg waar gezellig live muziek werd gespeeld. Daarna wilde we nog iets anders zoeken, maar bleek het of al dicht te zijn of niet gezellig te zijn en besloten we maar te bed gegaan.

Vrijdag ochtend zijn we rond gaan vragen wat ongeveer de kosten waren om een auto te huren. Een campervan bleek al heel snel erg duur te zijn. Opeens kwamen we een busje tegen wat we konden huren voor niet al te veel geld en daar zagen we wel wat in. We zouden dan alleen nog wat extra spullen moeten kopen om er in te kunnen slapen en te kunnen koken. Toen we eenmaal gingen uit rekenen bleek het toch wel een stuk goedkoper te zijn en hadden we besloten om het busje te gaan huren.
In de middag ben ik samen met Nina de skytower van Auckland in geweest waar je een mooi uitzicht had over Auckland. Daarna nog een klein rondje gelopen om vervolgens Kim weer op te zoeken in het hostel. Daar hebben we gezellig wat gekookt en gedronken met elkaar. De energie was er voor die avond uit om nog uit te gaan.

In de ochtend hebben we onze spullen gepakt en gingen we vol beladen naar de auto garage om de auto om te halen. Het eerste wat we deden was richting het noorden te reizen en spullen te kopen, zoals een tafel, stoelen, kookgerei, dekens etc. Daarna hebben we wat strandjes van de oostkust gezien om onze eerste nacht door de brengen ergens aan het strand.

Zondag ochtend waren we aan het ontbijten en zagen we vissers terug komen van hun nachtvissen. Ik was eigenlijk wel geïnteresseerd wat de visser had gevangen, maar wilde niet heen lopen tot hij vroeg of ik ook een vis wilde hebben. Dat was in eerste instantie niet mijn plan, maar ben even gaan kijken. Daarna werd de vis in mijn handen gedrukt en heb ik de man bedankt(de vis wordt hier een snijper genoemd). Maarja en dan? Gelukkig kwam er een man naar ons toe en legde ons uit wat we moesten doen. Hij hielp om de ingewanden eruit te halen en daarna moesten we hem in het ijs leggen zodat we hem 's avonds konden opeten. Eerst wat we deden was naar een tankstation rijden om daar ijs te halen, daarna zijn we op pad gegaan om meer strandje en uitzicht punten te bekijken. Het uitzicht was adembenemend. Heel veel verschillende gekleurde landschappen/gebergte met op de achtergrond een heldere zee en dat kilometers lang.
In de avond zijn we ergens rondom een meer gestrand(in de buurt van Kerikeri) waar we de vis hebben gebakken. Ik wist nog ongeveer hoe ik het moest klaar maken en deed het op die manier. We hadden er ook geen klagen over hoe hij smaakte en de man had gelijk, de vis was lekker. Overigens heb ik over het eten helemaal geen klagen, de dames koken namelijk heel lekker!

Maandag ochtend zijn we vertrokken richting het noordelijkste puntje van Nieuw Zeeland. Onderweg zijn we weer langs wat kustlijnen gereden wat via de lokale vvv werd aangeraden. Dit had ik ook echt niet willen missen. Vervolgens door naar het noordelijkste puntje. Op dat punt komen er twee zeeën samen en dat is wel heel bijzonder om te zien. Je ziet de golfslagen tegen elkaar ingaan. Daarna zijn we terug gegaan via de andere kant om de 90 miles strand te kunnen zien, maar de afslag daar naartoe hadden we helaas gemist. De volgende afslag die we konden nemen naar het strand was een stuk verder en stelde niet heel erg veel voor. Strand in Egmond is mooier dan dit. Dus was het ook niet zo erg dat we een punt hebben gemist. Daarna was de dag alweer voorbij en zijn we naar een andere bestemming gereden om onze avond door te brengen.

Op een of andere manier is de internet verbinding hier heel slecht via mijn telefoon. Hierdoor kon ik het ook niet op maandag meteen plaatsen. De foto's van deze trip zal ik niet allemaal online zetten aangezien het te veel foto's zijn. Hier en daar zal ik was foto's met mijn mobiel maken om toch wat te laten zien, maar dat is niet eens de helft van wat ik zie.
Hopelijk heb ik van de week beter bereik.

  • 24 Maart 2015 - 11:31

    24 Maart 2015 Van Oma Voor :

    Hoi rob je bent in nieuw Zeeland geweldig en dan met twee leuke meisjes dat heb goed geregeld en gezellig goed dat je weer een auto heb kan je meer ondernemen en meer zien samen je verslag was weer geweldig en nu op naar je verjaardag toch wel apart zo ver weg maar ik vergeet je niet ik wens je een fijne verjaardag ga donderdag bij mama langs die is thuis en de jongens ook met de meisjes gezellig rob ik wens je een mooie verdere reis dikke zoen van oma xxx

  • 24 Maart 2015 - 20:44

    Verula:

    Hoi Rob, zo ver weg en dan mensen tegenkomen van zo dichtbij. Gezellig, je kent gewoon Egmonds blijven praten, wel net zo ontspannend. Mooie bezienswaardigheden (heb ff gegoogeld:)) heb je bezocht!
    En met die wilde vissen, blijf proberen Herman den Blijker is ook zo begonnen. Erg benieuwd naar je foto's. Alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Het zal een hele bijzondere worden. Veel plezier daar en geniet lekker. Dikke kuzzz xxx

  • 25 Maart 2015 - 12:27

    Amy Kool:

    Hallo Rob,
    Hier eindelijk een bericht van ons.
    Lees zo nu en dan je reis verslagen.
    Je kunt er wel een boek verslag van maken, ziet er top uit.
    Ik moet zo nu en dan weer even terug denken aan oosterrijk, waar we ook met elkaar een verslag van hadden gemaakt weet je dat nog .Leuk om af en toe nog eens terug te lezen.
    Het avontuur zat er toen al bij je in.
    Iglo maken vuurtjes stoken ome Jacob eerste stoker ha ha.
    Zo te lezen vermaak je je prima gelukkig, dit blijft je altijd bij.
    We hopen dat alles verder goed met je gaat.

    We willen je alvast feliciteren met je VERJAARDAG . ga morgen ff bij je moeder op de koffie,om het te vieren. Rob geniet van Zeeland en je verdere plannen.
    Voor je het weet ben je weer in Egmond.
    xxxxxxxxx van ons allemaal

  • 25 Maart 2015 - 14:15

    Jacob En Tiny:

    Hoi bijna jarige Rob.

    Wat weer geweldig, jij in Nieuw Zeeland
    en dan twee kanjers van meiden tegenkomen.
    Leuk dat jullie samen dingen ondernemen
    en heerlijk koken, de weken zullen wel omvliegen.
    We wensen je een heel gezellige verjaardag toe.
    Heeeeel veel knuffels, groetjes Oop en Tiny.

  • 26 Maart 2015 - 18:06

    Jaap En Warry:

    Hoi jarige Rob,

    Van harte met je verjaardag. Spannend hoor, verjaardag vieren in new zealand. Dit bedenk je toch niet.
    Wat een ervaringen heb jij toch opgedaan man, geweldig, om nooit te vergeten.
    Vier het maar gezellig, met iedereen waar je een leuk contact mee hebt. Wij redden het niet om van de partij te zijn, volgende keer beter.
    Hier in Heiloo zullen we op je proosten,

    Hartelijke grroeten,

    Jaap en Warry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Beste familie, vrienden, kennissen, collega's en leerlingen, Op deze manier wil ik jullie op de hoogte houden van mijn reiservaringen in Australië, Nieuw Zeeland, Taiwan, Thailand en wie weet nog meer landen. Ik hoop vaak genoeg een update te kunnen geven wat ik allemaal heb meegemaakt op mijn reis. In ieder geval veel leesplezier toegewenst! Rob

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 610
Totaal aantal bezoekers 27062

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 12 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: