Week 14 - Reisverslag uit Freshwater, Australië van Rob Koning - WaarBenJij.nu Week 14 - Reisverslag uit Freshwater, Australië van Rob Koning - WaarBenJij.nu

Week 14

Blijf op de hoogte en volg Rob

01 December 2014 | Australië, Freshwater

Qua werk was het deze week niet heel erg bijzonders, alleen dat we tijdelijk een duitse jongen bij ons hadden werken die zei dt hij tegelzetter was, maar er niets van bakte. We hebben hem na een tijdje alle slechte klusje gegeven die je kan bedenken. Daar was hij vervolgens ook goed klaar mee en hij was helemaal uitgeteld.
Vrijdag na het werk moesten we ons douche spullen meenemen en konden we bij de baas douchen. Nou ja voor dat we dat deden pakte we eerst wat biertjes. Daarna stond de BBQ klaar en kwam er nog meer bier aan. We hebben heel gezellig gezeten, maar om half elf was het toch wel de hoogste tijd en ben ik met Lau terug naar het hostel gegaan.

Zoals ik al eerder vertelde, waren we bezig met een huis en dat is na deze week ook gelukt. Dinsdag zijn er twee van de groep gaan kijken bij het huis en kwamen positief terug en zeiden we dat we wel een kans maakte, aangezien we maar 3 maanden willen huren, zit daar niet iedereen op te wachten.
In de avond kregen we een belletje, woensdag konden ze de eigenaar ontmoeten. Dit verliep goed en het was al zo goed of zeker dat we hem konden huren. Woensdag avond met zn vieren getekend, wat donderdag ingeleverd kon worden. Dit was goed gekeurd en vrijdag moest er betaald worden en konden we meteen de sleutel meenemen.
Zaterdag zijn we meteen overgegaan, maar de inboedel hadden we nog niet. Van de baas konden we twee banken en een tafel voor niet te veel. Gelukkig mochten we de auto van de baas ook gebruiken en konden we daardoor ook wat tweedehands matrassen. Een andere jongen heeft ook een auto en is naar de winkel gegaan om pannen, bestek etc aan te schaffen. Wat niet mocht ontbreken waren natuurlijk de koelkasten. Toen die eenmaal gehaald waren konden we het huis inluiden.
Zondag ben ik samen met Joey naar de plaatselijke gemeente werf gegaan voor tafel en stoelen.
Toen wij eenmaal terug kwamen zaten er al weer een paar aan het bier en schoven wij ook maar aan, maar hebben we het niet al te laat gemaakt.
Maandgs moest er weer gewerkt worden. Voordat ik dat deed had ik via facetime contact met de familie Koning, die sinterklaas aan het waren vieren bij mijn Lieve Oma. Op dat moment kreeg ik wel het besef dat ik het soms wel eens mis om weer thuis te zijn, maar besef ik ook tegelijke tijd dat ik hier echt een top tijd heb en nog verder zal hebben.
Overigens zie ik hier en daar wel wat op Facebook verschijnen, maar van de discussie krijgen wij hier niet veel mee en maak ik me er ook niet zo druk om. Overigens wens ik natuurlijk iedereen een fijne sinterklaas toe!
aan het hostel ligt het nu in ieder geval niet, het huis bevalt me echt prima!! Ik heb twee fotos erbij geplaats. Een foto van de voorkant van het huis en van mijn eigen kamer(ik weet het, moet het nog een beetje knap indelen). Van de week als allles op zn plek staat in het huis zal ik er meer fotos bijzetten.

  • 01 December 2014 - 12:18

    Ria Beemsterboer:

    Rob,
    Fijn dat het gelukt is met het huis, nu heb je toch een thuis basis.
    Als dan ook het werk gaat lukken, kun je de komende 3 maanden rustig werken en genieten.
    Zaterdag was de Fjoertocht in Egmond aan Zee.
    Het was prima weer, wel fris maar droog. De straatlantaarns waren uit. Daardoor kwamen de verlichtte mensen en huizen mooi uit.
    Het was een geweldige happening..
    We kwamen verschillende bekenden tegen. Ingrid, Bianca, Jacob. Aad, Ramon,Ans .leuk.
    Thuis bij ons hebben ze zonnepanelen geïnstalleerd en daardoor moesten er wel wat bomen weg, om de zon op te vangen.
    Dat was niet erg, want er was al eens een boom tegen het huis aangevallen door de harde wind.
    Bovendien hebben we een nieuw boot huisje laten maken.
    We hebben daardoor al een paar weken veel mensen om ons heen. Maar hopelijk is morgen de laatste dag dat zij er zijn.
    Rob hou je goed en tot de volgende keer. Lieve groeten van ons Jaap en mij Ria.

  • 01 December 2014 - 19:04

    1 Dec 2o14 :

    Hoi rob geweldig dat jullie een huis hebben gevonden een eigen plekje wat vond ik het geweldig dat ik je Skype zag gisteren met sinterklaas dat was echt een kadootje het was weer heel gezellig maar sint is. Jou ook niet vergeten mama regelt het kan je pepernoten halen geniet ervan en ook veel werk gelukkig lieve rob je verhaal was weer mooi ga zo door ik geniet ervan een dikke zoen van oma xtc

  • 01 December 2014 - 19:13

    Van Oma :

    Ik vergeet te zeggen dat ik bij Bart en melissa hun huis ben geweest heel mooi en ziet geweldig uit ze hoeven er weinig aan te doen er was koffie met gebak en vriendinnen hadden champagne mee even proosten op hun huis heel erg leuk doei doei oma

  • 02 December 2014 - 10:19

    Sandra Pater:

    Hey Rob, Hoe is het met je, zo te lezen red je het allemaal nog prima, wat goed dat jullie een huisje hebben, het ziet er leuk uit op de foto's.
    Ik zag op fb dat Bart ook de sleutel van zijn huis heeft gekregen, ben benieuwd.
    Inmiddels gaat de tijd hard door en zit je daar alweer 3 maanden, jeetje joh, wij gaan deze week sinterklaas vieren en het wordt inmiddels ook al flink kouder hier, af en toe zo tegen het vriespunt, dan ziet het er bij jouw qua temperatuur een stuk beter uit.

    Geniet lekker en succes met je werk, de groetjes van ons allemaal, Nando, Sandra, Yaluca, Dylano en Moreno x

  • 02 December 2014 - 20:42

    Cor Sentveld:

    beste rob, het is mooi om te zien dat het goed met je gaat. en je hebt een mooi onderkomen, ziet er leuk uit. ik had de foto,s van het huis al bij jou moeder gezien, echt heel leuk en ook de tuin. nou rob, geniet er van en tot het volgende verslag. groetje,s van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Beste familie, vrienden, kennissen, collega's en leerlingen, Op deze manier wil ik jullie op de hoogte houden van mijn reiservaringen in Australië, Nieuw Zeeland, Taiwan, Thailand en wie weet nog meer landen. Ik hoop vaak genoeg een update te kunnen geven wat ik allemaal heb meegemaakt op mijn reis. In ieder geval veel leesplezier toegewenst! Rob

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 27160

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 12 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: