Week 11 - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Rob Koning - WaarBenJij.nu Week 11 - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Rob Koning - WaarBenJij.nu

Week 11

Blijf op de hoogte en volg Rob

18 November 2014 | Australië, Collaroy

Vorige verslag was min of meer bedroevend, maar dat is deze week weer helemaal goed gekomen. Het werk is deze week een stuk beter gegaan.

Dinsdag kon ik werken voor Peter en werd ik ook gelijk uitgehoord wat ik allemaal tijdens het reizen heb gedaan. Heel leuk hoe belangstellend hij was en wilde echt horen hoe ik het had.
In de middag werd ik gebeld door Ray. Ik kon bij dezelfde baas werken als hen en dat klonk als muziek in de oren. Werd alleen gevraagd of ik kon straten en ik heb gehoord dat je hier altijd moet overdrijven, dus dat kon ik ook. Hebben nu zoiezo tot de kerst werk.

Woensdag ben ik samen met Ray en Joey naar het werk gegaan. Eerst even ergens een bakkie gedaan om vervolgens opgehaald te worden. Ik ga voor de rest niet meer in wat voor werk, want het meeste werk wat gedaan moet werken is lom en zwaar en niet echt bijzonders. Maar we zijn bezig en daar gaat het om.

Donderdag was bijna hetzelfde, alleen nu moesten we op het eind nog langs een garage. We moesten een auto ophalen en wij kregen die mee terug naar het hostel, ideaal, nu kunnen we ook boodschappen doen met de auto.

Vrijdag was het 38 graden en moest een stuk tuin in mijn eentje uitgraven. Eerst de jongens afzetten op een klus en vervolgens doorrijden naar de klus. Het was na een tijdje te warm in de tuin en we mochten zelf kiezen tot hoe laat we wilde werken. Dit hebben we ook gedaan om half 3 waren we dan ook gestopt. Snel de jongens ophalen en het geld halen van de week. Jason(de baas) had alleen nog niet gepind. Wij moesten even wat stoelen het huis in lopen en dan was hij even weg. Eerste wat hij deed is een doos bier halen en die bij ons gebracht. Daarna is hij geld gaan halen en zijn wij bij hem in zijn tuin gaan zitten. Voordat hij terug was, was de doos al half leeg. Daarna hebben we nog even gezellig gezeten.
Daarna terug naar het hostel om daar vervolgens verder te gaan.

Zaterdag zijn we ook weer te werk gegaan, maar dit was een beetje een rare dag. De dochter van Jason zou bevallen en hij was er die dag niet bij. Wij moesten zelf een beetje kijken wat we gingen doen. Ray en Joey gingen in een tuin timmeren en ik zou het zand wegbrengen naar de plaatselijke GP Groot. Daarna moest ik bij een andere vrouw nog het zand van de straat schepen omdat ze daarover had geklaagd. Daarna ben ik naar de jongens gegaan want die hadden iets nodig uit de bus.
Toen hadden we besloten om wat takken op te halen ergens anders en het vervolgens weer naar de plaatselijk GP Groot te gaan. Daarna zouden we grond meenemen voor in de tuin, maar de bus startte opeens niet. Dashboard gaf aan dat er geen olie meer in de motor zat en dit hebben we gecontroleerd. Dit bleek ook zo te zijn. Na wat lenen bij de buren, probeerde we het opnieuw. Dat lukte ook niet en Jason was niet te bereiken.
We zijn toen maar met z'n drieën door gegaan met timmeren tot dat vervolgens de schroeven ook opgingen. We waren net lekker bezig, maar konden niet meer verder vanwege de schroeven.
We hebben toen maar besloten om met de bus naar huis toe te gaan om het weekend te vieren. 's Avonds zijn we weer met een groep uitgegaan met Manly. Niet echt heel veel bijzonders meer, maar wel leuk.

Zondag heb ik niet heel erg veel gedaan. Heb eerst maar eens een heel tijd uitgeslapen, aangezien het door de weeks vaak ook te laat word. 's Middags ben ik naar het strand gegaan en daar was de hele groep. Iedereen zat aan het bier en kon het op dat moment ook niet meer aanzien en heb ook maar was biertjes gehaald. Vervolgens ben ik wel verstandig geweest om op tijd naar bed te gaan.

Maandag ben ik ook weer te werk gegaan. Nu ging Lau(Nederlandse jongen van het hostel) ook mee. Zoals veel dagen was dit weer een rare dag. Beginnen op een klus om vervolgens weer opgehaald te worden om naar een andere klus te rijden, die je dan niet meer af kan maken.
'S Avonds had ik geen WiFi, vandaar dat ik het verhaal vandaag online moest zetten.

Aangezien het werk nu allemaal goed gaat, zijn we nu bezig om te kijken voor een appartement met een groep van 8. Dit lijkt helaas toch iets lastig te zijn, dan we hadden gedacht.
Hopelijk kan ik hier volgende week meer over vertellen. Tot volgende week!

  • 18 November 2014 - 11:42

    Henk En Ellen:

    Hoi Rob,

    Als je straks terugkomt naar huis ben je nog meer een all-rounder dan je al was. Lekker dat je voorlopig even werk hebt en hopelijk gaat het appartement ook lukken.
    Wat schrijf je trouw elke week. Blijf genieten van je avontuur!

    Groeten Henk en Ellen

  • 18 November 2014 - 17:13

    Voor Rob Van Oma 18 November 2014 :

    heerlyk weer eenverslag van je ik kijk er iedere week naar uit wat je nu weer heb beleefd en je heb werk geweldig en natuurlijk kan je straaten gewoon bluffen en dat red je en ook nog samen met de jongens uit alkmaar en nu op zoek naar een huis met zijn allen dat gaat zeker lukken lieve Rob ik wens je succes en bij julie is het warm hier is het koud en bewolkt ach verschil moet er zijn liefs van Oma xxx

  • 18 November 2014 - 18:42

    Oop En Tiny:

    Hoi Rob.

    Blij voor je,positief dat je weer werk heb. Gelukkig maar, want de pegels heb je hard nodig om te leven.
    Sydney was toch weer een goede keuze om terug te gaan.
    Maar wat een hitte daar 38 graden,dat is lastig om zo hard te werken.
    Bij ons is het winterjassen en wanten weer.
    Volgens ons zit je weer goed op je plekje nu nog een appartement dan heb je een vertrouwd eigen stekje
    met z'n achten.
    Rob veel succes en liefs van Oop en Tiny.

  • 18 November 2014 - 19:49

    Marjan:

    Hee Rob, lekker dat je werk hebt!
    Wat een lekker temperatuurtje ☀️

  • 18 November 2014 - 19:56

    Marjan:

    Nou Rob wat denk je kort berichtje!!!! Ik heb een heel verhaal gemaakt en dan plaatst de iPad maar 2 regels. Computers!!!!!!!! Wie weet komt de rest nog binnen en zo niet zal ik morgen het heeeeeeeele verhaal maar opnieuw gaan typen........
    Dat houdt het spannend haha
    Wie weet morgen deel 2
    Dikke kus van ons xxxx

  • 20 November 2014 - 15:42

    Alma:

    groeten van een trouwe lezer

  • 20 November 2014 - 20:27

    Sandra Pater:

    Hey Rob,

    Top dat je weer aan het werk kunt, maar met 38 graden!!! pfff dat valt niet mee! Gaaf dat jullie op zoek zijn naar een appartement, dat lijkt me ook wel gezellig en ook wel lekker, een beetje een eigen stekkie.
    En zoals iemand anders al zei, je bent een trouwe schrijver, probeer dat vol te houden want wij vinden het nog steeds leuk hoor als je brief weer binnenkomt op de mail.

    De Groetjes van ons allemaal, laterrrrr

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Beste familie, vrienden, kennissen, collega's en leerlingen, Op deze manier wil ik jullie op de hoogte houden van mijn reiservaringen in Australië, Nieuw Zeeland, Taiwan, Thailand en wie weet nog meer landen. Ik hoop vaak genoeg een update te kunnen geven wat ik allemaal heb meegemaakt op mijn reis. In ieder geval veel leesplezier toegewenst! Rob

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 27160

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 12 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: