Derde reisverslag - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rob Koning - WaarBenJij.nu Derde reisverslag - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rob Koning - WaarBenJij.nu

Derde reisverslag

Blijf op de hoogte en volg Rob

14 September 2014 | Australië, Sydney


Zaterdag was het werk zoeken niet gelukt. Dinsdag heb ik de man kunnen bereiken via via en daar kom ik later op terug hoe dat is afgelopen.
's Avonds zijn we met de nieuwe groep backpackers uit gegaan in Manly. We gingen met ze alle naar de Shark bar. Ondertussen had ik contact met de twee jongens uit Alkmaar en ik heb die buiten even opgewacht om vervolgens samen naar binnen te gaan. Toen we dat probeerde zei de uitsmijter dat we te veel hadden gedronken. Ik had dit wel eens gehoord, maar wist niet dat het zo erg was. Het alcohol probleem in Australië blijkt erg groot te zijn, vandaar dat de controle extreem is. Bij de dansvloer zie je allemaal uitsmijters staan die de mensen in de gaten houd of ze geen gekke dingen doen en daarom dronken zijn. Dat maakt het uitgaan wel iets minder. Uit eindelijk zijn de andere jongens waarmee ik was ook naar buiten gekomen en zijn we naar andere kroegen geweest, maar die waren niet de moeite waard. Ik heb er van geleerd om niet zomaar naar buiten te gaan.
Daarna zijn we wat gaan eten en geprobeerd om nog een keer binnen te komen. De eerste twee lukte het wel, maar doen het volgende tweetal waaronder ik naar binnen wilde gaan was het 1 over half 2 en mochten we alsnog niet naar binnen. Toen zijn we maar terug naar het hostel gegaan. Eenmaal terug in het hostel heb je de jongens laten zien hoe het spel Boeken(spel op een biljart tafel) werkt en zijn we dat nog even gaan spelen. Sindsdien wordt er gevraagd om het nog eens te gaan spelen.

Zondag ben ik met de Brabantse dorpsgek Kristian een berg opgelopen om zo uitzicht te krijgen op de plaats waar wij verblijven. De foto's zijn hieronder te zien. Op die plek hadden we ook een mooi uitzicht over de zee. Bij ons was ook nog een Italiaan die over mee toe wordt genomen door Kristian, zo ook de avond ervoor, maar na een tijdje waren we hem zomaar kwijt.
In de avond kreeg ik het nieuws te horen uit dorp, waar ik mee zat en heb daarom besloten om in het hostel te blijven en een boek te lezen. Dit was wel een punt waarvoor ik naar Australië bent gegaan. In zware tijden er zelf ook uit proberen te komen. Al hoewel ik er elke dag toch even over na denkt en stil sta bij mij vriend, probeer ik het van me af te zetten en door te gaan.

Maandag ben ik met een groep van vijf Sydney ingegaan. We zijn met de bus naar Manly gegaan om daar de boot te pakken richting Sydney. Vanaf de boot heb je het mooiste uitzicht op het Opera House en Harbour Bridge, de foto's zijn hieronder te zien. Eenmaal aangekomen zijn we een rondje gaan lopen en uit eindelijk aangesloten bij een groep met gids die vrijwillig en lopend een rondleiding gaf door de stad. Zij vertelde met zoveel enthousiasme de (kleine) historie van de stad en gebouwen, je kon merken aan haar dat ze bijzonder trots was op de Sydney. Ik vond het zo leuk dat ik op het eind ook de vrouw een fooi heb gegeven.
Terug gingen we ook weer met de boot waardoor we nog foto's van het Opera House en Harbour Bridge konden maken wanneer het donker was, een heel mooi gezicht hoe de stad er dan uitziet.

Dinsdag was maar weer eens een dag om achter werk aan te gaan. In de ochtend had ik meer telefoontjes gepleegd in de hoop voor werk. De vriend van de baas waar ik eerder overschreef, had ik ook eindelijk aan de telefoon. Hij zou mij in de middag terug bellen om aan te geven wanneer het werk precies vrij zou komen.
Ik ben vervolgens ook nog naar Australian Backpackers gelopen in de vraag of die nog iets wisten. En die zouden voor mij opzoek gaan voor eventueel werk en daar had ik 's middags mee afgesproken om even bij elkaar te gaan zitten voor opties.
Daarna ben ik een stuk gaan wandelen. Ik wist dat er om de hoek wat bouwplaatsen waren en hoopte dat werk te kunnen vinden. Helaas was er niemand aan het werk op de bouwplaats. Vervolgens liep ik langs een klein timmerbedrijf, die in de voortuin aan het werk waren. Ik vroeg of hij misschien werk had, maar dat had hij niet. Vervolgens verwees hij mij naar een ander bedrijf wat een stukje lopen was. Onderweg kwam ik van alles tegen en ben ik bij sommige bedrijven op afgestapt om te vragen om werk. Helaas werkte dit niet.

Woensdag was het een mooie dag en zijn Kristian en ik gaan zwemmen in het zwembad bij de zee. In de middag kwam eindelijk een belletje. Ik kon donderdag en vrijdag aan het werk bij een metselbedrijf. Hij gaf alleen wel aan dat het nog geen metselwerk was. De rest van de dag heb ik niet veel gedaan en ben ik vroeg te bed gegaan om de volgende dag te werken.

Donderdag nam ik om 10 voor 6 de bus richting Mona vale, z'n 6 kilometer verder op. Daar werd ik opgepikt door Josh, een jongen van 23 onder de tattoo's, luisterend naar havy metal en een twee grote oorbellen waar zijn oorlellen om heen zitten. Eenmaal aan het werk, leerde ik hem kennen en kan ik ook heel goed met hem werken. Oordelen op uiterlijk heeft dus ook geen zin.
We begonnen om tussen de muren en de grond, grind en steentjes te storten. Dit zorgt ervoor dat het regen water naar beneden kan zitten, aangezien alles op een kleigrond lijkt. Daarna moesten we de grond egaliseren zodat er een vloer overheen gestort kon worden. Eenmaal dat gedaan konden we binnen aan de waterkant de wal opnieuw op te bouwen. Eerst moesten alle grote stenen weg en daarna zijn we een beginnetje gaan maken. Tijdens de werkzaamheden kwamen we verschillende beestjes tegen en dat was leuk om te zien, maar soms ook vies. Om 3 uur waren we klaar, was ik gesloopt en konden we naar huis.

Vrijdag werd ik weer op dezelfde plaats opgehaald, alleen nu door een andere auto. Tyler reed en Josh zat er naast. Tyler lijkt qua uiterlijk veel op Josh, maar hij had Hardstyle aan staan. Eenmaal op de klus zijn we meteen door gegaan om de wall af te maken, waarvan hieronder ook het eindresultaat is te zien. Op het stuk waar ik was, was het gek om te zien om het waterspiegel van twee meter te zien. 's Ochtends konden we nog knap voor de wal staan om hem te bouwen, maar om twaalf uur was het hoog water en konden we bij een gedeelte van de muur niet staan. Eenmaal weer terug in het hostel heb ik een welverdiende biertje gepakt en ben ik met water Engelse gaan poolen.
In een keer zag ik een bekent gezicht, z'n groot land, een klein dorp en zonder dat we het wisten kwam in Sjuul Swart(ook geboren in Egmond Binnen) tegen in het hostel.
In de avond zijn we weer uitgegaan met een hele groep en Sjuul ging ook gelijk mee. Deze keer konden we de hele avond in de kroeg blijven staan en heb ik een leuke avond gehad!

Zaterdag ochtend/middag ben ik gaan kijken hoe Kristian en een Engelse aan het vissen waren. Helaas niets gevangen. Vervolgens hebben we moeten wachten voordat we aan het werk konden. We hadden namelijk met een vrouw afgesproken dat we twee uurtjes klusjes voor haar zouden gaan doen.
Om drie uur werden we opgehaald. In eerste opzicht een aardige vrouw. Eenmaal bij de woning aangekomen was daar haar man met zijn broer zitten aan een tafel met een flesje bier. De broers kwamen uit Duitsland en de vrouw uit Zwitserland, vandaar dat ze af en toe ook Duits aan het praten waren. Ze woonde nu al z'n 40 jaar in Australië en konden ons mooie verhalen vertellen waar we heen moesten gaan. Uit eindelijk gingen we aan het werk. We moesten het huis leeg halen en de spullen in de garage zetten, maar dat duurde langer dan we hadden verwacht. De man en vrouw waren het soms niet met elkaar eens en de logica was vaak ver te zoeken. We stonden vaker stil dan dat we wat deden. Het zou maar voor twee uurtjes zijn, maar uit eindelijk werden dat er vier. We werden na een tijdje gek van die logica, maar op dat moment werd net die man gebeld door iemand. We hebben toen in 10 minuten alles snel in de garage gezet. Toen de man terug kwam hoefde nog een paar van de niet logische wijzigen doen en waren we klaar en konden wij ook een biertje doen en toen kwamen de verhalen. We zaten na een tijdje wel erg leuk, maar we hadden al tegen de man gezegd dat we op tijd weg moesten gaan, maar dat kwam meer omdat we het werk zat waren. Na twee biertjes zijn we gegaan en hadden we weer geld verdiend om een avondje uit te gaan.
's Avonds zijn we weer uitgegaan in Manly. Dit keer met een nog grotere groep, het leek wel of het hele hostel leeg liep en met dezelfde bus heen ging.

Zondag ochtend heb ik eerst uitgeslapen en ben ik vervolgens met Kristian naar een groot winkelcentrum gegaan om daar snorkel spullen te kopen en boodschappen te doen. Daarna zijn we naar het strand gegaan en hebben we wat gesnorkeld. We waren wel een beetje aan de bange kant, want we waren maar de enige die aan het zwemmen waren en vorige week was er verderop in Australië iemand opgegeten door een haai. We hebben wel wat mooie dingen gezien onderwater, maar hebben vervolgens maar besloten om te stoppen.
's Avonds kreeg ik een smsje van het bouwbedrijf waar ik donderdag en vrijdag aan het werk was als 'metselaar' dat ik kon werken de volgende dag. Dus nu maar een rustige avond om morgen weer te werk te kunnen.

  • 14 September 2014 - 20:56

    Ingrid:

    Hoi Rob,
    Mooi verslag weer van je! Je komt van alles tegen, verschillende mensen, werk en regels, maar ook jezelf! Zal niet altijd meevallen maar je slaat je er prima door heen! En wat een toeval dat je Sjuul daar tegen komt! Helaas zien wij geen foto's van je hier op staan.....
    We kijken weer uit naar t volgende verslag! Dikke kus van ons allemaal.
    Henk, Ingrid, Chris, Imre.

  • 14 September 2014 - 21:17

    Ria Beemsterboer:

    Geweldig wat een mooi verslag we gaan je volgen wij zijn ook in Sydney geweest geldig

  • 14 September 2014 - 21:28

    Anneke Van Der Werff:

    Hoi Rob,leuk om je zo te volgen via je reisverslagen.je krijgt echt een idee van wat je allemaal beleefd.
    En veel succes met je nieuwe klus.lieve groet Anneke en Fred

  • 14 September 2014 - 23:26

    Elsbeth:

    Hoi rob ...heel leuk om je verslagen te lezen... toch leuk dat je nog wat aan je oude beroep nog wat heb.
    blijft je zeker volgen, vindt het super stoer van je om zo'n avontuur te ondernemen.
    Succes voor van de week met werken...
    Xxx elsbeth

  • 15 September 2014 - 21:47

    Verula:

    Hey Rob,
    Elke dag wat anders dat maakt het wel elke keer verrassend. En ja, soms valt het mee en soms tegen. Het is fijn dat je daar met anderen bent, samen sterk. Maar ook veel plezier! Leuk om Sjuul tegen te komen, die komt volgens mij vanaf Thailand. En dan al die verhalen van alle andere backpackers lijkt me erg interessant. Ik hoop dat het wat lukt met werk. En de foto's houden we graag tegoed. Hou je taai en tot schrijfs. Dikke kuzz van ons

  • 16 September 2014 - 07:33

    Rob Koning:

    De foto's houden jullie te goed. Op een of andere manier lukt het toevoegen van foto's niet. Ik hoop het zo snel mogelijk te kunnen doen! Groetje Rob

  • 16 September 2014 - 09:04

    Danique:

    Het klinkt onwijs leuk, je leeft echt van dag tot dag! Een paar uurtjes werkjes, een paar uurtjes van Australië genieten en dan uitgaan haha :). En grappig dat je dan prompt iemand uit je Egmond in Australië tegenkomt! Ik hoop alleen wel dat ze je straks wel 'echte metselklussen' laten doen. Ben benieuwd naar de foto's! x Danique

  • 16 September 2014 - 21:54

    Marjan:

    Hee Rob, wat is de wereld toch klein! Denk je ver weg te zitten, kom je evengoed een Egmond Binner tegen en nog in hetzelfde hostel! Heel gezellig! Doe Sjuul maar de groetjes!
    Hoop dat je snel leuk werk kan vinden! Luister goed naar jezelf en geniet lekker van alles om je heen! Veel liefs en een dikke kus van ons

  • 17 September 2014 - 09:57

    Linda En John Swart:

    Hoi Rob! We hoorden van Sjuul al dat jullie in het zelfde hostel zaten, toch wel heel leuk! Het is een kleine wereld zo. Als het goed is zul je een dezer dagen ook Linsey Pouw in de rondte zien lopen want die is sinds gisteren in Sidney aangekomen. Ik was toch wel erg nieuwsgierig naar jouw verhalen en kon het niet laten om even mee te lezen. Als je het net zo naar je zin hebt als Sjuul (en dat denk ik wel) dan is dit jaar snel voorbij, wat een mooie belevenis en wat heerlijk voor jullie om dit te kunnen doen. Sjuul is deze ochtend verder getrokken en ik denk niet dat jullie elkaar nog zullen zien, maar wij wensen jou een hele mooie reis en dat het qua werk maar allemaal mag meezitten. Hou je taai!

  • 17 September 2014 - 15:00

    17 Sept 2014 Oma :

    lieve rob wat een mooi verslag van alles wat je meemaak en toch af en toe werk en steeds meer mensen leren kennen al zal het niet altijd meevallen maar je red het geniet van alles en wij vinden jou verhalen prachtig zo leren wij ook wat van het land en hoe jij alles beleef rob geniet van alles ik weet zeker dat je het red heel veel lieve groetjes van oma toi toi toi

  • 17 September 2014 - 22:01

    Oop En Tiny:

    Hoi Rob.
    Geweldig leuk om je verslag te lezen,de foto`s had ik van je moeder gezien{prachtige foto`s).
    Leuk dat je ook een egge binner tegenkom,heel bijzonder zo ver weg.En wat een eng verhaal over het
    snorkelen,je zal daar ook wel veilige plekken hebben om te snorkelen,maar dat zal je wel tegenkomen.
    Het is wel bijzonder al die mooie dingen onder water,nou Rob geniet ervan en maar hopen dat je
    binnenkort leuk vast werk vindt voor een tijdje.Liefs en de groetjes Oop en Tiny

  • 20 September 2014 - 12:35

    Marita:

    hoi rob,
    mooie foto`s en wat beleef je al veel in `n korte tijd. ik hoop dat `t met werk allemaal lukt, denk `t wel als ik `t zo lees. leuk he dat uitgaan met zoveel uitsmijters, maar `t zal nodig zijn. nou succes weer en veel plezier met alles, groetjes xx

  • 20 September 2014 - 16:03

    Marja :

    Hallo Rob
    Wat mooi om te lezen hoe het daar gaat met je.
    Geniet maar lekker van al het mooie wat op je pad komt.
    Lieve groetjes Marcel en Marja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Beste familie, vrienden, kennissen, collega's en leerlingen, Op deze manier wil ik jullie op de hoogte houden van mijn reiservaringen in Australië, Nieuw Zeeland, Taiwan, Thailand en wie weet nog meer landen. Ik hoop vaak genoeg een update te kunnen geven wat ik allemaal heb meegemaakt op mijn reis. In ieder geval veel leesplezier toegewenst! Rob

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 711
Totaal aantal bezoekers 27163

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 12 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: