Week 24 - Reisverslag uit Freshwater, Australië van Rob Koning - WaarBenJij.nu Week 24 - Reisverslag uit Freshwater, Australië van Rob Koning - WaarBenJij.nu

Week 24

Blijf op de hoogte en volg Rob

09 Februari 2015 | Australië, Freshwater

De werkweek was deze week uit eindelijk wel goed gegaan. Ik heb de tegelklus afgemaakt en zijn vervolgens naar de grote klus gegaan(zie foto's). Op de grote klus ben ik samen met een Libanees aan het werk die heel wat ervaring heeft in straten. Ik vind het nu wel een keer fijn om ook eens wat te leren dan alleen maar een beetje aan te rommelen. De Libanees is af en toe zo gek als een deur, maar dat maakt het wel leuk.

Deze week zijn er veel veranderingen in het huis gebeurd. Thijs is afgelopen woensdag naar Thailand vertrokken, omdat hij het in Australie wel gezien had. Afgelopen zaterdag zijn ook Joey, Lau, Ruud en Ray vertrokken, zij zijn nu aan het reizen langs de oostkust. Sommige van hen waren het wel en niet werken zat en hadden maar besloten om te gaan reizen.

Vrijdag middag hadden we daarom ook een biertje bij de zaak. Een afscheidsbiertje voor Lau, Joey en Ray en dat was weer veelste gezellig. Door de weeks is de baas een boef en denk hij alleen maar om zoveel mogelijk geld te verdienen, maar is het eenmaal weekend en komt er bier bij kijken is hij op z'n leukst en praat hij ook vol lof over ons.

Zaterdag vertrokken de mannen. Op Joey na had iedereen nog wel wat grote cadeaus voor ons achtergelaten en dat in de zin van kleding, afval etc. We namen dit voor lief en hebben ons er niet druk om gemaakt. Zaterdag middag zijn we met z'n drieën gaan schoonmaken en zag het huis er weer op en top uit. Daarna heb ik samen met Teun een doos bier gehaald. We zaten al een tijdje dat de achterburen ons vroegen of we zin hadden om het spel Bierpong(drankspelletje) te spelen. Hier waren we wel voor in en dat speelde we in hun huis. Tussendoor heb ik nog even voor iedereen gekookt, wat we vervolgens bij ons op aten. We wilde nog eigenlijk uitgaan, maar na nog wat spelletje Bierpong konden we niet veel meer en zochten we ons bed op.

Zondag ben ik samen met Kristian gaan snorkelen bij Shelly Beach. Was wel heel gaaf om daar de vissen allemaal te zien. Niet zo bijzonder als The Great Barrièrerif, maar wel mooi. Een man had een zeester gevonden en maakte dienden waarom een grote vis uit zijn handen at.
Daarna zijn we terug gegaan naar ons huis om het aan Kristian te laten zien. Hij twijfel namelijk om er in te trekken en wilde het hem daarom ook even laten zien. Het bleef niet alleen bij kijken, we gingen weer rustig verder met wat ik de twee dagen daarvoor ook al deed.
Dit voelde ik vanmorgen wel heel erg.. Gelukkig was het niet een hele drukke dag en kon ik staande blijven. Het was trouwens wel even raar om niet meer met Joey te kunnen werken en die ga ik zeker af en toe wel missen.

In het huis zit ik nog samen met Jet en Teun en vind het eigenlijk wel prima zo. We hebben nu eindelijk rust. De afgelopen week was het namelijk niet altijd gezellig in het huis en heerste er een rare spanning.
We zijn nog wel aan het kijken om wat mensen erbij te vragen, maar met 8 personen in het huis wonen zien we niet zitten. We willen kijken of we in totaal met z'n zessen kunnen wonen.

De terugreis van huis was nog wel even schrikken. We moesten de Libanees afzetten en ging daarna met Jarred(Engelse jongen) naar huis toe. Op het moment dat hij voorin wilde stappen liep er net boven de deur een grote spin(zie foto). Dat zei ik tegen hem en op dat moment rende de spin net de auto uit. Snel de ramen dicht gedaan, maar vervolgens werden we wel geïnteresseerd. Hij bleef maar op de auto en we wilde niet gaan rijden voor hij van de auto was. Uit eindelijk heb we hem met water en een tak weg kunnen jagen. We zaten vervolgens in het begin wel even ongemakkelijk en hebben eerst de hele bus onderzocht of er nog meer waren. De spin was niet giftig, maar je heb wel veel pijn als hij je bijt. Gelukkig is het goed afgelopen.

Tot volgende week!

  • 09 Februari 2015 - 12:27

    Ria Beemsterboer:

    Hoi Rob,Elke week volgen we je en krijgen een goede indruk van jouw leven daar. Onze kleindochter is inmiddels weer terug gekeerd uit New Sealand. Waar zij 3 weken met haar vriend geweest is. Niels haar vriend is inmiddels weer een week thuis en Suus is nu ook in Sydney. Zij probeert ook werk te krijgen zodat ze nog tot eind maart er kan blijven. Maar als zij geen werk vind, komt zij waarschijnlijk toch eerder naar huis. De tijd zal het leren
    Zij heeft wel al een hele mooie tijd gehad met 2 vriendinnen en eerst een paar weken gewerkt, voordat zij de tocht naar het midden van Australië gemaakt hebben met een Van, waar zij ook in konden slapen. Heel avontuurlijk.
    Rob hou je goed hier gaat alles goed Loefs van Jaap en mij Ria.

  • 09 Februari 2015 - 16:12

    Jacob En Tiny:

    Hoi Rob.

    Fantastisch weer je verhaal, wel een verandering in huis bij je,
    maar zoal je schrijft ook wel weer lekker rustig.
    Als er spanning is, is dit wel beter.
    Het werk ziet er prachtig uit hoor, goed werk geleverd.
    De spin op de auto zou ik ook niet graag willen tegenkomen
    wat een engerd.Hier gaat alles zijn gangentje.
    Rob het beste groetjes en liefs oop en Tiny.

  • 11 Februari 2015 - 10:03

    12 Februari 2015 Van Oma Voor Rob :

    Hoi onze rob even een berichtje uit Egmond binnen wel een beetje laat maar druk zal blij zijn als het af is ik ga nu de keukenkastjes schoonmaken behangen en schilderen is klaar en de pakken laminaat liggen in de kamer die lagen opgeslagen bij Ingrid en Henk het Word steeds mooier jij heb gelukkig veel gewerkt en weinig mensen meer in huis ook wel rustig je foto's zij nu mooi sikh ga stoppen want het is al weer tien uur liev e rob heel veel liefs oma xxxxx +

  • 11 Februari 2015 - 10:09

    Van Oma Voor Rob :

    Wat een enge spin ik ging aan de loop brrr oma

  • 16 Februari 2015 - 14:01

    Groetjes Uit De West:

    Haha het is niet alleen leuk om jouw verslag te lezen maar ook leuk om te zien wat anderen bezig houden :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Beste familie, vrienden, kennissen, collega's en leerlingen, Op deze manier wil ik jullie op de hoogte houden van mijn reiservaringen in Australië, Nieuw Zeeland, Taiwan, Thailand en wie weet nog meer landen. Ik hoop vaak genoeg een update te kunnen geven wat ik allemaal heb meegemaakt op mijn reis. In ieder geval veel leesplezier toegewenst! Rob

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 27142

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 12 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: