Phuket, koh phangon & full moon party. - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Rob Koning - WaarBenJij.nu Phuket, koh phangon & full moon party. - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Rob Koning - WaarBenJij.nu

Phuket, koh phangon & full moon party.

Blijf op de hoogte en volg Rob

02 Juli 2015 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Vrijdag 26 juni heb zoals ik eigenlijk al zei een keer van het strand genoten, in plaats van het alleen maar onderweg zijn. In de avond ben ik gaan stappen. Hier en daar wat aanspraak maar echt contact had ik niet. Dit was geen backpacker plaats, maar een plaats voor Australiërs om vakantie te vieren. Ik ben nog wel naar wat kroegen geweest. In een club werd er goede muziek gedraaid, maar opeens draaide het genre en kon me er niet meer vinden en ben naar een volgende kroeg gegaan. Ik kon niet echt meer wat vinden en was van plan terug te gaan, tot dat ik langs een kroeg liep waar wel goede muziek vandaan kwam. Eerst een biertje besteld en ging daarna pas om me heen kijken. Muziek was goed, maarde mensen klopte niet helemaal. Allemaal oudere vieze vrijgezelle(ga ik vanuit) mannen en Thaise meiden die waarschijnlijk prijs afspraken aan het maken waren. Ook niet echt een plek waar je wilt zijn. Heb mijn biertje opgedronken en ben te bed gegaan.

Zaterdag in de middag zou een taxi mijn opkomen halen. Mathieu had dat voor mijn geregeld en kon de man ook. Rond half 2 kwam ik bij Mathieu aan en hebben we mijn spullen gedumpt en zijn we beide op een scooter gestapt. Mathieu wist wel een goede plek waar we een biertje konden doen. Het ging om een bar waarbij de echt kon relaxen. Je kon op de ligt stoelen of zak gaan liggen, aan een tafel of de bar of lekker in het zwembad. We zaten eerst op een zak en daar verscheen al snel een Bucket bier bij. Daarna leek het ons wel wat om een duik te nemen en de Bucket kon gewoon mee. We hebben heerlijk bij gepraat over wat we allemaal mee hebben gemaakt en hoe het in Thailand er aan toe gaat. Daarna zijn we weer op de scooter gestapt en door gegaan naar een klein barretje. We hebben daar een potje pool gespeeld en wat kleine loempia's gegeten. Daarna kreeg Mathieu een berichtje van zijn vriendin dat ze ergens pizza gingen eten en of wij ook kwamen. Daar zijn we dus heen gegaan en daar ontmoeten ik zijn vriendin en een Duits meisje wat tijdelijk bij hem inwoont. Na het eten zijn we even terug naar Mathieu zijn huis gegaan en hebben we even gedoucht en opgefrist voor de avond. Aangezien het normaal is om met de scooter uit te gaan, vond ik het toch wel wat fijner dat we met de taxi zijn gegaan. We gingen eerst met zijn vieren naar een kroeg toe. Blijkbaar is het in Thailand heel normaal om je sterkte drank zelf mee te nemen en daar de frisdrank te kopen en dat deden we dus ook. Niet veel later kwam er nog twee aanschuiven die Mathieu al eerder had uitgenodigd. Mathieu gaat veel met die jongen om en vond het ook leuk om hem te ontmoeten. In de kroeg waren er eigenlijk alleen maar Thaise mensen en vond het wel leuk om dat zo een keer mee te maken. Er speelde ook een live band die over het algemeen alleen maar Thais zong, wat niet eens verkeert klinkt. Naast de kroeg was er een soort club waar we ook in zijn gegaan. Qua drank gold daar hetzelfde en de flessen drank konden zo mee. Ook hier waren we de enige blanken en je voelde ook dat mensen daarvan opkeken, wat niet verkeerd bedoeld was. Qua muziek was het eigenlijk hetzelfde als overal en heb ik me prima kunnen vermaken.

Zondag ochtend waren we later van start en zijn we rond de middag naar een Thais restaurant gegaan om te ontbijten. Dit was typisch Thais waarvan je niet van moest kijken als het pittig was. Gelukkig kon Mathieu me vertellen welke het minst pittigs waren en heb ik met wat zweet op mijn voorhoofd heerlijk kunnen eten. Ohja, dit was natuurlijk rijst. We zijn daarna met de scooter door gereden naar een klein strandje waar het niet druk was en hebben daar wat gezwommen en gerelaxt. Rond 2 uur was er een meeting. De vriend van Mathieu had een meeting aangemaakt ergens op internet om bij de bar met zwembad een drankje te gaan doen. Het moment dat we wegreden van het strand begon het te regenen en moeten we soms even stoppen omdat je het gewoon niet meer kon zien. Eenmaal aangekomen waren we doorweekt, maar wat maakte dat uit? We gingen ook gelijk het water in en bestelde een Bucket met bier. We waren op dat moment nog maar met z'n vieren en later kwamen de andere twee van de avond ervoor. Op internet hadden 20 mensen aangegeven dat ze zouden komen, maar ik denk door de regen bleef hier niet veel van over. Er kwam een Franse jongen opdagen. Dit mocht de pret niet drukken en hebben heerlijk in het zwembad gezeten. Daarna zijn we met zijn alle gaan volleyballen, waardoor we ook weer meer bier verdiende vonden we zelf. 10 buckets verder en een bar die ging sluiten zijn we naar het zelfde kroegje gegaan waar we dag ervoor aan het poolen waren. Daar hebben we wat gegeten en daarna wat pool gespeeld met z'n alle. Na wat biertje verder en de wijzer 11 uur had aangetikt zijn we met de scooter naar huis gegaan. Ben er geen voorstander van, maar zo werkt dat hier blijkbaar en tja, in het buitenland moet je je aanpassen aan de rest. Dit was ook alweer een moment om afscheid te moeten nemen, na z'n top weekend.

Maandag ochtend liep Mathieu even mee om de scooter taxi te vertellen waar hij heen moest. Daarna afscheid genomen van hem. Ik vond het super gaaf om te zien en te horen hoe hij hier nu leeft en zoals ik eerder zei heb ik een top weekend gehad met hem en ook met de mensen om hem heen. Als ik ooit terug ga naar Thailand wil ik zeker hem weer gaan opzoeken.
Het duurde even, maar uit eindelijk had ik de plek gevonden waar ik opgehaald zou worden. Vandaar ging ik een busje in en begon eigenlijk de vaagheid. De chauffeur spreken geen of een beetje Engels en moet je er maar op vertrouwen dat je in de goede zit. We moesten nog wat andere mensen ophalen en zijn daarna naar een plek gegaan waar we in een grotere bus stapte. Vervolgens werden we naar een plek gebracht waar we moesten 'wachten' op de bus. Ondertussen werd je gevraagd om je naam op te schrijven voor de boot? Geen ideewaarom, want die hadden ze ook. De vraag daarna begon ik het te begrijpen. Ze vroegen waar ik heen moest en of ik een taxi wilde. Er moest dus meer geld verdiend worden. Ik wist toen nog niet waar ik zou verblijven aangezien Lotte en haar groep wat geboekt hadden. Na ander half uur wachten gingen we weer de bus in richting de haven. Vandaar zouden we even later naar Koh Phangan gaan. Rond half 8 arriveerde ik daar. En moest ik nog uitzoeken hoe ik naar mijn hostel zou komen. Ben uit eindelijk achter opgestapt bij een scooter en mijn tas ging tussen het stuur en zadel. Veel stuur ruimte was er niet meer, maar het ging net aan. De scooter was niet dealer nieuwe en sommige heuvels had hij toch wat moeite. Uit eindelijk haalde we het en stonden Lotte me op te wachten. Heb mijn spullen gedumpt en we zijn gaan eten. Ik leerde daar ook de andere allemaal leren kennen en uit eindelijk waren we met een groep van 8 mensen. Na het eten heb ik even een douche gepakt en de kamer nog eens goed bekeken. Heel veel slechter kon het eigenlijk niet en zelf dit heb ik niet in Australie gezien, maarja ik kwam voor de full moon party niet voor de luxe.
We zijn daarna naar het strand gegaan en hebben daar wat gedronken. De feesten waren toen al in volle gang. Er was ook een voor feestje wat het jungle party heette en daar zijn we daarna heen gegaan. Het was een leuk feestje, maar wat van kort duur. Het wordt drugs kennen ze hier ook en ik was de gelukkig die er wat van in mijn drank mocht hebben, zonder toestemming van mijzelf. Ik besloot daarom ook om weg te gaan. Ik wilde voor de rest de groep er niet mee belasten, maar die kwamen ook met mij mee terug naar het hostel.

Aangezien de muziek de avond ervoor beneden nog door ging tot een uur of 7 in de ochtend, was het slapen niet heel best. Leek wel alsof je op een box aan het slapen was, zo hard en de trillingen waren. Rond de middag zijn we ergens met zijn alle wat gaan eten en daarna door gegaan naar het strand. Hier een tijdje rond gehangen om vervolgens maar een middag dutje te doen. Tussendoor ben ik nog even naar de shop gegaan om een opvallend shirten te kopen voor de avond(full moon party). Na het middag dutje zijn we weer uit eten gegaan en was de discussie over niet op tijd te beginnen met drank want anders zouden we niet de hele avond redden. Kwam uit de mond van een Engelse, een waarvan je het niet verwacht. Toen wij eenmaal aan de buckets sterkte drank begonnen was iedereen snel om en stonden we met zijn alle. Bij de buckets hoorde ook dat je gratis mocht gaan verven. Hierdoor zaten mijn armen ook onder en eigenlijk bij iedereen. Nadat we klaar waren met verven gingen we naar het strand. De muziek was eigenlijk overal wel hetzelfde en het maakte niet veel uit waar je stond. We begonnen bij een 'podium'(muziek werd van het balkon van de kroeg gespeeld) en zijn daarna snel door gegaan naar een ander dezelfde soort podium waar we een hele tijd zijn gebleven. Eigenlijk dronk iedereen bijna wel iets anders en dit ging vanuit een Bucket. Zoals ik het moet voorstellen zijn dat ongeveer 4 sterke drankjes in een emmertje met ijs. Veel om alleen te drinken, dus deelde iedereen. Weigeren kon eigenlijk niet dus ondertussen was je 8 verschillende drankjes door elkaar aan het drinken en dit werd voor sommige om 3 uur al te veel. Waaronder de 'verstandige' die niet te vroeg wilde beginnen. We konden er ook twee naar het hostel dragen. Voordat we dat deden gingen we eerst nog wat eten en t viel me nog mee dat we nog steeds compleet waren. Wegingen vervolgens met een klein groepje terug naar het strand, maar dat duurde niet lang of de rest haakte ook af. Aangezien ik hoorde dat het feest zoiezo tot zonsopgang duurde en iedereen zei dat je dat zeker moest halen, bleef ik stug staan. Ik ben hier en daar nog even bij andere barretje gaan kijken. Toen de zon al een tijdje aan het schijnen was ben ik ook maar mijn weg gaan inkorten en terug naar het hostel gegaan. Het was een top avond!

De volgende dag zijn we pas ergens in de middag wat gaan eten. Kon ook haast niet anders, aangezien de tijd er niet om loog. Daarna zijn we eigenlijk gelijk door naar het strand gegaan en hebben we verkoeling gevonden in de zee. Niemand had echt energie om nog iets anders te doen en te vraag naar drank was er ook niet. Na het strand zijn we even gaan opfrissen en zijn we daarna voor de laatste keer als groep uit eten geweest, aangezien iedereen de volgende dag al vroeg de boot zou nemen, ging iedereen vroeg te bed. Dit was toch even anders te bed gaan dan ik had verwacht naar twee feest dagen. In het hostel waren er nog steeds feestgangers die bedachten om in de kamer wat te gaan drinken en roken. Hierdoor kon ik voor geen meter slapen, er wat van zeggen had geen zin. Zo was dit hostel nou eenmaal en ik moest t maar voor lief nemen. Ergens rond 1 uur verlieten ze de kamer en kon ik eindelijk wat slapen, maar na twee dagen al op een matras van 5 centimeter te hebben gelegen begin je het wel in je hele lichaam te voelen en wordt slapen voor de derde nacht wel erg moeilijk. Voordeel van de vorige avonden was ook dat er wat drank in zat en nu niet. Toen ik rond 6 uur wakker werd kon ik al niet meer slapen. De meiden waren op dat moment al weg en twee andere zagen daarom kans om hun bed in te nemen. Zou niet weten waar ze vandaan kwamen, maar eentje ervan snurkte en toen was het feest compleet. Ik kon helemaal niet meer slapen en ben er rond 7 uur maar uitgegaan. Ben ergens rustig gaan ontbijten en een loopje gedaan. Vervolgens bedacht ik maar om ergens anders in te checken waar al een kamer vrij was. Dit was er en rond 9 uur zat ik in een kamer voor mezelf en kon ik een knappe douche nemen en een klein dutje doen. Ik had bedacht om een scooter te gaan huren deze dag, maar de vermoeidheid hield dit toch wel tegen waardoor ik mijn tijd op het strand had besteed. In de middag ben ik ergens wat gaan eten en heb ik onder het genot van .. mijn verhaal gemaakt.

Morgen zal ik afreizen naar koh Toa en wil ik daar gaan snorkelen. Wat en hoe ik het nog meer gaan doen weet ik nog niet. Ik merk dat het elke keer reizen en eigenlijk alles willen zien in een korte tijd mijn gaat opbreken en wellicht dat ik dingen ga schrappen.
Nog een ruime week en dan ben ik weer thuis. Dit is wel heel dubbel. Zoals ik net zei is het erg druk of wil ik te veel zien. Dit voelt alsof ik meer tijd hier nodig heb, maar andere kant kijk ik er ook echt weer naar uit om terug thuis te zijn.

Overigens heb ik nog niets kunnen vinden voor mijn telefoon voor een knappe prijs, dus zal het deze week ook zonder foto's moeten doen.

Tot volgende week!

  • 04 Juli 2015 - 20:20

    Uit De West :

    Hoi Rob,
    Wat ontzettend leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Idd heel dubbel, zo een mooi slotstuk van je reis. Ik (wij) zien echt wel weer naar je uit hoor! Maak er een mooie laatste week van en tot volgende week. Xxx

  • 06 Juli 2015 - 20:07

    Jacob En Tiny:

    Hoi Rob.

    Je laatste week wil je nog van alles,ik kan het me voorstellen.
    Geniet er maar van voor je het weet ben je al weer thuis,
    de tijd is omgevlogen maar goed om te horen dat je
    heel graag weer naar huis wil.Wij willen je ook weer heel graag zien.
    Rob tot gauw nog veel plezier.

    Knuffels Oop en Tiny.

  • 07 Juli 2015 - 09:53

    Marita:

    hoi rob,
    je heb gewoon tijd te kort, maar wel `n onwijze ervaring opgedaan overal.
    heb genoten van al je berichten,geniet nog maar ff
    alvast `n goede vlucht richting huis
    tot gauw xx

  • 13 Juli 2015 - 10:06

    Bianca En Ronald:

    Hi Rob, heerlijk om alles te lezen van de tongariro crossing tot de slaaptrein en natuurlijk de Foolmoonparty! Zie het allemaal voor me, ook Ronald die zon bucket leeggedronken had daar met die sterke troep ;) Al met al heb je een topjaar achter de rug met een rugzak of roltas voor herinneringen die je altijd bij blijven! Nu weer lekker thuis en iedereen weer zien en straks je nieuwe job! Zie en spreek je vast snel, groetjes Bianca en Ronald

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Beste familie, vrienden, kennissen, collega's en leerlingen, Op deze manier wil ik jullie op de hoogte houden van mijn reiservaringen in Australië, Nieuw Zeeland, Taiwan, Thailand en wie weet nog meer landen. Ik hoop vaak genoeg een update te kunnen geven wat ik allemaal heb meegemaakt op mijn reis. In ieder geval veel leesplezier toegewenst! Rob

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 3193
Totaal aantal bezoekers 27049

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 12 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: