De heenreis en eerste dagen Australië - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rob Koning - WaarBenJij.nu De heenreis en eerste dagen Australië - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rob Koning - WaarBenJij.nu

De heenreis en eerste dagen Australië

Blijf op de hoogte en volg Rob

03 September 2014 | Australië, Sydney

Zaterdag 30 augustus was de dag van vertrek. Half 11 thuis verzamelen om vervolgens naar Schiphol te rijden. Het afscheid nemen voelde een beetje raar, maar het goede gevoel dat de reis ging beginnen overheerste.
En dan, zit je zomaar alleen op Schiphol. Geen bekende om je heen, maar nog niet realiseren dat het een tijd zou kunnen duren om weer eens bekende tegen te komen.
Om kwart over 2 gingen we de lucht in richting Thailand. In het begin heb ik een beetje kunnen slapen, maar over het algemeen ben ik bezig geweest mijn Engels op te halen door middel van films te kijken. In de stoel voor me was een tv ingebouwd, waarmee ik mij prima kon vermaken. Na 12 uur vliegen ben ik aangekomen in Thailand, daar mochten we een half uur het vliegtuig uit om vervolgens door te vliegen naar Taiwan.
Eenmaal op Taiwan aangekomen leek het mij handig om wat geld op zak te hebben, maar dit was nog niet zo gemakkelijk. Er werd mij namelijk verteld dat een creditcard niet perce nodig was, maar mijn pinpas werd bij min. 5 automaten geweigerd. Eenmaal bij de 8ste automaat en 2 uur verder had ik een automaat waar geld uitkwam. Vervolgens moest ik nog z'n 8 uur wachten voor dat ik weer het vliegtuig in moest. Ik heb me kunnen vermaken doordat ik wifi had.
Toen ik weer het vliegtuig in mocht leek het vliegtuig erg leeg en er kwam ook bijna niemand bij. De deuren gingen dicht en een stewardess kwam naar me toe dat ik ook ergens anders mocht zitten. Geen probleem en ik lag lang uit over 3 stoelen heen. Het eten in het vliegtuig was overigens goed te doen!

Maandag 1 september om 12 uur Australische tijd stond ik buiten en werd ik opgewacht door iemand van Australian Backpackers. Na drie kwartier rijden en overspoeld met allerlei leuke informatie kwam ik aan bij het hostel. Na een korte rondleiding had ik even tijd om weer eens te kunnen douchen en de eerste boodschappen te doen. Om 3 uur zou ik de verdere uitleg en informatie krijgen. Om 5 uur zat de dag er wel op en ben ik mij gaan aansluiten bij andere Nederlander om gezellig een drankje te doen.

De volgende dag ben ik samen met Roos de stad ingegaan om allerlei zaken te regelen. Ik moest langs de bank en zij moest langs een auto dealer om te kijken voor een camper voor haar en haar vriend. We gingen met de bus heen, wat goed te doen is. In ruim een half uur waren we in de binnenstad. Het openen van een bankrekening ging beter dan ik had verwacht. Ik begreep bijna alles wat de vrouw allemaal zei, dat had ik een paar dagen daarvoor toch niet verwacht. Vervolgens zijn we door de stad en park gaan lopen richting de autozaken. Toen de auto's voor me stonden begon het voor mij ook te kriebelen op een grote Jeep te kopen om daarmee rond te reizen, maar ze zijn aan de prijzige kant.
In de avond hebben we weer gezellig met een groep Nederlanders gezeten.

Woensdag 3 september om 6 uur 's ochtends. Ik kon niet meer slapen en in een keer kwam bij me op: 'ik kan wel gaan hardlopen', En dat heb ik ook gedaan en daarmee aan mijn sportieve plicht voldaan, hopelijk ga ik deze lijn doortrekken.

Wat ik vandaag nog meer gaat doen, zal te lezen in het volgende reisverslag.

In ieder geval ik vermaak mij prima =D

  • 03 September 2014 - 09:15

    Rob En Jolanda Wijker:

    Hoi rob, mooi dat alles goed is gegaan en je op de juiste plek bent aangekomen. Volgens mij gaat het je daar allemaal wel lukken. Veel succes!! Groetjes.

  • 03 September 2014 - 09:58

    Monique Pater:

    Hoi Rob,

    Wat goed om te lezen dat alles goed verlopen is de eerste paar dagen.
    Wat een reis daarnaar toe hè.
    Fijn dat je al wat Nederlanders hebt ontmoet daar.
    Eigen volk is altijd prettig he. En even samen een opstart maken de eerste dagen is ook altijd prettig.
    Heel veel succes de komende tijd en we kijken uit naar je volgend reis verslag.

    Lieve groetjes van Steef Monique Senna en Sylvie

  • 03 September 2014 - 10:01

    Angela Pater:

    Leuk om te lezen hoe je heenreis en de eerste dagen zijn verlopen!
    Een prima start. Fijn hoor!

  • 03 September 2014 - 10:46

    Alma:

    wat een leuke start van de dag, bovenin de mailbox jouw verslag, ga genieten van alles wat je meemaakt en tegenkomt!

  • 03 September 2014 - 11:19

    Cor:

    Klinkt goed allemaal, makker.
    Die auto uit je hoofd laten, spaar dan ff door voor een goeie fiets, zou ik zeggen.
    Van hieruit nog weinig te melden, zie verwachtingsvol je nieuwe verslag tegemoet.

    Maak plezier,

    (ome) Cor



  • 03 September 2014 - 11:49

    Oop En Tiny:

    Goed om te lezen dat alles prima is verlopen en
    leuk Rob dat we op deze manier je kunnen volgen.

  • 03 September 2014 - 12:39

    Ingrid:

    Hé Rob,
    Leuk om te lezen wat je doet en meemaakt!
    Jammer dat de Jeeps zo prijzig zijn, had wel heel stoer geweest om daar mee rond te trekken!
    Geniet van alles en wij kijken weer uit naar het volgende verslag!
    Dikke kus van ons allemaal.

  • 03 September 2014 - 13:23

    Sandra Pater:

    Hey Rob,

    Geweldig dat het allemaal zo goed is verlopen, leuk hoor om je zo te volgen, we hopen nog veel mooie verhalen van je te mogen lezen, de start is gemaakt, ik ben zeer benieuwd hoe je het allemaal ervaren gaat.
    Succes en toy toy, het gaat je lukken!
    Groetjes van ons allemaal en een dikke kus!

  • 03 September 2014 - 15:02

    Verula:

    Hey Rob,

    Goed om wat te horen van je en meteen al zo positief gestart. Lang uitgekeken naar deze reis en nu echt begonnen. Lekker genieten! We gaan je "volgen". xxx

  • 03 September 2014 - 15:32

    Annette:

    Hoi Rob, klinkt goed allemaal ,een perfecte start! Geniet en beleef het en wij volgen je.
    Xx Ton en Annette

  • 03 September 2014 - 17:07

    Chris Van Der Molen:

    Ha Rob!
    Wat een goede start zo te lezen, leuk om je verhalen en belevenissen te volgen. Ik ben jaloers hoor! Snel leren golfsurfen daar ;-)

    Heel veel plezier en succes, maak er een mooi jaar van en ik zie uit naar je verdere verslagen

    Liefs Chris

  • 03 September 2014 - 17:12

    Marjan:

    Hee Rob,
    Lekker om wat van je te horen! Jammer van de Jeep maar hebben ze geen stoere mini`s met sportvelgen!
    Met een Fred Flinstone auto heb je 2 vliegen in één klap, hardlopen en toeren haha
    Geniet maar lekker! Veel liefs van Bob en Marjan

  • 03 September 2014 - 19:18

    3 September 2014 Oma Corrie :

    hoi rob ik blij dat iets van je hoorde eerste dagen gingen en de reis ook je verslag gelezen marjan kwam het ik wens je brengenwant ik kwam niet bij google ik wens je mooie reis verderdikke zoen oma

  • 03 September 2014 - 19:23

    Oma Corrie 3september2014 :

    rob sorrij de zinnen een beetje raar geschreven liefs oma

  • 04 September 2014 - 22:27

    Ronald En Bianca:

    Ha die Rob, leuk om te lezen hoe het met je gaat down under! We gaan je volgen! We zullen van het weekend op je proosten :-} Veel plezier, Ronald en Bianca

  • 05 September 2014 - 11:16

    Marita:

    he rob,

    onwijs leuk te lezen dat je reis goed verlopen is en dat je in australie gelijk al wat aansluiting heb met nederlanders. heel veel plezier en tot schrijfs xx

  • 05 September 2014 - 16:08

    Cor En Marja:

    Hoi rob,

    Leuk om je verslag te lezen.
    Genieten gaan hé.

    xxx Cor en Marja

  • 05 September 2014 - 21:21

    Charles &karin :

    Hoi Rob,
    Wat fijn om te lezen dat je heen reis goed is gegaan.
    Je avontuur daar kan nu echt beginnen.
    We kijken uit naar je volgende verslag. Xx Charles & Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Beste familie, vrienden, kennissen, collega's en leerlingen, Op deze manier wil ik jullie op de hoogte houden van mijn reiservaringen in Australië, Nieuw Zeeland, Taiwan, Thailand en wie weet nog meer landen. Ik hoop vaak genoeg een update te kunnen geven wat ik allemaal heb meegemaakt op mijn reis. In ieder geval veel leesplezier toegewenst! Rob

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 562
Totaal aantal bezoekers 27130

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 12 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: