Week 10 - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Rob Koning - WaarBenJij.nu Week 10 - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Rob Koning - WaarBenJij.nu

Week 10

Blijf op de hoogte en volg Rob

10 November 2014 | Australië, Collaroy

Dinsdag heb ik niet veel bijzonders gedaan dan alleen mijn tas ingepakt en wat rondjes nog gelopen door de stad heen. Ik was er klaar voor om terug te reizen naar Sydney.

Woensdag ochtend werd ik met een airportbusje opgehaald om naar het station te gaan. Ondertussen berichten sturen naar huis om vervolgens om 9 uur mijn broertje te kunnen feliciteren. Daarna kon ik gelijk het vliegtuig in en was ik rond 1 uur in Sydney. Met trein en bus kwam ik ander half uur later in Collaroy. Ik kwam binnen en het voelde net thuis komen. Zag al weer wat bekende en voor je het wist had ik al weer nieuwe Nederlandse contacten. De hele dag heb ik voor de rest gezellig gepraat en wat kaartspelletjes gedaan.

Donderdag was niet echt heel bijzonders. Wat boodschappen gedaan en voor de rest gezellig met de rest gezeten. Had er die dag nog wel voor gezorgd dat ik de volgende dag kon werken samen met Teun.

Vrijdag werden we om 7 uur opgehaald. We moesten een heg verplaatsen van de man, want het stond nu nog op de grond van de buurman. Hij wilde dat we eerst gingen spitten om later in een keer de heg te verplaatsen. Achteraf was dit niet het slimste want we groeven veel te diep. De klus zou eigenlijk voor 2 dagen zijn, maar we werkte te hard en waren dezelfde dag nog klaar. Wij hadden dus ook meteen iets van, dan zullen we wel extra krijgen. Dit was helaas niet het geval. Andere kant hebben we een leuke dag gehad en hadden we weer centen verdiend om een biertje te doen.
In de middag zou ik een afspraak hebben met een metselbedrijf, maar door eigen stommigheid ging dit niet door, vergat een keer mijn mobiel op te nemen en daarna nam de man niet meer op. Helaas maar was niet anders.
's Avonds kwam ik opeens Joey en Raymond(jongens uit Alkmaar) weer tegen. Op dat moment was het weer als het moment dat ik hier aan kwam.

Zaterdag ben ik samen met een groep naar het strand gegaan en eigenlijk ook niet veel. Wel paar keer gekeken voor werk, maar er lag niks op het bord bij de receptie.
Ik was van plan om rustig aan te gaan doen, maar 's avonds kwam het toch weer op neer om uit te gaan. Achteraf niet al te slim, want de volgende dag zouden we naar te watervallen bij de blue mountains gaan.

Al hoewel iedereen bijna mee uit was gegaan, was toch iedereen aanwezig. We zijn zondag met elfen naar de watervallen gegaan. De reis duurde wel lang en kon daardoor nog wat slaap pakken. Naar 3 uur reizen kwamen we aan en kon de loop beginnen en het uitzicht was fantastisch. Eerst vanaf boven het uitzicht waar je nog niet alles kon zien, maar daarna gingen we naar beneden en dat was fantastisch om te zien. Lekker afgekoeld onder de waterval om vervolgens terug omhoog te lopen. Om 5 uur waren we terug op de plek waar we de bus uitstapte. Daar hebben we gezellig wat met z'n alle wat gedronken en dat was terug weg ook te merken. Het niveau was op sommige moment ver te zoeken en de trein leek wel een grote kroeg met muziek en drank. Onderweg nog even uitgestapt om met z'n alle pizza te eten bij de Domino's.

Maandags zou ik eigenlijk te werk kunnen bij Tom(waar ik eerder voor werkte), maar kreeg een smsje dat het toch niet door ging. Daar baalde ik wel weer van en ben toen de hele dag druk bezig geweest om op Gumtree(marktplaats van Australie) op zoek te gaan naar werk. 's Middags kreeg ik een belletje van Peter dat ik de volgende dag aan het werk kon. Hopelijk heeft hij nu wat werk voor wat dagen.

Zoals je merk ik mijn verslag een stuk kleiner en zijn de dag indelingen niet meer zo bijzonders. Misschien komt dat ook doordat ik min of meer er van baal dat ik niet echt goed aan het werk kan komen en daardoor kort af ben. Ik hoop dat ik deze week iets kan vinden waardoor ik meer vastigheid krijg en meerdere dagen, het liefst vijf dagen in de week kan werken.

  • 10 November 2014 - 12:19

    Ria Beemsterboer:

    Hoi Rob,
    Jammer dat het weer nog niet echt lukt, maar er komt een keer dat wel lukt.
    Wij zijn ook in de blue Mountiens geweest. Geweldige wandelingen gemaakt. Het is er erg mooi.
    Ga je nog verder dan Sydney,evt omhoog?
    Lieve groeten

  • 10 November 2014 - 12:19

    Ria Beemsterboer:

    Hoi Rob,
    Jammer dat het weer nog niet echt lukt, maar er komt een keer dat wel lukt.
    Wij zijn ook in de blue Mountiens geweest. Geweldige wandelingen gemaakt. Het is er erg mooi.
    Ga je nog verder dan Sydney,evt omhoog?
    Lieve groeten

  • 10 November 2014 - 13:05

    10 November 2014 Van Oma :

    hoi Rob een groetje uit Egmond Binnen het is hier prachtig weer je bent weer terug in Sydney en hopen dat je nu gauw werk vind nog gefeliciteerd met Steef zijn verjaardag hij heeft het Zaterdag gevierd heel gezellig en om acht uur gingen ze naar de Adelbert veiling toen met je Moeder en Verula opgeruimd ik wens je snel werk een dikke zoen van Oma xxx

  • 10 November 2014 - 14:15

    Rob En Jolanda:

    Hoi rob, hopelijk vind je gauw weer wat werk. Laat de moed niet zakken, het komt vast allemaal goed. Veel succes!!!

  • 10 November 2014 - 19:53

    Anda De Graaff:

    Hoi Rob wat leuk om je reisverslagen te lezen. Je hebt al wat gezien van Australie en hoe is het klimaat
    en hoe bevalt het.
    Ik wens je veel reis plezier en hou christoffel in eren. groetjes Anda

  • 11 November 2014 - 09:51

    Sandra Pater:

    Hoi Rob,

    Net wat je zegt de verslagen worden korter maar zeker niet minder leuk om te lezen hoor, het zou wel fijn zijn als je nu weer wat werk zou kunnen vinden, dan heb je een beetje regelmaat en structuur en kun je daarna weer verder reizen.
    Je foto's bij dit verslag zijn echt fantastisch, wat is het daar mooi, nou probeer evengoed te genieten en de draad weer op te pakken, je kunt het!! Successs, groetjes van ons, dikke kus.

  • 11 November 2014 - 21:39

    Verula:

    Hey Rob, je verhaal is weer interessant. Ik lees dat er wat meer gewenning komt, behoefte aan structuur en geld. Soms is het zo te regelen en soms wat tegenslag. Het is allemaal menselijk. Toch is het goed om te blijven delen. Je hebt genoeg kwaliteiten om weer werk te krijgen. Heb vertrouwen!
    Bij ons zit ook wat tegen, wij steken elkaar aan met flinke griep. En vanavond met Sinte Maarten zingen geen enkel kind gehad

  • 11 November 2014 - 21:43

    Verula:

    Cor heeft ff gezongen dus die mag nu ff snoepen. We zien uit naar je volgende verslag. En succes deze week. Vroeg of laat is dat succes er weer. Dikke kuzzz

  • 12 November 2014 - 21:01

    Oop En Tiny:

    Fijn dat je weer in Sydney bent, je voelt je daar toch heel prettig zoals ik begrijp.Nog gefeliciteerd met Steef
    ook dat gaat allemaal door.We snappen dat het moeilijk voor je is dat je heel weinig werk kan krijgen, dat
    is niets voor jou.Maar hou goede moet er komt ook weer geluk op je pad.Rob wat weer een belevenis met prachtige foto's erbij.Heb weer erg genoten van je verslag.Groetjes en liefs van Oop en Tiny.

  • 16 November 2014 - 16:55

    Joke Dekker:

    Hoi Rob,

    Eindelijk een berichtje vanuit Egmond aan den Hoef, we denken regelmatig aan je hoe je het daar hebt! Het werk wil nog niet erg vlotten en dat is heel vervelend.
    Er zitten ook nog Hollandse bloembollenkwekers en bloemenkwekers daar en het bloembollen seizoen nadert dichterbij.
    Misschien kan je je licht daar ook over laten schijnen. We hebben zitten google maar kunnen niet makkelijk ontdekken of deze groep bij jou in de buurt zit.
    We wensen je heel veel suk6 en de warme groetjes vanuit een regenachtig Egmond.

    Arie en Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Beste familie, vrienden, kennissen, collega's en leerlingen, Op deze manier wil ik jullie op de hoogte houden van mijn reiservaringen in Australië, Nieuw Zeeland, Taiwan, Thailand en wie weet nog meer landen. Ik hoop vaak genoeg een update te kunnen geven wat ik allemaal heb meegemaakt op mijn reis. In ieder geval veel leesplezier toegewenst! Rob

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 468
Totaal aantal bezoekers 27160

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 12 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: