Week 34 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rob Koning - WaarBenJij.nu Week 34 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rob Koning - WaarBenJij.nu

Week 34

Blijf op de hoogte en volg Rob

31 Mei 2015 | Australië, Melbourne

Zoals ik vorig week al hoopte, gebeurde gelukkig ook. Ik kon de twee laatste dagen nog even werken. Dinsdag was ik samen met Jaimy aan het werk. We moesten een geraamte van hout rondom het zwembad maken. Om daar later delen op te kunnen schroeven. Woensdag moest ik kuilen spitten en dat op mijn laatste dag. Dit heb Joe ook meerdere malen moeten horen. Mij maakte het niet veel uit, ik was in mijn hoofd allang al bezig met mijn reis en deed dit alleen voor het geld.

Woensdag avond heb ik mijn laatste biertje samen gedronken met Jesse en de rest van de mensen uit het hostel. Waarschijnlijk kom ik naar de trip weer terug daar, dus echt afscheid nemen was het niet.

Donderdag ben ik met de bus en trein gegaan om vervolgens om half 2 te gaan vliegen en om 3 uur te landen in Melbourne. Ik had eigenlijk nog niets uitgezocht en wist dus ook nog niet waar ik zou overnachten. De mensen om het vliegveld konden mij ook niet heel veel wijzer maken, wat de beste optie zou zijn. Uit eindelijk door de app en de balie van een busmaatschappij kwam ik eruit in welke buurt ik moest zoeken en kon ik een hostel kiezen. Dit werd Flinders Backpackers.
Voordat ik mijn spullen in mijn kamer had was het al donker en ben ik beneden een biertje gaan doen. Na 10 uur mag er niet meer in het hostel gedronken worden en ben ik naar de kroeg er naast gegaan, waar er karaoke avond was.

Vrijdag ben ik een rondje in de stad gaan lopen. Via mijn boek stond er een interessante loop die ik ben gaan volgen. Eerst door het centrum waar ik hier en daar straatmuzikanten zag spelen en overal wel even naar ging luisteren. Voor ik het wist was de ochtend al om door de straatmuzikanten. Ik ben vervolgens ben ik naar het Yarra park gelopen waar alle soorten stadions te vinden zijn. Onderweg kwam ik langs Federation Square waar het Jazz festival van start ging en ik kon het toch niet laten om even een kijkje te nemen. Na alle stadion gezien te hebben ben ik weer door het centrum gaan lopen en kwam ik verschillende gebouwen tegen. Aangezien de gebouwen nog vrij nieuw zijn, heeft het niet heel veel mijn aandacht. De loop eindigde in de Queen Victoria Market. Een hele grote markt waar ik even door heen ben gelopen.
Overigens heb ik voor de jaloerse mensen een goed bericht: ik heb deze dag ook een winterjas gekocht. Het begint nu echt winter te worden en soms kan het koud zijn. Dus ik moest er aan geloven.
Voor avond eten had ik een pizza opgehaald en ben vervolgens aan het water gaan zitten tegenover het Crown Casino. Zonder dat ik het wist werd ik om 7 uur verrast door een vuur show.
In de avond ben ik naar een café gegaan waar live muziek was. De naam van de bar was de cherry bar en is gelegen aan de AC/DC lane. In eerste instantie was het niet echt wat ik verwachtte en waar ik zou gaan als ik het van te voren wist. Het was echt z'n hardrock café met mensen onder de tatoeage's en piercings. Uit eindelijk heb ik mij wel vermaakt.

Zaterdag ben ik naar de Royal Botanic Gardens Melbourne gelopen en heb daar een ronde gedaan. De terug weg kwam ik langs de Shrine of Rembrance, wat wel mijn aandacht had. Een groot gebouw wat gebouwd als herdenking aan alle slachtoffers van de eerste Wereldoorlog. Na de loop werd het wel weer tijd voor live muziek en ben ik weer even het centrum in gegaan en heb ik weer genoten van de straatmuzikanten. In de middag ben ik langs de Yarra rivier gelopen en zo ook langs het grootste casino van Australie.
In de avond ben ik samen met Julian op stap gegaan. We wilde graag naar een club toe, maar dat is toch even lastiger te vinden dan we dachten. We hadden een club van de receptie te horen gekregen, maar daar bleek vervolgens dat je op de gastenlijst moest staan. Vervolgens zijn we door het te vragen op straat weer bij een andere club terecht gekomen waar we 15 minuten in de rij hebben gestaan en geen meter waren opgeschoven en besloten dat die club het ook niet werd. Uit eindelijk zijn we naar de kroeg naast het hostel gegaan en hebben we ons daar prima vermaakt.

Zondag heb ik rustig aan gedaan aangezien ik voor mij gevoel alles wel al had gezien van wat ik wilde zien. Het regende vandaag ook nog eens waardoor ik ook niet perce naar buiten hoefde. Uit eindelijk ben ik toch even het centrum ingegaan om opzoek te gaan naar een broek en toch weer even de straatmuzikanten.
In de middag belde ik Bram even en pas na z'n ander half uur hing ik pas weer op. Was leuk om hem weer even te spreken en ervaring van elkaar te delen.
Vanavond zal het een rustige avond worden, aangezien ik morgen om 7 uur opgehaald wordt.

Mijn volgende verslag zal pas over z'n 2 weken online komen te staan, aangezien ik in de outback geen internet verwacht.

Overigens mag ik op dit moment niet klagen. Er staat mijn een geweldige trip te wachten, maar heb het ook voor mekaar als ik terug kom. Ik heb een volledige baan op het PCC Oosterhout voor het aankomende schooljaar en ben daar super blij mee. Zoals het er nu naar uitziet ga ik in de bovenbouw les geven aan de techniek klassen, precies wat ik al die jaren al in gedachten had.

• 31 Mei 2015 - 12:03

Ria Beemsterboer:

Hoi Rob,
    Geweldig om nu de outback in te gaan. De reis ernaar toe zal misschien wat lang duren met veel zand. Maar als je bij de Uluru bent en Alice Springs is dat het zeker waard geweest. Het is een echte mooie ervaring, dus geniet er nog maar van .Trouwens gefeliciteerd met je baan voor het nieuwe schooljaar geweldig.
    Jaap en Ria Beemsterboer

• 01 Juni 2015 - 22:29

Jacob En Tiny:

Hoi hoi Rob.

Top dat je nog twee dagen heb kunnen werken, dat is geld in het bakkkie,
    je kan het heel goed gebruiken.
    Super dat je weer gaat reizen,we hopen dat je veel mooie dingen gaat zien.
    Van harte gefeliciteerd met je baan,dat is straks heel goed thuiskomen.
    Geen zorgen om te moeten solliciteren, Rob geniet van je reis.
    Groetjes en liefs van Oop en Tiny.

• 02 Juni 2015 - 10:52

Voor Rob 2juni 2015 :

van harte gefeliciteerd met je baan dat geeft toch een fijn gevoel dat is fijn thuiskomen en van mama hoorde ik dat je zaterdag 11 juli terug kom dat is ook geregeld heerlijk je weer te zien super dat je nog twee dagen kon werken en nu je reis maken die je graag wil doen ik hoop dat je er van zult genieten wat heb je toch veel gezien en van alles beleefd een schat van ervaringen dat kunnen ze je nooit meer afpakken lieve rob ik wens je een mooie reis en een dikke zoen van oma xxx