Vijfde reisverslag - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rob Koning - WaarBenJij.nu Vijfde reisverslag - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rob Koning - WaarBenJij.nu

Vijfde reisverslag

Blijf op de hoogte en volg Rob

29 September 2014 | Australië, Sydney

Voordat ik mijn planning van de week vertel, wil ik eerst even bij stil staan dat ik hier nu al vier weken zit en dat de tijd echt omvliegt. Ik heb gevoel dat ik hier nu nog maar net ben. Ik heb wel het gevoel dat mijn Engels steeds beter en beter wordt. In ieder geval lukt het steeds beter om andere te verstaan. Het ja knikken en er bij lachen dat ik het begrepen heb, hoeft niet meer.

Dinsdag was ik weer te werk. We waren bezig om de fundering te maken van een aanbouw. De grond was alleen niet vlak, maar dat maakt hier blijkbaar niet uit. Dan kom de fundering gewoon iets hoger en wordt het verschil met metselwerk eruit gehaald. 's Middags hadden we het druk met de vrachtwagen. Aangezien de oprit naar beneden loopt en vrachtwagen vooruit de oprit oprijden, moeten ze achteruit de berg op. Dit geeft nog wel eens moeite met het grindpad, zo ook deze dag. Anderhalf uur zijn we bezig geweest om het eruit proberen te krijgen door, platen etc. neer te leggen, tot dat we erachter kwamen dat het geen zin had en er een andere vrachtwagen moest komen om hem eruit te halen.
In de avond heb ik voor de mannen gekookt, niet al te moeilijk, maar wel typisch hollands. Aardappelen, doperwten, wortelen, sperziebonen en runderschnitzels. De mannen hadden genoten en gaven aan dat ik nog wel een keer mocht gaan koken. 's Avonds ben ik vroeg te bed gegaan. De volgende dag zou ik namelijk gaan Skydiven.

Om half 7 de wekker om vervolgens om 7 uur opgehaald te worden. Altijd al over nagedacht om het een keer te gaan doen en zo komt het op je pad en ga je het met 8 andere doen. Om 7 uur stapte we een bus in en daar zaten al meerdere mensen in, totaal 20. het duurde ruim een uur rijden, en daar eenmaal aangekomen duurde het inschrijven ook lang. Er waren 4 groepen en wij zouden in de derde en vierde groep pas springen. Om 9 uur gingen pas de eerste omhoog en per sprong duurde het wel een uur voordat de volgende groep werd weggebracht.
Om 12 uur was ik eenmaal aan de beurt. De instructeur was erg druk en vooral in zijn praten. Hij moest het ook een paar keer uitleggen voordat ik het begreep(heb ik net nog getypt dat het verstaan beter gaat). Eenmaal alles doorgenomen gingen we de bus en vanuit de bus gelijk het vliegtuig in. Het klinkt raar, maar geen moment spanning gehad. Ik wilde alleen zo snel mogelijk springen, ik wilde weten wat het was! Het vliegen op zich was al heel mooi. Langs de kust heb je allerlei baaien wat van boven een heel mooi gezicht geeft. De instructeur heb op dat moment verschillende foto's genomen, die ik nog iedereen verschuldigd blijft.
Toen we eenmaal boven het gebied waren mochten we springen. Eerst gingen er 2 andere voor tot dat ik kon. We moesten naar voren kruipen en in eens bleef ik met mijn voet achter een touw hangen, ik mijzelf los proberen te maken, maar de instructeur had daar blijkbaar geen tijd voor en bleef maar duwen. Gelukkig was ik nog wel net op tijd los. Eenmaal de sprong was het genieten. Eerst zonder parachute waarbij ik half misselijk werd van het rondjes draaien, maar daarin tegen wel besefte dat ik mijn droom waarmaakte. Het rond kijken op dat moment was lastig, vanwege het draaien, toen eenmaal de parachute op ging had ik daar de tijd voor en dat was in een woord: GEWELDIG!!
Na het skydiven zijn we terug gegaan en heb ik niet veel meer gedaan, dan alleen maar nagenieten en gezellig wat gedronken met zijn alle.

Donderdag had ik 5 uur de wekker staan en ben ik eruit gegaan. Even voor kwart 6 zijn was ik klaar, maar kreeg ik een berichtje: Het regent en we gaan niet werken, zie je morgen. Dat is hier dus blijkbaar heel normaal. Ik vond het jammer, maar kon andere kant nog wel wat slaap gebruiken, dus ben weer mijn bed ingedoken.
Aangezien het die dag regende, had je buiten ook niets te zoeken. We zijn daarom maar wat spelletje gaan spelen, pokeren, een-en-dertigen, pesten en poolen. Zo was de middag ook weer gevuld. In de avond hebben we wat eten gehaald en hebben we mee gedaan aan de bingo van het hostel, je moet toch wat..

Vrijdag kon ik gelukkig wel weer te werk. Het was weer een fitnessdag, lopen met kruiwagen en emmer tot aan spitten in de klei/stenengrond. Aangezien ik langs een supermarkt kwam uit het werk, zou ik het eten kopen voor de avond. Uit eindelijk heb ik het ook samen met Erwin klaar gemaakt. Een Wok gerecht met kip en verschillend groente.'s Avonds zijn we uitgegaan naar Manly. Het was een leuke avond, maar krijg nu wel het idee, dat het vaak hetzelfde is met uitgaan. Misschien een goede reden om wat avonden in het weekend thuis te blijven en wat geld te sparen. Of dat lukt, zal wel in het volgende verslag te lezen zijn.

Zaterdag was een rustdag, tenminste overdag. Even lekker met een groep naar het strand geweest en daar een klein biertje gedronken. Toen het eenmaal afkoelde op strand, zijn we bij het zwembad gaan zitten(zie foto). Daarna eten en klaar maken om vervolgens voor de eerste keer naar Sydney toe te gaan. Helaas moesten Jelle en Erwin de volgende dag al weer vliegen en konden dus niet mee. De taxi zou om 4 uur bij het hostel staan. Sydney was leuk, maar ook weer niet zo leuk, als je meeneemt dat je een uur in de bus moet zitten voordat je er bent.
Eenmaal half 4 op mijn kamer, zie ik de mannen nog liggen. Blijkbaar door de wekker geslapen, want de wekker stond op 3 uur. Nog even een praatje gemaakt en vervolgens afscheid genomen.

Zondag ochtend moest ik er al weer vroeg uit om uit te checken. We zouden naar Palm Beach gaan om daar vandaan vervolgens een boot te pakken richting een natuurgebied, waar ook lijkt een kleine kamping en strandje bij was. Op het eiland zijn wallabies te spotten en die hebben we ook genoeg gezien. Het leukste was een wallabie die haar kind bij haar droeg(zie foto). Aan het eiland zit een strand waar ik de hele dag wel kon blijven zo mooi als ik het vond, dit was een reden om naar Australië te gaan dacht ik steeds bij mezelf. Om mooie dingen te zien en mee te maken. Daarna zijn we de bergen in gegaan om meer wallabies te zien en om langs gegraveerde stenen van de Aborigines te lopen(zie foto).
Daarna moesten we terug, via googlemaps hadden we dachten we een kortere route gevonden om ergens anders op het eiland de boot te pakken. Dit pakte toch iets anders uit. In het begin was het pad nog goed, maar het werd steeds erger. Toch stug door blijven lopen tot dat we bij rotsen aankwamen. Terug konden we niet meer, want dan zouden we de boot niet halen, was zeker wel ander half uur lopen. Dan maar de rotsen, via de rotsen naar woningen van mensen, daar het strand op en over rotsen verder naar een kleine opstap haventje. We waren net te laat voor de ene laatste boot en konden dus drie kwartier wachten in het donker. Niemand had verwacht dat we het zo laat zou maken en niemand had dus ook een vest mee. Eenmaal weer in Palm beach, reed net onze bus voor ons weg. Konden we ook weer een half uur wachten. Toen zijn we maar met z'n alle een bakje koffie gaan drinken om enigszins op te warmen. Eenmaal in het hostel was in kapot en heb ik niet veel meer gedaan. Heb nog wat gegeten en ben vervolgens gaan slapen. Ondanks de terugreis, heb ik echt genoten van deze dag.

Maandag kon ik eindelijk te werk bij de metselaar. Om tien voor half 7 kwam hij mij ophalen. Het was een renovatie klus, wat ook vlakbij het water was. Het uitzicht was weer geweldig, helaas waren we de meeste tijd binnen bezig. Af en toe moest ik slijpen en kon ik even genieten van het uitzicht. Metselen kwam er niet echt van. Was meer aan het opperen en kleine bezigheden. Ik vond het wel bijzonder om te zien hoe ze hier een binnenmuur maken. Hij wordt op het eind namelijk volgestort met beton.
Na het werk ben ik weer mijn verhaal gaan typen en zal het niet laat worden. Morgen namelijk weer te werk.


Voor vele volgers zal het gelden dat ze nog 5 dagen moeten werken voordat ze los kunnen gaan. Ik wil ook op deze manier iedereen alvast een hele fijne kermis toe wensen!

  • 29 September 2014 - 12:29

    Rob En Jolanda:

    Hoi rob, mooi om te horen dat het allemaal goed met je gaat en dat de tijd snel omvliegt. Dat zijn alleen maar goede tekens. Je vermaakt je prima zo te lezen, maakt veel mooie dingen mee dus dat is mooi meegenomen. Wij nemen een borrel op je met de kermis!!! Groetjes vanuit egmond aan zee!!x

  • 29 September 2014 - 14:58

    Danique:

    Skydiven? Jaloers! Het klinkt weer allemaal zaligmakend: beetje werken, veel chillen. Leuke foto's bijgevoegd, maar ik ben nog wel benieuwd naar je skydivefoto's! x danique

  • 29 September 2014 - 15:34

    Sept 2014 Oma :

    geweldig wat je meemaak wat een lef om te springen maar een prachtige ervaring en de hollandse pot koken klasse hoor en je hebt werk wel zwaar en heet en dan de wandeling je kan zomaar verdwalen maar het kwam goed gelukkig en nu staat de kermis voor de deurwe nemen er een borrel op maar volgend jaar ben je er weerlieve rob je verslag was gewldig ik kijk er steeds naar uit en de fotoos super lieve Rob een dikke zoen van Oma xxx

  • 29 September 2014 - 16:15

    Henk En Ellen:

    Hee Rob,

    Je wordt al een echte avonturier. Wat heb je al veel gedaan in korte tijd. Geniet er maar lekker van hoor! Wij zullen met de kermis op je proosten...
    Groetjes Henk en Ellen

  • 29 September 2014 - 19:36

    Oop En Tiny:


    Hoi Rob.

    Tof man wat jij allemaal meemaakt,skydiven geweldig wat een spanning,lopen naar de boot(korte route)
    dat was wel apart over de rotsen en dan nog te laat, maar gelukkig kwam er nog een boot.
    Koken voor al je vrienden daar,af en toe hard werken en veel leuke dingen doen.
    Goed om te horen dat de tijd zo snel gaat, dat geeft aan dat je het naar je zin hebt.
    Wij nemen zeker ook een kermisborrel,en proosten dan op jou .
    Leuke foto`s had je bijgevoegd,ben benieuwd naar de foto`s van het skydiven.
    Liefs en de groetjes van Oop en Tiny.xxxxx

  • 30 September 2014 - 10:44

    Verula:

    Hey gaaf joh. Voor dit ging je heen! Mooi verslag weer. Genieten! Die Hollandse pot: je lijkt je moeder wel met al die pannen op tafel. Zie het zo voor me. En gratis fitness wie heeft dat nou? En geld toe

  • 30 September 2014 - 10:46

    Verula:

    En het eeste

  • 30 September 2014 - 11:30

    Verula:

    Op mobiel is de tekst beperkt blijkbaar. dus hier onder het slot:
    Het eerste biertje met de kermis proosten we op jou!! Veel plezier, geniet lekker. dikke kuzzz xxx

  • 30 September 2014 - 23:46

    Marjan:

    Hee Rob,
    Wat gaaf man! Zo genieten van alle dingen wat je ziet en meemaakt.
    Hoe jij het in je verslag schrijft, worden we alweer nieuwsgierig naar het volgende verslag.
    Geweldig!
    We proosten op je met de kermis. Je houdt zo wel geld in je zak haha
    Het is bijna 00.00 uur dus bijna 1 oktober dus ik ga je alvast feliciteren met je moeder.
    Gefeliciteerd!!!!!!
    Dikke kus van ons xxxx

  • 02 Oktober 2014 - 20:57

    2 September 2014 Door Oma :

    rob nog gefeliciteerd je moeder wat had je een prachtige bos rozen ge stuurd 53 vijftig rode rozen en 1 witte klasse hoor dikke zoen van oma xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Beste familie, vrienden, kennissen, collega's en leerlingen, Op deze manier wil ik jullie op de hoogte houden van mijn reiservaringen in Australië, Nieuw Zeeland, Taiwan, Thailand en wie weet nog meer landen. Ik hoop vaak genoeg een update te kunnen geven wat ik allemaal heb meegemaakt op mijn reis. In ieder geval veel leesplezier toegewenst! Rob

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 452
Totaal aantal bezoekers 27161

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 12 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: