Week 7 - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Rob Koning - WaarBenJij.nu Week 7 - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Rob Koning - WaarBenJij.nu

Week 7

Blijf op de hoogte en volg Rob

20 Oktober 2014 | Australië, Airlie Beach

Dinsdag hebben we weer vroeg de bus gepakt richting Rainbow Beach. Eenmaal daar aangekomen bleek dat er niet veel te beleven was. Ik wist niet wat ik moest doen en heb mijn hardloop schoenen aangetrokken en ben een rondje gaan hardlopen. Eerst een stuk door een bos heen om vervolgens ergens het strand op te gaan. Waar ik het strand op ging zag ik allemaal banden sporen en ik zag eigenlijk niemand op het strand. Het weer was op dat moment heel goed en warm. Je kon zo ver kijken als je wilde en je zag helemaal niemand. Dit was ook een reden om hier heen te gaan: helemaal alleen zijn en dat voelde heel goed en ontspannen aan. Na het hardlopen ben ik gaan douchen en een klein rondje gaan lopen door Rainbow Beach zelf, maar zoals ik al zei, er was niet veel daar. Ik heb wat eten gehaald en ben vervolgens naar het hostel gegaan. Daar me eten klaar gemaakt en ben vervolgens mijn boek gaan lezen met op de achtergrond muziek. Voor ik het wist was het al weer bed tijd om de volgende dag fit te zijn voor de trip naar Fraser Island.

Woensdag werden we om kwart voor 8 opgehaald bij het tankstation. We werden opgehaald door een grote bus en in eerste instantie dacht ik dat we naar een plek werden gebracht om vervolgens in Jeeps over Fraser Island te gaan, maar dat bleek achteraf niet zo te zijn. Eenmaal van de boot bleven in de grote bus(zie foto). De bus was vierwiel aangedreven en de chauffeur reed als een gek over het strand. Je zou anders verwachten, maar in plaats van dat Jeeps ons inhaalde gebeurde dat andersom. Gordel moest wel om, want dat hield je nog enigszins in je stoel. In een keer vond ik het niet meer erg om in de bus te zitten en dat die bevestiging kwam al meer des te langer de dag duurde. De rit ging eerst een heel tijd over het strand, waarna we vervolgens een klein stukje het bos in gingen om daar een kopje koffie te gaan drinken. Daarna gingen we verder door de bossen heen. Als een gek werd er gereden over heuvel en smalle padjes. Toen kwamen we aan bij een meer die alleen gevuld word met regen water en ver boven zee niveau ligt(zie foto). Daar konden we even zwemmen en lang uit op het strand liggen. Vervolgens hadden we een uitgebreide lunch buiten bij en picknick plaats.
Na het eten zijn we doorgereden en was het tijd om de benen te strekken. De eerste loop was z'n drie kilometer naar een ander meer die nog hoger op een berg lag. De tweede loop was super mooi, langs een hele schone rivier wat gezuiverd word door het zand. Te vergelijken wat er in de Nederlandse duinen gebeurd. Na de loop was er even tijd voor een kopje koffie en een koek. Vervolgens de bus terug naar het resort waar we zouden verblijven die nacht. Dit ging natuurlijk weer met een volle vaart door de bossen, want de chauffeur had dorst. Bij het resort kreeg iedereen zijn sleutel, kon je even snel omkleden om vervolgens plaats te nemen bij het eten. Het was een lopend buffet en we zaten aan een tafel met alleen maar Nederlanders. Na het eten hebben we nog wat biertje gedaan om vervolgens vroeg te bed te gaan. Nou ja dat was overigens het plan, uitvoering was minder. Ik heb nog een tijdje gezellig met Stefan gestaan en op het eind gingen we nog even poolen tegen een Duitser en een Engelse.

De volgende dag ben ik er om even over 6 uur uit gegaan, om nog voor de drukte een douche te kunnen pakken, want om half 7 kon je al ontbijten. Om 8 uur zijn we met de bus vertrokken om weer door de bossen te crossen om richting het strand te gaan. Voor we het strand stopte we eerst bij een uitkijkpunt wat gedeeltelijk over het strand was. In mijn ogen niet heel bijzonder. Deze dag zouden we het noorden van het eiland gaan bekijken. Onderweg stopte we nog even op het strand. Als je wilde dan kon je tegen een kleine vergoeding met een vliegtuig over het eiland vliegen. Ik kon het niet laten om dat toch te doen. Het uitzicht was fantastisch, vooral dat je zover de kust kon zien(zie foto). Met het vliegtuig werden we even verderop afgezet, waar de andere met de bus heen kwamen. Op die plek was een gestrande boot die ze daar hebben laten liggen, ik vond het in ieder geval niet zo heel bijzonder. Daarna zijn we door gereden naar noordelijkste gedeelte van het eiland, waar we even konden zwemmen. Normaal kan je daar niet zwemmen vanwege haaien in de zee, maar dit was achter rotsblokken waar haaien niet konden komen. Dit was ook niet echt zwemmen, maar je kon in ieder geval even het water in. Daarna hadden we weer een lekker lunch, waarna we door gingen naar een uitzichtpunt boven op een heuvel om daar walvissen, haaien, dolfijnen etc. te spotten. Helaas zagen we alleen twee schildpadden, maar het uitzicht was geweldig(zie foto). Vanaf daar was het tijd om terug naar het verblijf te gaan waar we de nacht ervoor ook overnachten. Ik dacht dat we nog een douche konden pakken, maar blijkbaar waren onze backpacks al weggebracht en kon ik geen kleding meer pakken. Dit hadden meerdere, de chauffeur had het wel verteld de dag ervoor, maar was niet helemaal doorgekomen. We zijn toen maar met een groepje gaan volleyballen tot dat we konden avondeten. Achteraf ook niet het slimste idee, want het leek achteraf wel potgrond als we naar onze benen en handen keken(inclusief kleding) en dan evengoed niet kunnen douchen. Om half 7 konden we eten en om even over 8 uur zouden we opgehaald worden om met de boot terug te gaan.
Nog even met een jongen en een meisje uit Frankrijk gesproken die al een tijd in Australie zijn en daar heel veel leuke tips van gehoord wat ik moet gaan doen. Het andere onderwerp was ook het drugsbeleid in Nederland. Iedereen hier denk dat heel Nederland aan de wiet zit en het elke dag moet roken. Alleen overal waar ik nu ben geweest zijn het de niet Nederlandse die hier blowen, toch wel raar. Ze vragen ook waar ik dan vandaan kom. Alkmaar kennen ze niet, als je dan vervolgens zeg dat je ten noorden van Amsterdam woont, beginnen de ogen te glinsteren. De stad om wiet te roken denken ze dan aan.
Om half 9 zaten we op de boot terug naar het vaste land. We gingen meteen naar het boven dek om te kijken bij de sterren. De schipper kwam ook uit zijn cabine om ons wat dingen te vertellen over de sterren. Zo ook waar het zuiden is. Dat is namelijk te herkennen. De sterren die je op de Australische vlag zie, zie je bij een heldere hemel ook. Deze dag konden we het niet heel goed zien, maar hopelijk ga ik dat nog wel zien. Veel Australische mensen gebruiken deze sterren om zo te bepalen waar ze heen moeten lopen.
Eenmaal op het vaste land stond er een bus klaar die ons naar het hostel bracht. Toen kon ik eindelijk een douche. Na het douchen ben ik nog even in de verzamelruimte gaan kijken, maar was niet veel meer aan. Wel zaten er nog twee Duitse meiden die ook tijdens de tour mee waren. Ik heb nog even met hen gezeten om vervolgens te bed te gaan.

  • 20 Oktober 2014 - 07:58

    Rob En Jolanda:

    Hoi rob, wat een verhaal en wat een mooie fotos weer. Je maakt heel wat mee , je kan er wel een boek van schrijven volgens mij. Het is goed om te horen dat het allemaal goed met je gaat en dat je het er erg naar je zin hebt. veel liefs uit egmond!!!

  • 20 Oktober 2014 - 12:37

    20 Oktober Van Oma :

    hoi Rob wat een verhaal je vertel zo goed ik zie het helemaal voor me en dan zoveel meemaken geweldig hier in egmond binnen gaat het ook goed gisteren zondag dus had ik twee bruiloften Sjaak Melker was 40 jaar getrouwd en tante Ria en Ome Jaap waren 50 jaar getrouwd heel gezellig allebei lieve Rob de fotoos zijn prachtig en je verhaal ik geniet ervan een dikke knuffel van Oma xxx

  • 20 Oktober 2014 - 17:22

    Ria Beemsterboer:

    Hoi Rob,
    Je maakt wel veel mee. Het is ook een moo land met allemaal verschillende facetten.
    Ook denk ik dat goed is om af en toe tot jezelf te komen.
    Maar geniet ook van alles wat op je pad komt.
    Wij volgen je graag .
    Jaap en Ria.

  • 20 Oktober 2014 - 20:09

    Oop En Tiny:

    Hoi hoi Rob.

    Elke week kijken we uit naar je verslag. Goed verhaal en prachtige foto`s.
    Als je zo doorgaat met schrijven kan je na een jaar een geweldig boek schrijven.
    De Titel ( Met Rob naar Australië) ha ha grapje hoor.
    Geniet van je mooie reis, maar dat doe je wel daar twijfelen we niet aan.
    Rob je was eindelijk geknipt, nou het zag er goed uit.
    Vele groetjes en liefs van ons.

  • 21 Oktober 2014 - 12:08

    21 0oktober Van 0ma :

    Ik hoorde dat je haar was geknipt waar was je foto wel leuk om te zien ha ha het is hier vreselijk weer storm en regen echt herfst bij jou schijnt de zon mazzelaar geniet maar lekker liefs oma xxx

  • 22 Oktober 2014 - 17:40

    Van Oma 22 Oktober :

    wat een stuk op de foto Ingrid heeft de hem door gestuurd ik hoorde het Jacob en Tini je zie er goed uit geniet maar en we leven met je mee liefs Oma xx

  • 24 Oktober 2014 - 10:02

    Marjan:

    Wat een mooie foto's!!! Ben een beetje jaloers als ik dit zie. Het weer in Nederland is niet meer lekker. Storm, regen en af en toe een zonnetje.... ??? Ik heb je nieuwe look nog niet gezien maar het staat je vast goed. Je bent en blijft een lekker ding hahaha Lieve Rob geniet maar lekker en een dikke kus van mij.

  • 27 Oktober 2014 - 14:30

    Verula :

    Mooi verhaal en adembenemende foto's, maar vooral errug nieuwsgierig naar je nieuwe kapsel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Beste familie, vrienden, kennissen, collega's en leerlingen, Op deze manier wil ik jullie op de hoogte houden van mijn reiservaringen in Australië, Nieuw Zeeland, Taiwan, Thailand en wie weet nog meer landen. Ik hoop vaak genoeg een update te kunnen geven wat ik allemaal heb meegemaakt op mijn reis. In ieder geval veel leesplezier toegewenst! Rob

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 27155

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 12 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: