Week 17 - Reisverslag uit Freshwater, Australië van Rob Koning - WaarBenJij.nu Week 17 - Reisverslag uit Freshwater, Australië van Rob Koning - WaarBenJij.nu

Week 17

Blijf op de hoogte en volg Rob

23 December 2014 | Australië, Freshwater

Tja ik weet het, ik ben een dag later, maar heb daar ook een reden voor waar ik later op terug kom, niet iets spannends.
Zoals ik vorige week al zei zou het werk wat terug nemen. Hier merkte we eigenlijk niet heel veel van. Er kwamen zelfs nog klussen bij en er moesten klussen afgerond worden. We waren zelfs zaterdags nog aan het werk.

In de week kregen we te horen dat we zondags een bedrijfsuitje zouden hebben in Manly. Dit liep alleen een beetje vreemd. Zondag ochtend kregen we namelijk een berichtje dat het niet door zou gaan omdat er eerst een klus af moest. Er waren weer eens geld problemen volgens Jason. Heel vreemd maar echt vooruit plannen of geld apart houden kan hij niet. Dit stuurde hij om 7 uur naar ons alle en iedereen negeerde dat. Ik ben vervolgens naar het winkelcentrum gegaan om boodschappen te gaan toen ik vervolgens door Joe(zoon van Jason) werd terug gebeld. Hij schaamde zich vreselijk en zei wat Jason ook zegt, het uitje gaat door.
Dus wij ons klaar maken om om half 2 te vertrekken. We zouden worden weggebracht, maar door een ongeluk met de auto ging dat niet door. We zijn toen naar de bus gelopen en we snappen nog steeds niet waarom, maar Jason stond met de auto bij ons in de straat en we zijn ingestapt. Alsof het heel gewoon was moesten we weer langs de klus waar we zaterdag waren, want er moest wat geld opgehaald worden. Daarna zijn we naar de buiten bowling gegaan. Een soort spel tussen bowling en jeu de boules. Dit spel werd gespeeld met twee teams van vier personen. Het was even in komen, maar des te vaker we het deden des te beter het ging. Buiten het spel om was er geen alcohol te kort. De ene pitcher na de ander werd gehaald. Het spel duurde twee uur waarna we om een grote tafel gingen zitten. Toen was het wel mooi om te horen dat wij het beste team waren wat ze in jaren hebben gehad. Zulke complimenten hebben we eigenlijk nog niet gehad. Normaal ging het alleen over snelheid en geld, kwaliteit was een bijzaak.
Daarna zijn we Manly zelf in geweest om rond 10 uur met de zakken vol naar huis toe te gaan.

Maandag werd ik rond 8 uur wakker gemaakt door Joey, met de vraag, zouden wij niet te werk gaan? Ik keek Joey en Ray beneden aan en we dachten alle drie, we geloven het wel. We hebben toen maar afgebeld en ik ben mn bed weer ingekropen om hopelijk nog in slaap te vallen. Om 10 uur kwam Joey weer. Joe zei dat het beter was dat we wel gingen werken, want van de week kon het nog wel eens gaan regenen. Hij en Jason zouden ook aan het werk gaan. Om 12 uur zijn we vervolgens maar naar de klus gestrompeld om de helft van de schutting af te maken. Na elke schuttingdeel namen we 10 minuten pauze. Om even over 3 waren we klaar en zijn we in het zwembad van de bewoners gesprongen. Die waren overigens toch op vakantie. Door de duik voelde wij ons opeens ook weer wat beter. Eenmaal thuis zat er niet veel vut meer in. We hebben avond gegeten en even op de Xbox en ben te bed gegaan. Eenmaal in mn bed kwam ik er achter dat ik mijn blog nog niet had gemaakt, maar die energie had ik deze maandag niet, vandaar dat hij vandaag er is.
Vandaag hebben we de schutting afgemaakt en zijn we naar een andere klus gegaan om die ook af te maken. We zijn vervolgens ook nog naar een derde klus gegaan om op te meten hoeveel hout we daarvoor nodig hadden voor de volgende dag. Dit betekende dat Joe en Jason maandags dus niets hebben gedaan.. Andere kant maken we er ons ook niet zo druk om, we werken of even wat minder hard of we schrijven de uren met een vork. Als het goed is zijn we dus morgen na die klus klaar met werken en hebben we een lang weekend vrij.

Wat we met kerst gaan doen wordt nu pas een beetje bedacht. We zijn er niet helemaal mee bezig. Normaal ben je gewend dat het koud is, veel regent en dat je met kerstfilm op tv op de bank zit. Dat hebben wij nu niet, we hebben dan wel een kerstboom, maar de gezellige verlichting die je in Nederland overal ziet heb je hier niet. We zitten er nu over te twijfelen om tweede kerstdag op een feestboot te gaan om te zorgen dat we niet alleen maar hier bij het huis blijven. We gaan het zien wat het wordt.

Ik wens iedereen hele fijne kerstdagen toe!!

  • 23 December 2014 - 08:23

    Chris Van Der Molen:

    Hee Rob, zo te lezen hoef je je niet te vervelen! Wat een rare gang van zaken bij die werkgever inderdaad, gelukkig neem je het met een korreltje zout ;)
    Het lijkt me heel gek om kerst te vieren in het zomerseizoen daar. Hier is het nog steeds warm voor de tijd van het jaar en we hebben al een week noordwesten storm, wat nog zeker tot na de kerst duurt.
    Ben je van plan om ook te gaan backpacken in het nieuwe jaar?
    Ik zit komend jaar veel in het vliegtuig, ik ga een internationale onderzoeksmaster doen! Ik vind het knap dat je elke week een blog schrijft, ik lees hem altijd.
    Hele fijne feestdagen en alvast een gelukkig nieuwjaar! Liefs Chris

  • 23 December 2014 - 18:52

    Jacob En Tiny:

    Hoi Rob. wat een gedoe daar op je werk,maar ja je hebt werk daar gaat het om.
    Met kerst gaan we met z'n allen naar Fabian en Angela heel gezellig.We hopen
    voor jullie daar dat kerst ook heel gezellig wordt,ja het is wel zeker heel anders
    als hier ondanks alles krijgen wij ook geen witte kerst.Had Jappie geproken bij
    Claus hij misten je wel hoor en hij verwacht je zeker voor Egmond op zijn kop
    terug, of dat zo is zullen we zien.
    Rob wij wensen jou en je vrienden daar hele fijne kerstdagen en de
    allerbeste wensen en veel geluk in 2015.
    Groetjes en liefs van Oop en Tiny.

  • 23 December 2014 - 19:17

    Anita&Robin:

    Hey Rob,
    Vanuit het stormachtige NL een kerstgroet! Gezellige dagen en blijf lekker genieten! Have fun!!! Groetjes!

  • 23 December 2014 - 20:23

    Anda De Graaff:

    Hoi Rob Wat is het leuk om je verhalen te lezen De werkzaamheden en de manier waar op dit gaat , heel anders . De kerst in de warmte is ook heel anders het is goed om het op deze manier te ervaren en in gedachte even naar Egmond Binnen te gaan. Wij hebben de laatst dagen wind storm maar geen witte kerst .
    Ik heb gewerkt op de zorgboerderij wat heel gezellig was en altijd verrassend is . Ik geloof dat jij wel van voetbal houd AZ heeft de laatste wedstrijd voor de kerststop met 3-0 verloren van utrecht maar az staat wel mooie op de 6 de plaats van boven. Ajax die won maar net met 2-0 van excelsior en psv staat met 4 punten boven aan en als je geinteresseerd ben in feijenoord die staat keurig op de 4 de plaats ben je daar ook weer van op de hoogte. Met mij gaat het oke . Ik zit te typen en zit naar de kaarten van mijn verjaardig en de kerstkaarten te kijken Kerst en weer een jaartje ouder het is goed. ROB gezellige Feestdagen Veel Plezier en een Heel GOED 2015 Groetjes Anda

  • 23 December 2014 - 20:49

    Ria Beemsterboer:

    Hoi Rob,
    Eerst een fijne Kerst ook al is het heel anders dan hier in Nederland. het waait al een paar dagen behoorlijk en regelmatig regen.
    Vandaag hebben we de hele dag in de AH winkel in Heemstede gestaan met hapjes. onze kleinzoon Timothy werkt daar en we doen dat al verschillende jaren .maar wel alleen waar hij staat. we proberen dan de omzet op te krikken. en dat lukt vooral Jaap goed. hij blijft verkoper. 'maar het is ook heel gezellig. je maakt leuke gesprekken met de klanten, '
    Rob hou je goed en voor volgend jaar een fijne start en een goed jaar. Lieve groeten van ons Jaap en Ria.

  • 24 December 2014 - 12:09

    Fred En Anneke:

    Hoi Rob,

    Al je verhalen gevolgd,het gaat daar wel op een relaxte manier,zoiets gaat hier niet met je baas.
    Hoop dat je een fijn jaar tegemoet gaat met veel belevenissen,wens je vanuit Egmond Binnen warme feestdagen toe samen met je mede bewoners.
    Alle goeds voor 2015!!!

    Lieve groet Fred en Anneke

  • 24 December 2014 - 12:09

    Fred En Anneke:

    Hoi Rob,

    Al je verhalen gevolgd,het gaat daar wel op een relaxte manier,zoiets gaat hier niet met je baas.
    Hoop dat je een fijn jaar tegemoet gaat met veel belevenissen,wens je vanuit Egmond Binnen warme feestdagen toe samen met je mede bewoners.
    Alle goeds voor 2015!!!

    Lieve groet Fred en Anneke

  • 24 December 2014 - 13:35

    Sandra Pater:

    Hey Rob,

    Vanuit een winderig en bijna 'warm' (12 graden) Nederland wensen wij je hele gezellige kerstdagen!!
    Geniet, maar drink met mate (haha)

    Groetjes Van Nando, Sandra, Yaluca, Dylano en Moreno

  • 25 December 2014 - 12:21

    Van Oma 25 December :

    lieve rob ik wens jou fijne kerstdagen met veel zon want bij ons is er veel wind en regen dus geen witte kerst al missen we je wel ik ben een beetje laat met reageren druk en beetje gespannen want na de feestdagen gaat de kamer vloer er uit die is verrot hij zakt achter al twee en halve centimeter en ik krijg verwarming maar het duurt tot half februari een container voor de deur voor de meubels en ik ga boven zitten en de trap ook opniuw bekleden ingrid regeld alles daar ben ik heel blij mee anders had ik het nog niet gedaan ik weet best dat het moet en nu vandaag kerst om twee uur komen ze en dan van drie tot vier bowlen in egmond zee en daarna biertje en daarna eten ton maakt erwten soep bob en henk in die pan buiten soarma net als vorig jaar ingrid pasta salade en marjan het toetje het zal weer gezellig zijn en ik hoop dat jij het ook gezellig zal hebben en dan op naar het nieuwe jaar lieve rob je bent nu een beetje op de hoogte heel veel liefs van oma dikke zoen xx

  • 25 December 2014 - 12:21

    Van Oma 25 December :

    lieve rob ik wens jou fijne kerstdagen met veel zon want bij ons is er veel wind en regen dus geen witte kerst al missen we je wel ik ben een beetje laat met reageren druk en beetje gespannen want na de feestdagen gaat de kamer vloer er uit die is verrot hij zakt achter al twee en halve centimeter en ik krijg verwarming maar het duurt tot half februari een container voor de deur voor de meubels en ik ga boven zitten en de trap ook opniuw bekleden ingrid regeld alles daar ben ik heel blij mee anders had ik het nog niet gedaan ik weet best dat het moet en nu vandaag kerst om twee uur komen ze en dan van drie tot vier bowlen in egmond zee en daarna biertje en daarna eten ton maakt erwten soep bob en henk in die pan buiten soarma net als vorig jaar ingrid pasta salade en marjan het toetje het zal weer gezellig zijn en ik hoop dat jij het ook gezellig zal hebben en dan op naar het nieuwe jaar lieve rob je bent nu een beetje op de hoogte heel veel liefs van oma dikke zoen xx

  • 25 December 2014 - 12:22

    Van Oma 25 December :

    lieve rob ik wens jou fijne kerstdagen met veel zon want bij ons is er veel wind en regen dus geen witte kerst al missen we je wel ik ben een beetje laat met reageren druk en beetje gespannen want na de feestdagen gaat de kamer vloer er uit die is verrot hij zakt achter al twee en halve centimeter en ik krijg verwarming maar het duurt tot half februari een container voor de deur voor de meubels en ik ga boven zitten en de trap ook opniuw bekleden ingrid regeld alles daar ben ik heel blij mee anders had ik het nog niet gedaan ik weet best dat het moet en nu vandaag kerst om twee uur komen ze en dan van drie tot vier bowlen in egmond zee en daarna biertje en daarna eten ton maakt erwten soep bob en henk in die pan buiten soarma net als vorig jaar ingrid pasta salade en marjan het toetje het zal weer gezellig zijn en ik hoop dat jij het ook gezellig zal hebben en dan op naar het nieuwe jaar lieve rob je bent nu een beetje op de hoogte heel veel liefs van oma dikke zoen xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Beste familie, vrienden, kennissen, collega's en leerlingen, Op deze manier wil ik jullie op de hoogte houden van mijn reiservaringen in Australië, Nieuw Zeeland, Taiwan, Thailand en wie weet nog meer landen. Ik hoop vaak genoeg een update te kunnen geven wat ik allemaal heb meegemaakt op mijn reis. In ieder geval veel leesplezier toegewenst! Rob

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 27140

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 12 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: