Week 9 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Rob Koning - WaarBenJij.nu Week 9 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Rob Koning - WaarBenJij.nu

Week 9

Blijf op de hoogte en volg Rob

03 November 2014 | Australië, Cairns

Dinsdag ochtend ben ik vroeg mijn bed uitgegaan om mee te gaan met de trip Cape Tribulation en Daintree Rainforest. Ik dacht in de ochtend een ontbijt te nemen, maar kwam er toen pas achter dat de keuken na 8 uur open gaat en kon daardoor niet bij mij eten. Toen heb ik er maar voor gekozen om naar de Subway te gaan en daar een broodje te eten. Even voor half 8 stond ik klaar om opgehaald te worden en zag ik ook de bus van de organisatie aanrijden, hij reed alleen weer door. Ik de organisatie bellen, bleek dat ik met een andere bus mee moest rijden. Even voor 8 uur werd ik opgehaald en we moesten toen nog meer mensen ophalen. Nadat iedereen was opgehaald reden we door richting Cape Tribulation.
Eenmaal aangekomen bij een rivier gingen we op een boot om krokodillen te spotten. Dit was mijn reden om mee te gaan met deze toer. Iedereen die ik sprak over deze toer hadden wel meerdere krokodillen gezien, alleen voor mij was dat geluk niet weggelegd. Daar baalde ik dan ook wel van. We werden aan de andere kant van de rivier afgezet, waar vervolgens de bus ook stond.
Vanaf daar zijn we naar een bos gereden waar we een stuk zouden gaan lopen. Het was mooi om te zien wat voor soorten bomen en rivieren er in de bos zijn. Jaarlijks valt er wel z'n 5 meter regen per jaar, tussen November en April. Helaas zagen we in dit bos geen dieren. In de middag werden we al weer bij ons hostel afgezet, waarbij je je eigen ding kon doen. Ik hoorde van iemand dat er ook een bos wandeling was, die de moeite waard was. Dit heb ik vervolgens ook met een groepje gedaan. De loop was op zich wel leuk, maar het enige wat we zagen waren 4 wilde zwijnen. Had toch gehoopt op iets bijzonders. Na de loop ben ik terug naar mijn hostel gelopen(aangezien de andere in een ander hostel sliepen). Vervolgens heb ik wat eten voor mijzelf gemaakt en heb ik nog even op het strand gezeten. Daarna heb ik nog even wat gedronken en besloot ik om vroeg me bed in te gaan om de volgende ochtend de zonsopgang te zien.

5 uur de wekker om vervolgens op het strand te zitten en te wachten tot de zon opkomt. Het voelde toch niet helemaal lekker om daar te zitten, aangezien er ook wel een krokodillen komen. Achteraf hoorde ik ook, dat je niet op het strand mocht slapen omdat er 's nachts wel een krokodillen lopen. Gelukkig kwam ik ze nu ook niet tegen, andere kant had het wel een mooi verhaal geweest. De zonsopgang was helaas niet wat ik had gehoopt. Er waren iets te veel wolken(zie foto). Daarna ben ik nog even gaan sporten om enigszins mijn tijd te vullen.
Om 8 uur werd ik opgehaald door een organisatie om te snorkelen. We moesten nog wat tekenen en daarna konden we op de boot richting een zand eiland, waar omheen het koraal ligt(zie foto). Ik heb geen onderwater camera, dus kan niet laten zien wat ik heb gezien, maar wat ik heb gezien, was fantastisch!
Toen ik ooit stukjes zag van de film Finding Nemo vond ik de vissen er maar raar uit zien en niet echt. Nou ik kan vertellen, dat ze best nog wel eens gelijk kunnen hebben. Zoveel aparte vissen heb ik nog nooit gezien en het was echt super gaaf. Ook het koraal was heel mooi met allerlei verschillende kleuren. In totaal hebben we wel z'n twee uur gesnorkeld. Daarna zijn we terug gegaan om ons vervolgens te haasten om weer met de bus mee terug te gaan(duiken en de bus zijn twee verschillende organisatie).
Om 1 uur kon ik met de bus mee. Het was allemaal een beetje chaotisch, maar uit eindelijk zat ik in een bus, als laatste. Helemaal achterin, in het midden met aan beide kanten twee mensen van me. Dit waren niet de slankste en ik kon ook maar net aan zitten. Bij de eerste volgende punt waar we een ijsje gingen eten heb ik ook de chauffeur gevraagd of ik in de andere bus mocht plaats nemen en dit was geen probleem. Ik zat op dat moment ook weer bij dezelfde mensen als waar ik de dag ervoor de loop zelf hadden gedaan. Na de korte stop zijn we richting een uitkijkpunt gegaan. Dit was heel mooi om te zien, maar er was blijkbaar maar weinig tijd, want binnen vijf minuten zaten we alweer in de bus.
Vanaf daar gingen we terug de rivier over naar het plaatsje Mossman. Eenmaal daar aangekomen kregen we wat informatie mee van een Aboriginal. Leuk om de verhalen te horen, maar soms was het ook te mooi om waar te zijn(hij vertelde dat hij sommige ernstige ziektes met zijn handen kon genezen). Vanaf daar gingen we in een shuttle bus om in een rivier te zwemmen. Mooi zuiver water met een mooi uitzicht(zie foto).
Vanaf daar was het al weer tijd en konden we weer z'n 70 kilometer terug rijden richting Cairns. Aangezien ik in een kleinere bus zat hoefde we maar zelden te stoppen en was ik zo bij mijn hostel. 's Avonds heb ik samen nog wat met een meisje van de trip wat gedronken.

Donderdag heb ik eigenlijk niet veel gedaan, dan alleen bij de Lagoon gelegen. Aangezien de dag ervoor een lange dag was, kon ik ook wat rust gebruiken. In de middag heb ik nog wel voor de volgende dag een toer geboekt en moest ik ook weer eens mijn was doen. 's Avonds kwam ik nog een jongen van Sydney tegen waar ik een tijdje mee heb gezeten. Hij had nog wel wat leuke dingen om te gaan doen en daar zouden we later in de week voor gaan kijken.

Vrijdag ben ik naar Kuranda gegaan. Ik werd om half 8 met de bus opgehaald en werden vervolgens afgezet bij de Skyrail. Met de Skyrail gingen we naar boven en onderweg kon je twee keer uitstappen om wat bomen van dichterbij te zien en een keer een mooi uitzicht over de gebergte. Het uitzicht vanuit de wagon was mooi om te zien, al hoewel het in mijn ogen ook alleen maar groen was. Op dat moment begon ik ook te beseffen dat ik niets met bomen en planten heb wanneer er geen kleur aan zit. Hierdoor hoe ik ook niet meer zo snel naar national parken als het alleen om de bomen gaat.
Eenmaal in Kuranda aangekomen leek het meer een groot toeristisch dorp dan wat ik er eigenlijk van had voorgesteld. Ik heb daar te plekken wat toegangskaarten geboekt. Ik ben eerst in een vlindertuin geweest. Bijzonder om zoveel verschillen vlinder bij elkaar te zien en de ene kleur nog mooier dan de ander. Om daar goede foto's van te maken is moeilijk.
Daarna ben ik naar een dierentuin geweest en kon ik eindelijk een krokodil zien. Helaas zat er niet heel veel leven in. Door de dierentuin kregen we een rondleiding en werd er informatie verteld over de beesten. Sommige informatie wist ik al, maar dat geeft aan dat ik hier en daar toch nog wat dingen onthou. Alle typische Australische dieren waren in de dierentuin te zien.
Na de dierentuin gingen ik door naar een dansvoorstelling van Aboriginals. Haha heel vreemd, maar dat ik daar binnen kwam lopen moest ik eerst denken aan de aflevering van Bassie en Adriaan, die een voorstelling van de indianen bekijken. Alleen nu waren de indianen, aboriginals(dan heb je er een beetje een voorstelling van wat het was). Na z'n 15 minuten vroegen ze om 3 vrijwilligers. Ik deed nog m'n best om niet op te vallen, maar uit eindelijk was ik toch de gelukkig om naar voren te komen en plaats te nemen op het podium. Snel me camera aan iemand gegeven, want je moet het dan natuurlijk wel op de foto hebben. Een aboriginals deed de dans oefeningen voor een vervolgens moest wij hem na gaan doen en ik kan je vertellen, kan zo de jungle in.
De groep werd na de dansvoorstelling uit elkaar gehaald en kregen we in een klein groepje informatie over hoe je een didgeridoo moet gebruiken, hoe je een boemerang moet gooien en vervolgens uit testen en op welke manieren ze allemaal jagen door middel van een speer.
Vervolgens was het tijd om plaats te nemen in de .......... Dat is een auto waarmee je zowel kan rijden als varen. We gingen met de auto langs de bossen en er werd bij verschillende bomen informatie verteld. Bijvoorbeeld hoe giftig hij wel niet was of hoe lang je er last van kan hebben mocht je hem aanraken. We zijn natuurlijk ook met de ...... in het water gegaan. In het water kwamen we een waterslang tegen. Overigens het enige bijzondere dier die we hebben gezien.
Nadat ik alle bezigheden had gedaan ben ik nog een rondje gaan lopen over de marktjes, maar daar was ik toch al weer snel op uitgekeken en ben ik richting het treinstation gegaan. Rond half 4 gingen we terug met de trein en stopte we een keer om foto's te kunnen nemen van een waterval. Tijdens de route kwamen we ook meerdere watervallen tegen.
Al een paar dagen was een kamergenoot me over aan halen om naar Halloween te gaan. Elke keer zei ik van nee en verklaarde ik haar voor gek. Tot dat het eenmaal avond werd en erachter kwam dat bijna het hele hostel heen ging. Nadat meerdere ook overgehaald waren ben ik ook maar mee gegaan en heb ik ook een hele leuke avond gehad. Was leuk om te zien hoeveel moeite iedereen had gedaan en sommige waren ook helemaal in hun element.

Zaterdag overdag heb ik eigenlijk niet heel veel bijzonders gedaan. Heb in de middag even bij de Lagoon gelegen en geluisterd naar de band die op dat moment speelde. In de avond ben ik samen met Stefan(jongen die ik kon van Sydney) uitgegaan, maar was er niet heel veel aan.

Zondag had ik een kaartje gekocht om op een feestboot te gaan. Naar mijn idee doe je dat als het nog ligt was, maar hier werd iets anders over gedacht. Om 4 uur moesten we bij de Gilligans verzamelen op pas rond 6 uur richting de boot te lopen. Eenmaal op de boot was de muziek eindelijk een keertje goed of in ieder geval betere dan in sommige kroegen/discotheken. Vanaf de boot zijn we naar een andere kroeg gegaan, waar voor ons eten stond te wachten. Niet hoogstaand maar het was vullend. In de kroeg was het erg rustig en zo ook bij de kroeg waar we daarna heen moesten. Het leek gewoon weer op een soort kroegentocht. Uit eindelijk kwamen we weer terug bij de Gilligans, waar het wel druk en gezellig was.

Maandags ben ik maar weer eens aan het sporten geslagen. Dat was er toch wel een beetje bij ingeschoten. Vervolgens ben ik in een park mijn verhaal gaan typen om het ergens in de avond online te zetten.

Ik heb nu alles in Cairns gezien wat mij de moeite leek en kijk er nu weer uit om woensdag terug te gaan naar Sydney. Hopelijk kan ik daar dan een beetje werken en weer enigszins in een soort ritme komen, want de hele week niet veel doen, is een goede inkomsten bron voor de alcoholindustrie hier.
Dat neemt niet weg dat ik in deze vier weken dat ik van Sydney naar Cairns ben gegaan niet heb genoten. Ik heb namelijk heel erg genoten en ben echt heel veel over mezelf te weten gekomen, over wat ik eigenlijk allemaal wel leuk vind, maar ook dingen tegen gekomen wat eigenlijk helemaal niet bij mij past. Puur omdat je op vele momenten alleen was. Na een tijd begin ik ook te beseffen dat ik het maar al te fijn vind om af en toe alleen te zijn.

Overigens is het tijd verschil tussen Nederland en Sydney veranderd. Het tijdverschil is nu 10 uur later ten opzichte van Nederland.

  • 03 November 2014 - 11:37

    Ria Beemsterboer:

    Hoi Rob,
    Wat een belevenissen maak je mee. Jammer dat je niet zoveel dieren gezien hebt, want ze zijn er echt wel.
    Gisteren is Oma Corrie met de Lourdes mensen bij ons in Ankeveen geweest. Het was heel gezellig om iedereen weer te zien en te spreken.
    Jaap heeft oma gehaald en na afloop weer thuis gebracht.
    Vannacht heeft het heel erg geregend en nu is er veel wind. De Herfst is nu echt begonnen.
    Want gisteren en de dag ervoor was het heerlijk terras weer met de zon.
    Rob succes en we blijven genieten van je belevenissen. Groet Jaap en Ria.

  • 03 November 2014 - 13:57

    3 N0vember Van Oma:

    wat een verhaal en dan ook nog geen dieren zien waar je voor mee ging maar je heb toch veel mee gemaakt en dan die mooie fotoos prachtig gewoon en af en toe ook even rustig alleen zijn en nu terug naar Sydney hier heb je alles gedaan en gezien Hier is echt de herfst begonnen het regend nu en veel wind en overal blad je blijf vegenlieve Rob ik wil je succes wensen in Sydneyen ik hoop dat je snel werk vind een lieve groet van Oma en dikke zoen xxx

  • 03 November 2014 - 17:08

    Ingrid:

    Hé Rob, ik heb genoten van je verslag. Moest lachen dat je erachter bent gekomen dat je niets met groen hebt, je vader vond groen ook spuuglelijk! Als je ook nog het danstalent van je vader hebt zal het optreden er wel grappig uitgezien hebben! Marjan en ik hebben gisteren je moeder meegenomen voor een lunch (hadden we voor haar verjaardag gegeven) we zijn naar Zandvoort geweest. Was erg gezellig. Je moeder liet nog een foto van je zien van Halloween, dat zag er heftig uit! Dat is wel even anders dan hier.
    Goed van je dat je jezelf leert kennen, geniet van alles! Dikke kus van ons.

  • 03 November 2014 - 18:20

    Verula:

    Hey Rob,
    Mooie belevenissen in Cairns! Ook met het ..... Amfibivoertuig. Maar ik kan me ook voorstellen dat een beetje stuctuur en geld ook wel weer ff prettig zijn. Dus op naar Sydney ☺️. Idd is hier flink de herfst ingetreden en ik ben meteen gevloerd door een heftige griep. Maar dat waait weer over. Ik kijk nu zo en af toe Australische tv programma's om een nogbetere indruk krijgen maar het is er echt prachtig. Geniet lekker en wij blijven lekker je leuke verhalen volgen dikke kuzzz van ons xx

  • 03 November 2014 - 19:51

    Cor S:

    beste rob, het is wederom weer een prachtig verhaal! geweldig om te lezen. je maakt toch maar heel wat mee daar. ik heb laatst een programma gezien op discovery over de aboriginals, heel leuk om te zien, maar ze hebben wel hele rare eetgewoontes , waag je daar maar niet aan. en beste rob, maak je maar geen zorgen over de beesten die je maar niet ziet, ze zijn der echt wel en je komt ze gerust wel tegen. rob,het gaat je goed en tot het volgende verslag. groetje,s van de sentveldje,s.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Beste familie, vrienden, kennissen, collega's en leerlingen, Op deze manier wil ik jullie op de hoogte houden van mijn reiservaringen in Australië, Nieuw Zeeland, Taiwan, Thailand en wie weet nog meer landen. Ik hoop vaak genoeg een update te kunnen geven wat ik allemaal heb meegemaakt op mijn reis. In ieder geval veel leesplezier toegewenst! Rob

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 27126

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 12 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: