Week 16 - Reisverslag uit Freshwater, Australië van Rob Koning - WaarBenJij.nu Week 16 - Reisverslag uit Freshwater, Australië van Rob Koning - WaarBenJij.nu

Week 16

Blijf op de hoogte en volg Rob

15 December 2014 | Australië, Freshwater

Afgelopen week heb ik samen met Darrel het tegelwerk afgemaakt. Deze keer schoot het weer niet op. Je bent hier aan het werk met huis,tuin en keukengereedschap. Daarin tegen wordt je wel vindingrijk en komen we er toch steeds goed uit.

Vrijdag hebben we gezellig hier gezeten en ben ik daarna nog een film gaan kijken. Zaterdag was min of meer een rustdag. Het weer was niet heel goed en besloot om 11 uur samen met Ray een account aan te maken voor FIFA 14. Dit hebben we vervolgens ook de hele dag vol kunnen houden. Vanaf een uur of drie werden we onderhouden van bier en rond 7 uur konden we aanschuiven bij het avond eten. Daarna moesten we natuurlijk weer meteen terug om door te spelen.
De andere gingen met ze alle naar het hostel, maar wij hadden geen tijd. Om 10 besloten Ray en ik om ook maar uit te gaan. Nog even een wedstrijdje en toen die eenmaal om was kwamen we er achter dat we nog 10 minuten hadden om om te kleden, haren te doen etc. En naar de bus te lopen. Dit werd dus rennen naar de bus toe. We waren gelukkig op tijd. Uitgaan was niet meer bijzonders dan gewoon. We gingen namelijk weer naar Manly toe.
Zondag hebben we de was weggebracht naar de waschinees, aangezien onze wasmachine het toch niet doet en daarna zijn we boodschappen gaan doen. In de middag zijn we naar het strand gegaan en bleek ik na twee uurtjes toch wat verbrand te zijn.

Vandaag(maandag) was een beetje een vreemde dag. Ik was samen met Joey aan het werk en Jason vertelde ons dat er niet veel werk was deze week. Beetje jammer dat we dat op het laatste moment hoorde. Wij aan het werk op de klus en we moesten vier palen in het beton storten om later deze week een dakje op te maken. Jason vertelde ons hoe we dat gingen doen, maar dat was de Australische logica. Joey en ik zagen daar niet in en zeiden dat we het op een andere manier gingen doen. Gelukkig was dat ook goed. Daarna kwam hij ons ophalen en toen bleek dat er voor ons twee nog wel de hele week werk was. We gaan het zien hoe dat deze week gaat lopen.

Vandaag is er ook nog iets anders raars voorgevallen in Sydney. Dit hoorde we al van de eigenaar waar wij 's ochtends aan het werk waren. Een islamitische man houd midden in Sydney 30 mensen gegijzeld. Nu krijgen wij ook door dat het nieuws in Nederland ook al is aangekomen en dat de gijzeling nog steeds verder duurt. Hier en daar hebben we er vandaag wel wat over gehoord op de radio, maar helaas hebben we geen kabel om het live te volgen.
Wij maken er ook niet zo heel erg druk om. We wonen dan wel in Sydney, maar Sydney is zo uitgestrekt dat ik het bijna niet eens Sydney zou noemen. Wij zitten z'n 25 minuten met de auto van de plaats van de gijzeling af. Dat soort dingen zullen hier ook niet gebeuren.

  • 15 December 2014 - 14:40

    Jacob En Tiny:

    Hoi Rob.

    Het gaat goed met je, ben blij om dat te horen ook dat je werk heb,
    dat geeft aan dat je je werk goed doet. Wat een verhaal dat er een islamitische man 30 mensen
    gijzeld, wat een debiel zeg, je word er bang van.
    Maar je zegt zelf dat jullie je er niet zo druk over maken.Nou gelukkig maar.
    Rob wij waren zeer verrast, kwam uit mijn werk en las toen je bericht, geweldig leuk hoor.
    Elke maandag ga ik gelijk kijken op de laptop, weet dat er weer een nieuw verslag is gekomen.
    Tof man,we hopen nog veel verslagen te lezen doet ons ook goed om te weten dat je happy voel.
    Vele groetjes en liefs Oop en Tiny.

  • 15 December 2014 - 17:42

    14 December 2014 Van Oma :

    Hoi rob even een berichtje out Egmond binnen geweldig dat je toch de hele week werk heb en ook naar het strand ben geweest en ook noch een beetje verbrand kijk uit hoor begint jullie huis al te wennen vast wel ik ben met ome aad koning naar ome glijn geweest die zit in lauwershof in oudorp en ome aad heeft de computer mee want die doet niets meer ik hoop dat hij hem nog kan maken lieve rob je verhaal was weer geweldig een dikke zoen van oma xx h

  • 15 December 2014 - 18:05

    Sandra:

    Hey Rob,

    Ja joh wat een verhaal die gijzeling, ik hoor net op het nieuws dat de gijzeling voorbij is maar dat er wel doden en zwaargewonden bij zijn gevallen, gelukkig zitten jullie er ver vanaf.
    Goed om te horen dat jij wel aan het werk kan, dat zegt wat over jouw werkkunsten toch?
    Hij is waarschijnlijk blij met je, nou de groetjes maar weer uit Alkmaar, op naar de kerstdagen!
    Dat zal wel vreemd zijn, kerst vieren op het strand ofzo, en niet in ons koude kikkerlandje.

    Doeiii Nando, Sandra, Yaluca, Dylano en Moreno

  • 15 December 2014 - 20:21

    15 December Van Oma :

    Ik zag net op televisie over de gijzeling best eng je hoor niet vaak zoiets in Australië wat zijn er toch een rare mensen ik hoop dat jij er niets van merk en last van heb een klein berichtje van oma Dit wilde ik nog even vertellen liefs oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Beste familie, vrienden, kennissen, collega's en leerlingen, Op deze manier wil ik jullie op de hoogte houden van mijn reiservaringen in Australië, Nieuw Zeeland, Taiwan, Thailand en wie weet nog meer landen. Ik hoop vaak genoeg een update te kunnen geven wat ik allemaal heb meegemaakt op mijn reis. In ieder geval veel leesplezier toegewenst! Rob

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 27160

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 12 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: