Zesde verslag - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rob Koning - WaarBenJij.nu Zesde verslag - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rob Koning - WaarBenJij.nu

Zesde verslag

Blijf op de hoogte en volg Rob

07 Oktober 2014 | Australië, Sydney

Dinsdag kon ik weer werken bij Aaron. We gingen naar de klus van Tom waar we een paar wallen moesten maken om de trap heen. Voor de rest nog wat kleine klusjes en voor ik het wist was de dag voorbij.
Aaron gaf aan dat hij voor de dag erop niets had. Dit kwam voor mij achteraf ook goed uit.

Woensdag heb ik een dag voor mijzelf genomen. Het was een rare dag. Nog nooit meegemaakt dat ik er tijdens mijn moeders verjaardag er niet was, nu was het zo ver en zit je aan de andere kant van de wereld. Gelukkig heb ik een heel lief broertje die voor mij een bos bloemen heeft geregeld om die vervolgens aan mijn moeder te geven(zie foto).
Ik ben de dag zelf naar Manly gegaan. Ik hoorde al meerdere keren dat het de moeite waard was om de berg in Manly op te lopen. Dat had ik dan ook gedaan. Het uitzicht was echt fantastisch. Lekker op een grasveldje gezeten, een boek gelezen en nagedacht over wat ik de laatste tijd wel niet mee heb gemaakt. Van goede en leuke dingen naar minder leuke dingen die je liever niet was tegen gekomen. Het was een ontspannen dag, die mij goed had gedaan.
's Middags kreeg ik te horen dat Aaron en Tom de volgende dag weer geen werk hadden. Ik ben op het prikbord gaan kijken en zag werk bij Peter(timmerbedrijf/zzp'er).
's Avonds zijn we met een groep gaan kingsen. Een drank spel met kaarten waarbij je sommige dingen niet meer mag doen, doe je dat wel, moet je drinken.

Ik heb mijzelf 's ochtends wel een beter gevoel, dit kwam mede door het spel van de avond ervoor. Half 7 kwam Peter mij ophalen. Om 7 uur zouden we beginnen met werken, maar in plaats van te beginnen met werken, gingen we de vogels voeren. Denk dat dat wel 20 minuten was, voordat we begonnen. Peter zei ook, geef je telefoon, dan maak ik foto's. Peter had deze dag niet veel zin om te werken, dus af en toe namen we ook een kleine pauze om buiten een sigaretje te roken. 's Middags riep Peter me nog twee keer, een keer om op de foto te gaan met een grotere vogel en een keer omdat er een soort struisvogel door de tuin liep. Dit werk kon ik nog wel dagen vol houden.
's Middags toen het tijd was, vroeg ik aan hem wat hij ging doen: Het was de laatste donderdag van de week en dat moet gevierd worden. Maar op die manier, vier Peter dus elke dag dat het de laatste dag is van de week.

De volgende dag merkte ik ook dat hij uit was geweest. Hij stuurde al een berichtje dat hij later kwam. Toen stapte ik in de auto en vroeg hij meteen of ik een rijbewijs had, hij was namelijk nog te dronken. Het kwam erop neer dat ik moest rijden naar de klus. Nog nooit gereden en dan de eerste rit in de auto van de baas maken, die je nog maar een dag ken. Dat kan alleen hier denk.
De hele dag een beetje rommel klusjes gedaan. Na het middag eten, vroeg Peter of ik nog wist wat ik moest doen en of dat genoeg klusjes waren. Hij had zelf namelijk geen zin meer en ging op een bank buiten slapen en ik maar werken.
Kwart over 3 kwam hij kijken hoe het ging en zijn toen gaan opruimen om te gaan. In de auto terug begon hij weer: het is de laatste vrijdag van de week, dat moet gevierd worden. Andere verhalen die ik allemaal van Peter hoorde, laat ik maar achterwege.
's Avonds ben ik voor de eerste keer niet uitgegaan op vrijdag avond. Toch wel lekker om een keertje rustig aan te doen.

Zaterdag's na het ontbijt kwam ik niet meer mijn kamer in. Het bleek dat ik nog niet had betaald, maar ook niet meer had bijgeboekt. En ik heb dat natuurlijk weer, het hostel was vol en ik moest dus weg. Twee andere jongens, Job en Joost, hadden hetzelfde probleem en moesten ook weg. Ik had al besloten om maar een weekendje weg te gaan naar Manly om vervolgens voor werk weer terug te gaan naar Collaroy. Uit eindelijk gingen de twee jongens ook mee en veranderde de sfeer van balen naar 'dit kan wel eens een leuk weekend worden'(zie foto van aankomst). We vonden het opeens helemaal niet meer erg. We pakte dus bus naar Manly waar we vervolgens voor een hostel moesten zoeken. Dat kostte nog wel veel moeite en na een tijdje begonnen we ook weer te twijfelen. Gelukkig hadden we uit eindelijk een oplossing. Zaterdag overnachten in een appartement en de volgende dag in een hostel.
's Avonds zijn we eerst naar Robert en Mike's zijn appartement gegaan en hebben daar wat op het balkon gedronken. Daarna zijn we met de hele groep uitgegaan en kwam ik ook weer de vrienden tegen uit Collaroy. Aangezien we niet meer met de bus terug hoefde en bijwijs van spreke rollend naar huis konden gaan, zijn we daar ook tot sluitingstijd gebleven. Uit eindelijk was alles dicht en moesten wij ook maar terug naar het appartement.

Zondag moesten we om 10 uur uitchecken, maar konden pas vanaf 2 uur inchecken bij het hostel. We zijn daarom maar naar het strand gegaan, waar het goed uit te houden was en we nog wat slaap konden pakken. Het was een warme dag van maar liefst 32 graden. Om 3 uur hadden we genoeg op het strand gelegen en zijn we naar het hostel gegaan en hebben daar wat gedronken. Het hostel was toch wel anders dan we gewend waren. In Collaroy zijn veel nederlanders, misschien wel iets te veel. In dit hostel waren er alleen maar Engelse. 's Avonds zijn we naar een kroeg gegaan waar ze een rugby wedstrijd uitzonden, een typische Australische sport wat leeft onder de Aussies. Na de wedstrijd zijn we nog naar een live band gegaan en voor we wisten was het al weer sluitingstijd. De kroegen sluiten in Manly om 12 uur.

Maandag moesten we om 10 uur uitchecken en hebben we de bus terug richting Collaroy genomen. Gelukkig was er nu wel plek, maar konden we pas om 2 uur de kamer in. Mede ook doordat ik het hostel uit moest en ergens anders heen moet ben ik gaan nadenken wat ik nou wilde doen. In de tussentijd contact met een meisje Barbara die ik eerder heb ontmoet in het hostel. Die zit in de Gold Coast en heeft het niet zo naar der zin en kwam met hele leuke ideeën om door te reizen naar boven richting Cairns. Aangezien het werk niet 5 dagen in de week is en al genoeg van Sydney heb gezien, kwamen we op het idee om samen te gaan reizen. In de middag heb ik de reis geboekt en ga woensdag daar heen vliegen. Daarna ben ik druk bezig geweest met de eerste voorbereidingen om te vertrekken, aangezien ik dinsdag nog moest werken. In de avond heb ik nog even wezen Facetime met de jongens op de kermis.

Dinsdag ben ik naar de werk gegaan en Peter verteld dat ik weg ging. Hij vond het jammer, maar was er wel positief over en zei dat ik dat goed deed. Hij stelde ook geregeld vragen over wat mijn plannen waren.
We begonnen zoals gewoon weer mer vogels voeren. Daarna ben ik samen met iemand anders bezig geweest om binnenwandel en vloeren te slopen.
In de middag en avond ben ik bezig geweest om mijn hostel voor daar te boeken en al mijn kleding te wassen. Aangezien ik hier werkkleding heb gekocht, past niet alles in mijn tas. Ik laat nu mijn tas met werkkleding achter in de garage van het hostel.

Morgen is het dus zo ver en gaat het echte reizen beginnen, maar goed ook, want in dit hostel was het net thuis komen z'n goede tijd ik heb gehad met alle vrienden!

Overigens wil ik ook alle mensen nog bedanken die mij berichten sturen, wordt er blij van als ik het lees!

  • 07 Oktober 2014 - 13:04

    Cor:

    Rob, wèèr een mooi verslag, daar wordt ik nu blij van. Maar ook goed dat je de bakens ga verzetten.
    Cairns is volgens Wikepedia inderdaad een mooie plek.
    Ze hebben er oa de Kuranda Skyrail kabelbaan, die 7,5 kilometer over het daar aanwezige regenwoud heen gaat. Kan je het Sky-dive verhaal nog even vasthouden, ha, ha.

    Groet, vanuit een regenachtig Alkmaar.

    Cor

  • 07 Oktober 2014 - 13:13

    Verula:

    Hey Rob,
    Mooi verhaal weer! Je schrijft het zo levendig dat ik het helemaal voor me zie.
    Woensdag was idd een aparte dag. Tuurlijk werd je gemist maar het geeft ook een goed gevoel dat je het daar erg naar je zin hebt. Ja en die bos rozen staat er prachtig bij!
    Het kermisweekend zonder jou is ook ff vreemd hoor! Gelukkig goed verlopen en ook vermaakt.
    Spannend nu je reis weer verder gaat. Heel fijn dat je samen met iemand gaat. 2 weten meer dan 1.
    Tja en dat werken, wat een verschil in werkgevers :-)) van gratis fitness naar vogeltjes voeren.
    Veel plezier n succes met de volgende stap.
    Dikke kuzz van ons

  • 07 Oktober 2014 - 13:24

    Door Oma 7 September 2014 :

    hoi Rob even reageren op je verslag geweldig wat je allemaal beleef maar dat doe je goed dat je verder reis en wat je dan weer beleef ik geniet van je verhalen de kermis is goed verlopen maar nu is het slecht met wind en regen ik wens je een goeie reis naar de volgende bestemming liefs oma xxx

  • 07 Oktober 2014 - 22:05

    Sandra:

    Hoi Rob,

    Geweldig leuk hoor al die verhalen, ik moet er altijd weer erg om lachen, wat een volk is het ook.
    Wij hebben een leuk daggie deunen gehad gisteren, ik miste je wel hoor, maar volgend jaar ben je vast weer van de partij.
    Goeie vlucht en je hebt gelijk, Sydney is leuk maar er is nog zoveel meer, ik ben benieuwd naar je volgende verslag.
    Geniet lekker!
    Groetjes en dikke kus, Sandra

  • 07 Oktober 2014 - 22:08

    Ria Beemsterboer:

    Rob,
    We volgen je met je verhalen. En krijgen de indruk, dat het goed met je gaat.
    Wij Jaap en Ik zijn zaterdag terug gekomen uit Frankrijk.
    Waar we 4 weken in ons huis geweest zijn. We hebben stralend weer gehad en genieten nog steeds in de Provence.
    In de buurt zijn veel leuke dorpjes en Oma Corrie is er een aantal keren geweest.
    De eerste keer met Annie en Wim. Daarna met Anneke, Ramon en Aad en de laatste keer alleen met Aad en Ramon.
    Dan genoot zij altijd heel erg.
    Je ziet we genieten gelukkig steeds met elkaar.
    Zaterdag hebben we de Dia middag van het Kampeer weekend.
    Rob hou je goed en blijf ons bezig houden met je reisverhalen. Lieve groeten van ons beiden Jaap en mij Ria.

  • 07 Oktober 2014 - 23:25

    Anneke:

    Hoi Rob,
    Even een groet vanuit een winderig en regenachtig Egmond binnen.Je hebt al heel wat verschillende werkzaamheden gehad,maar vogels voeren is wel heel apart.Leuk ook dat je nu verder trekt ,weer nieuwe indrukken krijgen en andere omgeving.Wij zijn net terug vanuit Limburg,hebben daar gefietst [met een grote groep egmonders] misschien heb je er al eens van gehoord maar het is een mountainbikewedstrijd dwars door de landerijen en maisvelden[De Bart Brentjes challenge}ook erg mooi.Dus ook wij waren niet op de kermis maar hebben toch van een andere omgeving genoten.
    Hoop dat je weer op een mooie plek terecht komt en wacht je verslag af.
    Goeie reis maar weer en de groetjes van ons. Fred en Anneke

  • 08 Oktober 2014 - 21:25

    Oop En Tiny:

    Hoi Rob.

    Een top verslag, geweldig om te lezen, ook wij worden hier heel blij van.
    In Cairns is hopelijk ook veel te zien en te beleven,en ook[ veel werk te vinden].
    Er gaat weer een wereld voor je open, het lijkt me geweldig om dat allemaal mee te maken,
    ook zullen er inderdaad mindere dingen gebeuren,maar we hopen dat je het heel erg naar je zin krijg.
    Rob, het was ontroerend de rozen voor je moeder geweldig man heel lief van je.
    Hele goede reis groetjes en liefs van Oop en Tiny.

  • 09 Oktober 2014 - 07:42

    Rob En Jolanda:

    Hoi rob, alweer een mooi en lang verhaal. Het gaat je allemaal nog steeds goed af. Geniet er lekker van!!! Groetjes uit egmond aan zee.

  • 10 Oktober 2014 - 21:56

    Cor S:

    hoi rob. wat toch weer een mooi verhaal. je kan het leuk vertellen,en ik geniet er telkens weer van. en dan die foto,s, zulke vogels had ik vroeger in de volière en waren niet goedkoop. en bij jou vliegen ze gewoon om je oren, prachtig om te zien. geniet er van. groetjes. Cor en Marja.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Beste familie, vrienden, kennissen, collega's en leerlingen, Op deze manier wil ik jullie op de hoogte houden van mijn reiservaringen in Australië, Nieuw Zeeland, Taiwan, Thailand en wie weet nog meer landen. Ik hoop vaak genoeg een update te kunnen geven wat ik allemaal heb meegemaakt op mijn reis. In ieder geval veel leesplezier toegewenst! Rob

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 27132

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 12 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: