Week 26 - Reisverslag uit Freshwater, Australië van Rob Koning - WaarBenJij.nu Week 26 - Reisverslag uit Freshwater, Australië van Rob Koning - WaarBenJij.nu

Week 26

Blijf op de hoogte en volg Rob

25 Februari 2015 | Australië, Freshwater

De site had afgelopen dagen problemen, vandaar dat ik afgelopen maandag mijn verhaal niet online kon zetten. Een voordeel daarvan is dat ik nog wel extra foto's kan toevoegen. Een paar foto's zijn van de grote klus waar we het straatwerk en de muur gemaakt hebben en een paar foto's van het dak en aftimmering van de muren en dak wat Joey en ik zn 4 weken geleden hebben gemaakt.
Veel leesplezier

Afgelopen week heb ik weer een goede werkweek gehad. Dinsdag ben ik samen met een Luke(Engelse jongen) begonnen aan een nieuwe klus. De veranda moet uitgebouwd worden en dat mochten wij samen gaan doen. Jason kwam in de ochtend om te vertellen wat de bedoeling was en daarna was het aan mij om het uit te voeren. Al het materiaal moest ik zelf uitrekenen en gaan halen. Bij de kassa even Jason of Joe bellen voor de creditcard nummers en zo betaal ik dan.
Woensdag kwamen we weer op de klus om hem eigenlijk af te maken, maar de mensen begonnen toch te twijfelen aan de grote en het kwam er op neer dat we hem nog groter moesten maken. Dus weer materiaal halen en etc.
Donderdag wilde we toch wel graag alle delen op de boven kan hebben zodat we er gemakkelijk op konden lopen. Dit betekende dat we toch half 6 door ging. We waren bijna klaar dat de dochter van de bewoners naar buiten kwam om te vragen of wij ook pizza wilde. Hier konden we geen nee tegen zeggen. We moesten er even op wachten en zijn daarom even doorgaan werken. Bij de pizza kregen we ook nog een biertje aangeboden en hebben we even gezellig met de mensen gepraat.
Vrijdag zijn we met z'n alle naar de grote klus gegaan. De Ierse starter was nog steeds niet klaar met de straat, maar ik moest al wel alvast de hogedrukreiniger gebruiken om de straat schoon te spuiten. Op dat moment kwam ik er wel achter dat hij alles had onder gesmeerd. Deze dag was Andy ook mee voor een dag. Normaal gesproken heeft hij een eigen bedrijf in aquariums, maar had even geen werk. Hij heeft mij al meerdere keren gevraagd of ik niet voor hem wilde komen werken. Het aanbod vond ik heel erg leuk, maar voor die ene week heeft het voor mij geen zin meer. 'S middags begon Jason weer eens druk te doen en iedereen moest opeens de planten planten. Dit was zo gedaan, maar Jason was al weer gevlucht waardoor we niets meer konden doen. Hem gebeld en we moesten naar Dee Why komen naar Stella Blue, een biertje bestellen en dan zou hij er aankomen met geld. Op het eind zat ik nog even met Jason en Andy. Jason begon erover dat hij mij graag een sponsorchip wil geven zodat ik een Australisch paspoort kan krijgen. Op dit moment gebeurd dat niet heel veel meer. Er zijn heel veel reizigers die gelijk hier ja op zouden gezegd hebben, maar ik heb het afgewezen. Ik vind het hier super, maar dan wel voor een jaar. Begin af en toe ook wel de mensen thuis meer en meer te missen. Andy verklaarde me nog een voor gek dat ik dat kon afwijzen. Jason gaf nog wel aan dat het aanbod blijft staan, mocht ik me ooit bedenken kan ik altijd contact opnemen. Vond het wel super gaaf om te horen dat ze me dat wilde geven.
Ik ben helaas weer vergeten om foto's te maken van de klussen, die houden jullie van me te goed, mocht ik nog op de klussen komen.. Dat is dan nog wel eens de vraag bij Picobello BV.

Woensdag avond was ik even naar het hostel gegaan om samen even met Kristian te praten over Nieuw Zeeland en heeft hij mij veel informatie kunnen geven. Daarna nog even gezellig buiten gezeten met andere Nederlanders, maar ben op tijd gegaan, aangezien ik ook met de auto was.

Vrijdag avond ben ik samen met Teun naar het hostel gegaan om daar een biertje te doen met de andere Nederlanders. Hoe groot Australie ook is, je komt altijd wel een bekende tegen. Shirley Gravemaker uit EB kwam ik namelijk ook tegen en hebben even gezellig gezeten. De hele avond kwam ik ook bekende tegen die ik eerder daar heb ontmoet. Het voelt ook vaak als thuis komen in het hostel als ik er eenmaal bent.

Zaterdag hadden we een iets zwaardere dag. In de middag zijn we nog wel even naar het winkelcentrum geweest om uit te zoeken welke spullen we nog zouden moeten kopen voor het reizen met de auto.
'S Avonds ging Jet met wat collega's barbecuen en hadden wij ook wat mensen uitgenodigd om eerst bij ons te komen zitten. Om 10 uur zijn we naar de stad gegaan. De bus aansluitingen klopte allemaal niet waardoor we maar de taxi hadden genomen. We zijn deze avond naar een techno feest gegaan(een foto met wie ik allemaal was). Ik vond het er heel erg leuk, alleen was het wel veelste heet binnen, het leek wel een sauna. Dat was het enige jammere er aan, voor de rest van de avond heb ik me top vermaakt.

Zondag was eigenlijk weer een zware dag, maar konden we niet al te veel over na denken nadat we wakker werden. De banken zou iemand gratis opkomen halen, maar de grote drie persoon bank die we met vijf man naar boven hadden gebracht stond daar nog. We hadden een uur om die bank beneden te krijgen, maar ook een uur voor de koelkast. Die zouden we namelijk verkopen, maar zat nog vol ijsaanslag. Wat hete water pannen in de koelkast gezet en vervolgens begonnen met de bank. Het dragen was het zwaarste niet, maar elke keer dat wij hem door wilde draaien tussen de leuning en het plafon bleef hij wel ergens achter hangen. Of de leuning of plafon of de muur. Na een tijdje was ik er klaar mee en stond ik al met een hamer in mn handen. Maarja dan zouden we hem naar de stort moeten brengen wat eventueel kosten met zich mee brengt en dat wilde we niet. Op dat moment hadden we nog maar 15 minuten voor de koelkast die nog steeds ijs aanslag had. Door bikken, trekken en het gooien van het water kwam het los. De kleding van de andere jongens hadden we nog en werden gebruikt als poetsdoeken en voor we het wisten was hij schoon en zonder ijs. We kwamen er achter dat het vloerbedekking toch wat nat was en zette de koelkast maar alvast bij de voordeur. De man voor de banken kwam bijna gelijk nadat wij klaar waren. De bank lag nog op de trap en gaven aan dat we hem er niet uit kregen. Op dat moment kregen we net een ingeving en hebben we de bank bovenin gedraaid en opnieuw geprobeerd, na 5 minuten zat er eindelijk iets in en kregen we hem beetje bij beetje naar beneden. De man was er zo blij mee dat hij de bank niet eens testen en we zetten hem zo op z'n ute. Eerlijk gezegd zat de bank niet helemaal top, maarja wel gratis. Daarna zag hij nog de 1 en 2 persoonsbank en dat wist hij niet, hij dacht dat het er in totaal 2 maar waren, maar Teun en ik bleven door drukken, past makkelijk op de ute. Bij z'n vriendin zag je de twijfeling in haar ogen(hebben we daar thuis wel ruimte voor?), maar toch ging het allemaal mee. De mannen van de koelkast waren op dat moment er ook en die konden we ook gelijk verkopen voor de vraagprijs. Eenmaal terug was het huis toch al wat leger en hadden wij wel weer een biertje verdiend. Daarna hebben we nog wat dingen op internet gezet en vanavond zijn de twee tafels opgehaald.
De rest van de zondag avond hebben we niet heel veel gedaan en zijn we oprijd te bed gegaan. Ik had nog wel even de mannen van Picobello BV bericht, maar Jason gaf niet thuis en Joe had het volgens zijn berichten te druk met bier drinken en kon mijn geen tijd vertellen hoe laat we begonnen.

In de ochtend had ik maar twee wekkers gezet. Een om 6 uur, maar toen zag ik nog geen bericht en ben daarom door gaan slapen. Om 7 uur had ik wel een bericht binnen. 8 uur zouden we starten volgens Jason. Eenmaal op de klus duurde het toch een tijd dat er een kwam en belde ik maar. Ik kon de kettingzaag bij het huis ophalen en konden we alvast beginnen. Daarna kwam Jason, er moest nog wat hout gehaald worden wat we samen berekende en de mensen wilde ook een klein schuurtje erbij gebouwd hebben waarvoor we ook hout moesten halen. Ik snapte niet helemaal zijn plan en zijn toen naar z'n huis gegaan om het uit te tekenen en uit te rekenen. En ja hoor, Joe was daar en wel geteld op de bank in coma. Wakker werd hij niet meer. Nadat we het hadden uitgerekend ben ik het hout gaan halen en zou Jason schroeven etc gaan halen. Eenmaal het hout gehaald kwam Joe tevoorschijn op de klus. Die wilde eerst nog mij er van overtuigen dat ie gewoon aan het werk was. Ik lachte hem uit en toen gaf hij het toch wel toe. Jason gaf op dat moment ook geen gehoord meer. Ik ben toen wat rommel Timmerklusje gaan doen en de voorbereidingen gedaan voor het schuurtje, maar daarna kon ik niet verder. Ik ben vervolgens de jongens gaan helpen om de bananen bomen op te ruimen. Vervolgens belde Jason in de middag, we moesten even naar zijn huis komen, dingen verslepen en verhuizen en uit eindelijk werd het evengoed nog een lange dag. Voor mij niet heel erg, aangezien het mn laatste werkweek zal zijn en nog even wat extra's kan pakken.

Aankomende week zal wel even een chaotische week zijn, aangezien we alle spullen weg willen hebben en alles nog schoon moeten maken. Ik wil op dat moment ook zo snel mogelijk vertrekken, maar ben al door meerdere uitgenodigd om nog even een afscheidsdrankje te komen doen, dus zal het daar ook wel druk mee hebben. Zaterdag moeten we het huis opleveren. Ik heb kunnen regelen dat ik de Pajiro en aanhanger van Piccobello BV kan lenen in het weekend om alles weg te brengen naar de stort. Zaterdag en zondag avond zal ik in het hostel gaan slapen om maandag ochtend vroeg richting Byron Bay te gaan, waar ik Bram Jonker op ga zoeken. De rit is zeker z'n 9 uur rijden en zal daarna wel met Bram aan een biertje belanden en zal het verslag een dag later komen.
Ik heb er in ieder geval zin in om weer te gaan reizen!! Tot volgende week dinsdag!!

  • 25 Februari 2015 - 01:09

    Sandra:

    Hey Rob,

    Terwijl ik hier in de nachtdienst zit kwam jouw verslag ineens voorbij. .een mooi moment, ik heb nu alle tijd om te lezen, wat gaat de tijd toch hard, nog een weekje Sydney en dan eindelijk verder reizen, spannend allemaal.
    Begrijp ik nou goed dat je naar nieuw-Zeeland gaat? Prachtig land, het is alweer 17 jaar geleden dat ik daar was, maar ik zou er zo naar terug gaan. Ik ben erg benieuwd waar je allemaal naar toe wilt gaan, het is net als Australië een inmens groot land, dus ook hier zul je keuzes moeten maken. Nou succes met alle voorbereidingen en afsluitingen daar in Sydney, tot volgende week x groetjes

  • 25 Februari 2015 - 14:40

    Ria Beemsterboer:

    Hoi Rob,
    Daar zit je werktijd er bijna op. Lekker hoor om nu te kunnen genieten van veel mooie plekken in Australië. Geniet er maar van,

    Je schreef ook over New Sealand.
    Nu wij vonden het een prachtig mooi land, wat bijna alleen natuur is. Wij hebben hoofdzakelijk het Zuidereiland gezien en een klein stukje het Noordereiland. Maar als je de kans krijgt om daar naar toe te gaan, zal ik je dat zeker aanraden.

    We lezen het wel wat je gaat doen. Nog heel veel sucses en groeten van ons Jaap en Ria.

  • 25 Februari 2015 - 21:23

    Jacob En Tiny:

    Hoi Rob.

    Spannend Rob je laatste week in Sydney, op naar nieuwe uitdagingen.
    Ga je echt richting Nieuw Zeeland ??
    omdat je veel informatie had gekregen van Kristian.
    We lezen het volgende week wel, was weer geweldig om je verslag
    te lezen.
    We wensen je veel sterkte van de week, en een hele goede reis
    van negen uur naar Bram Jonker te Byron Bay.

    Groetjes en liefs van Oop en Tiny..

  • 26 Februari 2015 - 20:01

    Groetjes Uit De West :

    Hey Rob,

    Wat een genot om je verslag te lezen. Super gaaf allemaal. Mooie resultaten !! Maar nu het afscheid in het verschiet van een ieder waar je de afgelopen maanden een mooie en onvergetelijke periode hebt mee gemaakt. Een herinnering voor het leven. Slik...;
    Maar weer zo ontzettend leuk om weer om je reis verder voort te zetten. Wederom nieuwe indrukken, nieuwe mensen. Maar eerst Byron Bay. Sterkte met de afronding in Sydney. Goede reis en doe Bram de groeten. Tot volgende week. Dikke kuzzz

  • 27 Februari 2015 - 20:01

    Cor Sm:

    hoi rob, hier de kersverse opa! jou verslagen blijven leuk om te lezen, als ik het lees dan kan ik het zo voor me zien, hoe je aan het werk bent en bij de gezelligge borrel en barbecuen feesten. nou rob, nu lekker gaan reizen en genieten en als je bij bram bent, doe hem dan de groetten. groetje,s.

  • 01 Maart 2015 - 13:31

    Anda:

    Hoi Rob
    Wat is het toch leuk om op deze manier je te volgen met het reizen , ervaringen en je plannen. ik wilde je dit toch nog even laten weten voordat je ga reizen.Weer een nieuwe fase in het reizen en dan iedere dag nieuwe ervaringen . Je bent al een tijdje weg en reizen is ontzettend leuk maar ook vermoeiend maar geniet . Hier gaat alles zijn gangetje het is vandaag zondag en de zon schijnt heerlijk, alleen de temperaturen zijn wl even anders dan bij jouw. Ga verder op reis, geniet en hou Christoffel in in eren. Bedankt voor het delen van jouw reis. lieve groetjes Anda

  • 01 Maart 2015 - 23:32

    1maart 2015 Van Oma Voor Rob :

    Lieve Rob eindelijk weer contact ineen ging vorige week niet het bericht werd niet verzonden meerdere hebben het geprobeerd maar wat een er slag nu geweldig en ook heel spannend nu verder reizen eerst naar Bram en dan verder gaan ik wens. Je een goeie reis en geniet ervan je wil naar nieuw Zeeland
    Ik ga stoppen volgende keer meer een dikke zoen van oma

  • 03 Maart 2015 - 11:44

    3 Maart 2015 Van Oma :

    Hoi rob nog even een groet uit Egmond met heel. Veel regen bij jou zal het wel mooier zijn en warmer maar de verwarming is heerlijk wat was je verslag weer geweldig ik ben weer op de hoogte van je werk en je verdere reis wel heel spannend allemaal maar je ga eerst naar Bram maar wel negen uur verder maar heerlijk een auto dus eigen baas vorige week lukte het niet om te sturen en mijn andere verhaal was een beetje rommelig maar het was al laat vanmiddag komen ze de trap bekleden spannend of hij goed schoon is gedaan door Sharon en imre Astrid en Simone wilde ook maar allemaal op de trap ging niet maar ze hebben het geweldig gedaan klasse wat een mooie fotos heb je gemaakt rob ik wens je goeie reis geniet ervan en groetjes aan Bram een dikke zoen van oma xxx v

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Beste familie, vrienden, kennissen, collega's en leerlingen, Op deze manier wil ik jullie op de hoogte houden van mijn reiservaringen in Australië, Nieuw Zeeland, Taiwan, Thailand en wie weet nog meer landen. Ik hoop vaak genoeg een update te kunnen geven wat ik allemaal heb meegemaakt op mijn reis. In ieder geval veel leesplezier toegewenst! Rob

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 27143

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 12 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: