Tweede reisverslag - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rob Koning - WaarBenJij.nu Tweede reisverslag - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rob Koning - WaarBenJij.nu

Tweede reisverslag

Blijf op de hoogte en volg Rob

06 September 2014 | Australië, Sydney

Woensdag 3 september was een dag met slecht weer. Ik moest die dag wat dingen regelen en ben boodschappen gaan halen. Bas en Roos(waarmee ik de dag ervoor de stad in ben gegaan) hadden in een keer hun reisplannen veranderd en zouden de volgende dag nog vertrekken. Maar Bas had werk bij een hovenier en vroeg aan mij of ik dat werk wilde doen en dat heb ik aangekomen.

De volgende dag ging ik dus te werk en werd ik om half 7 opgehaald. Eenmaal daar aangekomen begonnen we met takken en bladeren opruimen. Daarna moesten we boompjes planten en vervolgens door de hele tuin heen verpulverde takken stroeien om de bomen en planten heen. Op het eind moesten we nog een BBQ van steen slopen en met een kruiwagen omhoog rijden.
In de tweede pauze kwam ik in gesprek met de werkgever over wat ik in Nederland had gedaan. Vervolgens zei hij dat zijn vriend een metselbedrijf had en misschien nog mensen zocht. Voor ik het wist had hij zijn telefoon in zijn hand en belde hij al. Zijn vriend had werk en zou mij terug bellen, daar moet ik helaas nog op wachten. Hoop dat ik via via hem vanmiddag kan bereiken.
Eenmaal in het hostel moest ik gaan regelen dat ik de cursus moest gaan volgen voor de WhiteCard, een soort vca hier voor de bouw.
Op deze dag kwam er ook weer een grote groep nieuwe Nederlanders aan en hebben we gezellig gezeten tot een uur of 2. Dit had ik achteraf beter niet kunnen doen aangezien ik de dag er op de cursus had.

's ochtends vroeg moest ik naar de cursus. Ik moest er om 9 uur aanwezig zijn en moest nog even zoeken waar het was. Eenmaal aangekomen kon het beginnen. Sommige dingen kwam ik niet uit wat de instructeur zei, maar dat kwam soms ook door zijn Australisch accent. Van de dingen wat ik wel begreep was het hetzelfde als in Nederland. Om half 3 deelde de man de toets uit en vertelde wat we moesten doen. Die man was overigens wel een beetje gek en zat vol energie, hij zei de hele tijd dat we een goed team waren etc. Wel leuk om te zien en moest soms ook mij lach in houden. Maar door over de toets, je moest je naam invullen en daarna begon de man in een keer de antwoorden voor te lezen, met de introductie van: Wij zijn een goed team en hoeven eigenlijk geen toets te maken, we maken hem wel gezamenlijk. Dus op die manier kan je hier dus je vca halen.
Op het eind kreeg ik nog een certificaat en ben daarna langs de winkel geweest om werk schoenen te kopen.
In de avond hadden we afgesproken om naar Manly te gaan, z'n 10 minuutje met de bus hier vandaan. Eindelijk in bus bleek dat we met zijn elfen heen waren. Twee Engelse en negen Nederlanders. We gingen naar een club toe en zijn daar tot z'n twee uur gebleven om vervolgens de bus terug te pakken. Heb de avond super genoten en dat voelde ik de volgende dag ook!
Voor vandaag hebben we weer het plan om uit te gaan, maar dat moeten we nog zien. Eerst ga ik nu even opzoek naar werk via de Australische marktplaats.

Allemaal een fijn weekend en ik zal snel weer wat van me later horen en dan zullen er wel wat foto's bij staan!

  • 06 September 2014 - 08:37

    Chris Van Der Molen:

    Haha ik moet echt lachen om die instructeur van je, ik zie het helemaal voor me! Ik hoop dat je gauw iets hoort van een nieuwe baan :)

  • 06 September 2014 - 09:03

    Sandra Pater:

    Ha ha. . Geweldig rob, ik heb het hier even voorgelezen tijdens de afwas bij het Kampeerweekend. . Wat een verhaal weer. . Erg leuk. . Groetjes van de afwasploeg..yaluca..oop..ria..ramon

  • 06 September 2014 - 10:02

    Henk:

    Hey Rob,
    Klinkt allemaal goed wat je tot nu toe meemaakt, het zou toch mooi. zijn als je met je oude vak geld kan verdienen, bovendien laat je dan ook tot in de eeuwigheid je sporen achter in Australië
    Overigens niet naar Cor luisteren met zijn fiets, ik zou een vette australische bak kopen en niet op een cylindertje meer kijken, een litertje benzine kost toch maar € 1, 10 .
    Je moet uiteraard wel geconcentreerd blijven , zeker na een avondje stappen, dat links rijden is toch wel even wennen.
    Groet vanuit een bewolkt Egmond-Binnen
    Henk.



  • 06 September 2014 - 10:02

    Annette:

    Hoi Rob,
    Nog maar een paar dagen daar en je zit er al helemaal in, als je het stuk lees moet je al lachen, leuk om te lezen. Gaat helemaal goed komen. X
    Groetjes Ton en Annette uit Maastricht! Even een weekend weg op kosten Gp.

  • 07 September 2014 - 16:31

    Cor En Marja:

    Helemaal top Rob. Hopelijk kun je bij die metselbaas aan de gang.
    Tenslotte was dat toch je vak.
    Vooral met VCA op zak, wie maakt je nog wat.
    Hou je haaks.
    Groetjes Cor en Marja

  • 07 September 2014 - 20:27

    Oma Corrie :

    hoi rob even een berichtje van mij wat een leuk begin van je reis en al aan het werk in de bouw misschien wel lachen als je zo je diploma haal en al wezen stappen zo leer je mensen kennen en je verslag is heel gezellig het kampeer weekend was weer geslaagd mooi weer en zaterdag om 4 uur kwam een tank met water van hes voor de stichting ALS bijna de hele ploeg er onder koud maar wel geweldig ook de kinderen Rob ik wens je alle goeds en geniet van alles liefs oma 7 sept 2014

  • 08 September 2014 - 21:07

    Marian Duinmeijer:

    Hoi Rob,

    Hoorde van Dennis dat je een blog bij houdt leuk om je verslagen te lezen.
    Hopen dat je wordt aangenomen!!!!
    We blijven je volgen hoor.

    Geniet van alles,
    Groetjes van ons allemaal

  • 09 September 2014 - 15:32

    Ronald&Bianca:

    Hé rob mooie verslagen , herinneringen komen weer helemaal naar boven.
    Geniet er maar goed van.
    Gr Ronald, Bianca & Kids.

  • 09 September 2014 - 18:44

    Nando:

    He Rob,

    goed om je verhalen te lezen. Je klinkt erg enthousiast..Gaaf man.
    Het kampeerweekend was erg gezellig. Jou afwezigheid scheelde de organisatie zeker 1 kratje....
    De duinen achter tante verula zijn wel 2 schaten rijker.... Ronald en Emiel hadden er 6 begraven, echter wisten we er maar 4 terug te vinden. Dat krijgen ze dus nog we el ff te horen....
    Veel plezier en werkze...

    Groeten vanuit het mooie Alkmaar

  • 13 September 2014 - 12:36

    Oop En Tiny:

    Hoi hoi Stoere Australische Rob.

    Een beetje laat ,met z,n allen weer een pracht weekend gehad.
    Maar zo te lezen heb jij het gelukkig ook naar je zin,
    we hopen dat je spoedig werk heb,
    zodat je na een tijdje ook de begeerde
    (ROLLS ROYS)? kunt kopen.

    Groetjes Oop en Tiny.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Beste familie, vrienden, kennissen, collega's en leerlingen, Op deze manier wil ik jullie op de hoogte houden van mijn reiservaringen in Australië, Nieuw Zeeland, Taiwan, Thailand en wie weet nog meer landen. Ik hoop vaak genoeg een update te kunnen geven wat ik allemaal heb meegemaakt op mijn reis. In ieder geval veel leesplezier toegewenst! Rob

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 567
Totaal aantal bezoekers 27139

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 12 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: