Week 29 - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Rob Koning - WaarBenJij.nu Week 29 - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Rob Koning - WaarBenJij.nu

Week 29

Blijf op de hoogte en volg Rob

16 Maart 2015 | Australië, Collaroy

Een rare week die ik niet snel meer zal vergeten.
Ben dinsdag op tijd vertrokken uit Yamba richting Coffs Harbour. Daar eenmaal aangekomen ben ik een rondje door de haven gaan lopen en vanaf de haven kon je een berg op waarvan je een schitterend uitzicht had over de stad.
Vervolgens ben ik gaan zoeken naar gratis kamping die ik al eerder via de app had gezien. Daar eenmaal aangekomen ben ik mijn was gaan doen en hing het daar uit. Het was niet meer dan een parkeerplaats waar nog z'n 8 auto's stonden om daar te overnachten. Eenmaal klaar met de was etc, kon ik eindelijk rustig zitten, maar dit duurde niet voor lang. De politie kwam langs en kwam iedereen persoonlijk vertellen dat we er niet meer mochten overnachten, deed je dat wel dan zou je een boete krijgen. Volgens de buren hadden ze het de avond ervoor te gek gemaakt en hadden ze in de ochtend een verbodsbord opgehangen. Ik heb toen besloten om verder te rijden richting Bellingen die vast zit aan route 78. Waar ik over twijfelde om te rijden. Ik heb toen geslapen bij de parkeerterrein van een rugbyclub. 'S Avonds kwamen er ook nog andere reizigers aan. Zo ook een koppel waar ik een half uur Engels mee zat te praten, tot we er achter kwamen dat ze Nederland waren. Ze hadden al veel dingen van de wereld gezien waardoor de verhalen heel interessant waren.

De ochtend was ik aan het ontbijten tot dat er een man aankomt rijden. De man ging boven het grasveld spelen met zijn vliegtuigjes en was leuk om te zien.
Daarna ben ik de weg afgereden tot aan Dorrigo. De weg ging grotendeels door de bergen. Soms verbaas ik me hier wel over de snelheden die je mag met je auto. Op de snelweg mag je 'maar' 110, maar als je door de bergen rijd mocht je op sommige stukken wel 100. Aangezien ik heb geleerd om met het verkeerd mee te rijden werd mijn huis omgetoverd tot een rally auto die in veel bochten piepende geluiden vertoonde. Net voor Dorrigo kwam een bord tegen met waterval en heb bij de tankstation navraag gedaan waar het precies was. Eenmaal daar aangekomen was het heel mooi om te zien. Ik kwam daar ook een vrouw tegen die me aanraadde om op de terug weg ergens te stoppen en vanaf daar had je ook een fantastisch uitziet, de foto zegt genoeg.
Eenmaal daar geweest heb ik weg terug ingezet. Die verliep toch even iets anders. Ik kwam te gelijke tijd me een vrachtwagen aan op een versmalling. Ik kon nog op tijd stoppen en liet de toeterende vrachtwagen voor gaan en vervolgens stop hij bij me auto en begint hij te schreeuwen en te schelden. Volgens hem kon hij er niet door, maar ik kon duidelijk zien dat hij nog verder richting de berm kon sturen. Ik probeerde toch nog achteruit te rijden, maar dat duurde even voor dat mn achterligger dat zag. Toen ik eenmaal achteruit kon en wilde rijden was het al te laat, de gekke vrachtwagen chauffeur begon al te rijden en stuurde in plaats van naar de berm of recht vooruit richting mijn auto en raakte de achterkant van mijn auto met zijn banden. Ik ben vervolgens gaan kijken en ik wist niet wat ik zag. Gelukkig kon ik de lamp er weer terug in drukken. Drie Australische jongeren stopte en gaven aan dat ze achter de vrachtwagen zouden gaan en mij door zouden smsen wat het kenteken was, aangezien ik niet gelijk kon keren. Vervolgens ben ik verderop gaan keren en er ook achter aan gereden. Ik reed al snel achter hem. Even verderop liet hij het verkeer hem inhalen en stopte ik achter hem en maakte een foto van z'n nummerplaat. Op dat moment stapte hij uit en begon weer te schelden. Op dat moment zag ik dat hij ook nog een collega bij zich had en het voelde voor mij niet prettig aan. Ik heb nog geprobeerd om fatsoenlijk tegen hem te praten maar dat lukte niet. Daarna begon hij mij ook nog eens te beschuldigen dat ik zijn band had gesloopt en wilde hij mijn rijbewijs zien. Ik deed net alsof ik dat ging pakken en ben volgas weggereden. Het trainings uurtje van de heenweg hielp mij in de bergen, maar soms werd ik opgehouden door een vrachtwagen en was ik bang dat hij me zou inhalen, mocht ie zijn omgekeerd? Aangezien het een lange weg was waarbij je geen afslagen had, twijfelde ik nog even of hij niet een vriend zou bellen die mij ergens anders klem zou rijden, maar dat gebeurde niet. Eenmaal op de grote snelweg was ik opgelucht dat het voorbij was en ben ik een bakjes koffie gaan drinken om van de schrik bij te komen. Op dat moment was het wel even kut dat je dan alleen reist. Even verder op ben ik gestopt om tape te kopen om mijn lichten weer vast te maken en ben vervolgens doorgereden naar Port Macquarie. Gelukkig deden mijn lichten het nog wel gewoon en hoef ik het niet te laten maken. Eenmaal aangekomen in Port Macquarie ben eerst wat mooie standen gaan bezoeken. Echt waar die stranden waren geweldig en die auto interesseerde mij niet meer. Ik heb in de middag wel even aangifte gedaan bij de politie en gezegd dat het zijn schuld was en niet mijne, zodat hij mij niet kan aanklagen. Voor de rest heb ik het daarbij gelaten. Het zou me een hoop tijd kosten om erachter aan te gaan om het verzekerd te krijgen waar ik geen zin in heb, kan dan beter twee dagen gaan werken om de min waarde van mijn auto op te vangen en vind dat nog leuker.
Eind van de middag ben ik naar een plaats aan het strand gereden waar je blijkbaar gratis mocht overnachten. Eenmaal daar aangekomen stonden er allemaal borden dat het niet mag. Dus vroeg even rond bij een surf instructeur en die zei dat het geen probleem was en mocht ik een boete krijgen zou ik de eerste ongelukkige zijn die daar een boete krijgt binnen 13 jaar. Ging even door mn hoofd dat ik dat wel eens kon zijn, maar daar was niets van waar. Vervolgens ben ik wat gaan drinken en niet veel later kwam er een andere reiziger en vroeg of ik het gezellig vond als hij erbij kwam zitten. Ze naam was Chris en hij kwam uit Duitsland. Ik had weer een hele gezellig avond gehad.

Donderdag ben ik afgereisd naar Newcastle. Onderweg ben ik bij het houtstadje Wauchope geweest. Ik kon alleen niet veel van het hout zien, behalve om een soort park in te gaan, wat ik niet zo zag zitten.
Onderweg naar Newcastle zag ik aan de andere kant van de snelweg een vrouw staan met een lekke band. Geen 500 meter verderop was er een strook waar je om kon keren. Voordat ik het wist zat ik op die strook en was ik geen minuut later de vrouw aan het helpen met het verwisselen van de band. Denk niet dat veel Backpackers dat kunnen zeggen dat ze dat gedaan hebben, ik wel=D
Daarna ben ik weer omgekeerd en richting Newcastle gegaan. In Newcastle ben ik de boulevard afgaan lopen en had ik weer een mooi uitzicht over Newcastle en de stranden. Ik besefte dat het lastig zou zijn om een kamping te vinden midden in de stad. Ik heb er vervolgens voor gekozen om in een hostel te over nachten en dat is ook wel weer eens lekker om op een normaal matras te liggen. Eind van de middag ben ik even buiten gaan zitten bij het hostel en ben daar niet meer weggeweest. Binnen de korset keren zaten we met vijf verschilde soorten mensen om de tafel en was het wederom weer gezellig! Tussendoor konden we mee eten met de Barbecue wat eigenlijk hier niet veel voorstelt in vergelijking met thuis. Er gaan barbecue worsten op het vuur, je pakt een broodje en wat saus en dat is het. Maar was het wel goed te eten!

Vrijdag ochtend had ik toch wat opstart problemen. Op de gezellige avonden is de drank niet weg te denken zeg maar. Eind van de ochtend ben ik een rondje door Newcastle gaan lopen. Hier en daar kon ik al zien dat er wat 'oudere' gebouwen waren en wilde die wel van dichtbij zien. Zo kon ik ook een kerkgebouw inlopen. Op dat moment was er een mis voor de basisschool kinderen en die heb ik bijgewoond. Super leuk om een keer mee te maken.
Vervolgens was ik van plan om ergens rondom het meer Lake Macquarie te gaan lunchen. Gaspitje, kookpannetje, bord en eitjes mee en daar zat ik dan. Te mooi om waar te zijn en een mooi uitzicht over het meer. De zon was alleen die dag ver te zoeken waardoor het zicht net iets minder was. Vervolgens ben ik naar een plek rondom het meer gereden om te overnachten. Dit bleek opeens ook geen slaapplaats meer te zijn. Gelukkig had ik de dag ervoor contact gehad met Chris(de Duitse man) en die vertelde waar hij die dag verbleef en dat was z'n 45 minuten onder Lake Macquarie en besloot om daar dan maar te overnachten in het plaatsje Koolewong. Qua uitzicht had ik ook weer niet te klagen, want had evengoed mijn uitzicht over een meer. Deze avond had ik alleen geen gezelschap, wat mij de tijd gaf om al een gedeelte van mijn verhaal te typen, aangezien ik al genoeg had meegemaakt die week.

De volgende ochtend werd ik bijna gelijk met de zonsopkomst wakker en het uitzicht was geweldig. Het eerste wat ik deed was een foto maken van het uitzicht vanuit mijn auto. Daarna heb ik heerlijk ontbeten en ben ik een rondje in de buurt gaan rijden. Op zoek naar mooie uitkijkpunten. In Palm Beach(noord van Sydney) was ik al een keer geweest, ik stond nu alleen aan de andere kant van de rivier en ook dat zicht was weer geweldig. Daarna werd Teun alweer zenuwachtig en vroeg wanneer ik weer terug kwam. Ik ben vervolgens ook naar Collaroy gereden en hebben we meteen gevierd dat we weer samen waren.

Zondag was een mindere dag, het regende heel veel en er was niet veel te doen. Ben even wat boodschappen gaan doen en heb maar twee nieuwe auto sleutel laten maken zodat ik er nog een kan verliezen. In de avond werd er voor me gekookt en hebben we vervolgens weer gezellig gezeten.

Maandag had ik besloten om toch nog maar even te gaan werken. Op en of andere manier moest ik de schade van de auto toch opvangen en had ik tenminste iets te doen. Aangezien ik hier alles heb gezien. Vond het toch weer super leuk om Jason en Joe te zien. In het begin werkte ik samen met een Australiër om grond af te voeren om laten een muur te metselen, maar in de middag werkte Joe daar ook. Vind het nu super leuk om met hem samen te werken.

Morgen ga ik de muur afmaken en woensdag vlieg ik dan naar Nieuw Zeeland. Wat ik daar precies ga doen is nog niet helemaal duidelijk, heb wel wat optie gehoord, maar nog geen keuze kunnen maken. Dat wordt vervolgd.

Aangezien ik eigenlijk heel veel foto's de afgelopen week heb gemaakt, maar de ene met mijn camera en sommige met mijn mobiel. Aangezien ik een keuze moet maken, plaats ik de foto's van mijn mobiel. Anders zou ik wel 50 foto's kunnen plaatsen.

  • 16 Maart 2015 - 12:03

    Ria Beemsterboer:

    Hoi Rob,
    Wat een verhalen en belevenissen van je .we lezen ze steeds met veel plezier. veel plezier ook in New Sealand je zult het zien, het is nog mooier dan Australie. geweldig. geniet er nog maar even van. Wij zijn gisteren net terug gekomen van 2 weken Cuba, weer een heel andere belevenis. Allemaal oude Amerikaanse auto,s .we hebben een rit van 1 uur in een oude auto uit 1955 gemaakt door Havana. fantastisch. Ook de verschillende plaatsen zijn mooi met gekleurde huizen en nauwe straatjes.
    Omdat Amerika het vrijgegeven heeft, zal het nu wel snel gaan veranderen. Vandaar dat wij besloten om er nog naar toe te gaan Rob nog veel plezier en groeten van ons Jaap en Ria.

  • 16 Maart 2015 - 13:21

    Rob En Jolanda:

    Hoi rob, wat een verhaal is dit toch weer, je maakt heel wat mee. Dit ga je niet gauw vergeten!! Veel plezier in nieuw zeeland. De groetjes van ons allemaal xx

  • 16 Maart 2015 - 14:42

    Jacob En Tiny:

    Hoi Rob.

    Wat heb je weer veel meegemaakt, hele leuke dingen maar
    ook angstige momenten. Kan me voorstellen dat het heel vervelend is als je op
    dat moment alleen bent.
    Maar het is gelukkig met een sisser afgelopen.
    Jammer van je mooie huis,maar het is gelukkig blikschade.
    Goede vlucht naar Nieuw Zeeland.
    We wensen je heel veel plezier.Rob je had weer prachtige foto's.
    Kijken uit naar je volgende verslag.
    Groetjes en liefs Oop enTiny.

  • 17 Maart 2015 - 10:22

    17maart 2015 :

    Hoi rob wat een verhaal wel angstig geweest met twee van die razende mannen gelukkig had je zelf niets alleen wat schade aan je auto en nu weer werken dan kan je naar New Zeeland geweldig je verslag was weer geweldig je ziet het allemaal voor je ik geniet er iedere week van je foto's to's prachtig zijn ze ik heerlijk weer beneden en vandaag is Marjan jarig maar het is druk met caravans rijden Bart en Chris hebben een week vrij om te rijden volgende week ben jij jarig dat zal wel anders zijn maar we denken aan je en ik hoop toch een leuke dag lieve rob ik wens je een goeie reis verder en nog wat werk voor de reis zal wel fijn zijn heb je wat Endstra geld een dikke zoen van oma

  • 19 Maart 2015 - 20:45

    Cor Sentveld.:

    hoi rob, wat een verhaal weer man! en mooie foto,s, jammer van je auto maar gelukkig ben jij nog heel, en dat is veel belangrijker. en nu op naar new zeeland, maak ook daar ook een mooie trip van. groetje,s cor en marja.

  • 22 Maart 2015 - 10:52

    Joke En Arie:

    Hi Rob,
    Dit was inderdaad geen prettige ervaring, dit moet je niet te veel mee maken het is gelukkig goed afgelopen. De auto schade valt gelukkig mee maar het banden zwart herinnerd je er weer aan.
    Komende woensdag vlieg je naar New Zeeland ook weer een hele belevenis, een goede reis daar naar toe en dan donderdag 26 maart vier jij je verjaardag in New Zeeland, alvast van harte gefeliciteerd en maak er een fijne dag van, wij zullen hier in Egmond een toost op je nemen.
    Je maakt mooie foto's, de natuur is daar prachtig, geniet daarvan. We wensen je veel succes met je werkzaamheden ( indien die er zijn ) en het reizen.
    Hier gaat alles zijn gangetje, ik werk al een jaar in Purmerend dat vind ik al veel reizen, maak daardoor langere dagen v.w. de reistijd, vooral als ik met het openbaar vervoer ga.
    Nu kan ik ook regelmatig 2 dagen in de week in Alkmaar werken ( Westerhout ) dat is ook wel weer prettig. Nou dat was het even. Een warme groet van Arie en Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Beste familie, vrienden, kennissen, collega's en leerlingen, Op deze manier wil ik jullie op de hoogte houden van mijn reiservaringen in Australië, Nieuw Zeeland, Taiwan, Thailand en wie weet nog meer landen. Ik hoop vaak genoeg een update te kunnen geven wat ik allemaal heb meegemaakt op mijn reis. In ieder geval veel leesplezier toegewenst! Rob

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 27155

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 12 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: