Laatste loodjes Nieuw Zeeland en terug keer Sydney - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Rob Koning - WaarBenJij.nu Laatste loodjes Nieuw Zeeland en terug keer Sydney - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Rob Koning - WaarBenJij.nu

Laatste loodjes Nieuw Zeeland en terug keer Sydney

Blijf op de hoogte en volg Rob

28 April 2015 | Australië, Collaroy

Afgelopen week was een beetje een rare week en heb ik niet direct als bijzonder ervaren.
Woensdag hadden we in Nieuw Zeeland nog een mooie dag voor de kiezen en daar heb ik ook wel van genoten. We zijn eerst naar Tauranga gereden om daar een kleine berg te beklimmen waarbij je uitzicht had over de stad. Mount Maunganui heette de berg. Na het beklimmen van de berg zijn we iets meer naar het noorden gereden en zijn we onderweg een paar keer gestopt om van het uitzicht en het weer te genieten. Eind van de middag waren we alvast een stukje richting Auckland gereden en hebben we in een afgelegen omgeving net na Paeroa geslapen.

We hadden afgesproken dat we de donderdag zouden gebruiken om naar Auckland te rijden en de bus op te ruimen en schoon te maken. In de ochtend hadden we daarom al onze eigen tassen uitgezocht en alles opgeborgen in de tas. Dit ging eigenlijk heel snel waardoor we geen haast hoefde te maken. Het was een beetje een sombere dag, aangezien we wisten dat we niet echt iets zouden verkennen of zouden zien.
We zijn vervolgens naar Auckland gereden en hebben na even zoeken een plaats gevonden waar we zouden overnachten. Dit was nog even raar, want de kamping app had dezelfde dag nog de ‘kamping’ veranderd naar alleen een recreatiepark. Met andere woorden mocht je er niet slapen. Dit hadden we zogenaamd niet gezien en daar hebben we ook geen problemen mee gehad. We hebben daar eerst even van het weer nog genoten en zaten bij de waterkant. Vervolgens besloten we toch maar om de bus van buiten alvast schoon te gaan maken. Op het moment dat we dat wilde gaan doen, begon het te regenen. Even in de auto wachten en vervolgens weer door. Hier waren we eigenlijk ook zo mee klaar en voor we wisten waren we maar weer een potje aan het schaken op de Ipad.

Vrijdagochtend waren we al vroeg wakker en konden we de binnenkant even ordenen, spullen weggooien en hem even uitvegen. Vervolgens zijn we naar de verhuurbedrijf gegaan en hebben we hem ingeleverd. Ze keken even snel naar de auto en voor we het wisten was het al geregeld en kregen we de borg weer terug gestort.
We zijn daarna naar het hostel gegaan waar we eerder hadden gezeten. Ook deze dag was niet heel bijzonder voor de rest meer. Het was een beetje internetten en wat spelletjes spelen met een biertje erbij en dat was het. Auckland had ik persoonlijk wel genoeg van gezien en vond het wel prima.

Zaterdag was ongeveer gelijk aan vrijdag. Afwachtend tot je naar het vliegveld mocht om terug naar Sydney te vliegen. De vijf en halve week waren precies goed om rond te reizen in Nieuw Zeeland.
In het vliegtuig heb ik twee leuke films kunnen zien. Helaas was de vlucht net te kort waardoor ik mijn tweede film niet kon afkijken. Had nog graag willen blijven zitten, maar de tv ging automatisch uit. Voordat we het wisten waren we door alle controle. Jaimy van Australian backpackers kwam ons ophalen. Eenmaal bij het hostel kwam ik al weer snel oude bekende tegen en voelde het weer als thuis komen.

Zondag was het plan om een plan te gaan maken om te kijken wat mijn verdere reisplannen zouden zijn. Hier kwam niet heel erg veel van. Ik had mijn auto opgehaald en wat boodschappen gedaan en voor we het wisten waren we al koningsdag aan het vieren. Hierdoor kwam het plannen niet ver en had ik vervolgens nog maar een nachtje bijgeboekt om het de volgende dag uit te zoeken.

Maandag ben ik gaan kijken wat ik nou precies wilde gaan doen en wat ik wilde gaan bezoeken. Van Sydney naar Melbourne en Adelaide was niet z’n probleem, maar van Adelaide naar Alice Spring wel. Veel dingen wat ik er over las kon ik niet met mijn eigen auto komen. Niels van Australian Backpackers kwam er af en toe even bij zitten en daardoor werd ik ook wat wijzer. Hij gaf aan dat er ook een tour was die je van Melbourne naar Darwin kon brengen in 15 dagen en dat je onderweg van alles kon zien en zo ook de punten die ik graag wilde zien. Hierdoor is mijn hele plan eigenlijk gewijzigd.

Vandaag wilde ik eigenlijk al te werk gaan, maar had gister ook gebeld naar Picobello BV, maar die waren weer eens vergeten om mij op tijd op de hoogte te stellen dat ik kon werken. Ik kreeg in de ochtend een berichtje en las dat te laat.
Hierdoor heb ik vandaag de tijd besteed om mijn auto te koop te zetten op verschillende manieren. Hopelijk kan ik de auto nu voor een goede prijs verkopen waardoor ik vervolgens de keuze kan maken of ik die tour ga doen. Ik ben nu ook weer van plan om even 2/3 weken te gaan werken en dan de tour te doen. Of het werken gaat lukken is afwachten, maar hoop het wel.

Zo zie je maar weer, dat plannen hier verdomd snel kunnen wijzigen. Ik vind het wel jammer dat ik het niet met de auto kan doen, andere kant vind ik het ook wel weer wat hebben om met een groep dat te gaan doen en weer andere mensen te ontmoeten en leren kennen. Of het de tour word is nog niet zeker tot dat ik geboekt heb, maar we gaan het zien.

Overigens is het tijdverschil weer 8 uur.

  • 28 April 2015 - 18:47

    Jacob En Tiny:

    Hoi Rob.

    Geweldig dat je met Nina zoveel heb kunnen zien van Nieuw Zeeland.
    We duimen voor je dat je heeeel veel kan werken,
    dan kan je je reis goed bekostigen.
    De 15 dagen zal evengoed nog wel wat kosten,
    omdat je niet zelf met je eigen auto kan reizen.
    Na dit avontuur gaat het al aardig opschieten
    met je verblijf daar.
    We we veel werkplezier de komende weken.
    Groetjes en veel liefs Oop en Tiny.

  • 05 Mei 2015 - 15:47

    Anda De Graaff:

    Hoi Rob

    Ik heb de tijd genomen om de verslagen te lezen , wat ben je ook een kanjer Rob . Ik lees de verslagen
    graag en vind het ook bijzonder om ze met jouw te delen. Het verslag over jouw en je vader is waarde -
    vol en maakt jouw en andere mens "rijk" dank.

    Ik geniet heel erg mee met het verslag over Nieuw Zeeland ,Het is ook een land waar ik nog graag naar
    toe wil . Nico is er begin 80 jaren geweest. JE bent al weer volop bezig met plannen te maken en met
    werken als het lukt . Met reizen kom je veel mensen tegen en nationaliteiten wat heel leuk is. Spreek
    je al een aardig woordje over de grens.Het is vandaag 5 mei en de vlaggen hangen uit , de mijne hangt
    steeds op half 11. , er is ook behoorlijk wind maar de temperatuur gaat de goede kant op ,Zooooommer
    Rob ik wens je verder een hele goede reis geniet , maak lol, kijk en zorg goed voor je zelf.

    lieve groetjes anda


    n

  • 10 Mei 2015 - 11:33

    10 Mei 1915 Voor Rob :

    hoi rob eindelijk weer een berichtje van me het is vandaag moeder dag ik zie wel wie er komen en het is mooi weer na aldie wind de zoooomer komt er aan zeggen ze je bent weer in australie de laatste ronde en nu je auto verkopen en dan de rondreis doen en hopelijk nog werkenlieve rob wat gaat de tijd toch snel zo ga je weg en nu denk je aan je terug reis ik wens je nog hele mooie weken liefs oma en dikke zoen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Beste familie, vrienden, kennissen, collega's en leerlingen, Op deze manier wil ik jullie op de hoogte houden van mijn reiservaringen in Australië, Nieuw Zeeland, Taiwan, Thailand en wie weet nog meer landen. Ik hoop vaak genoeg een update te kunnen geven wat ik allemaal heb meegemaakt op mijn reis. In ieder geval veel leesplezier toegewenst! Rob

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 27056

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 12 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: