Week 27 - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Rob Koning - WaarBenJij.nu Week 27 - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Rob Koning - WaarBenJij.nu

Week 27

Blijf op de hoogte en volg Rob

04 Maart 2015 | Australië, Byron Bay

Laatste werkweek en de start van het reizen. De werkweek was weer zoals normaal. Nieuwe klus begonnen, wat in het begin helemaal niet duidelijk was en de laatste rommelklusje van de grote klus gedaan. Eigenlijk niet veel bijzondere dingen.

De week zelf was wel een beetje vreemd. Zaterdag moesten we namelijk het huis verlaten en daardoor moesten we proberen al zoveel mogelijk al te verkopen of gratis weg te geven(anders zouden we het zelf moeten wegbrengen en heb je afval kosten). Dit ging gelukkig goed en we raakte bijna alles wel kwijt op een volle auto na dan, dat moesten we naar de afvalplaats brengen.

Met de borg hebben we een beetje problemen. Ons contract liep tot zaterdag, maar officieel hadden we een brief twee weken van te voren moeten sturen met waarin we aan gaven het huis te verlaten, maar vanaf het begin hadden wij al gezegd dat we naar het contract eruit zouden gaan. Dit was echter niet voldoende. Zijn hebben 30 dagen van te voren een sms gestuurd met dat wij langer mochten blijven. Hun mogen ons blijkbaar wel via sms op de hoogte houden, maandag wij 16 dagen van te voren een sms terug stuurde gelde weer niet. Al met al willen ze ons gewoon geld aftroeven. We hebben nog wel een kans, maar dan moet de eigenaar het kwijt schelden. We hebben hem gesproken en hij gaf aan eerst door de makelaar het huis te laten controleren en dan te zien wat hij doet. Hier moeten we dus nog opwachten. Hopelijk krijgen we er nog wat van terug.

Vrijdag avond hebben we met de buren gezellig nog de laatste avond wat gedronken en zoals gewoonlijk Bierpong gespeeld.

Zaterdag hebben we de hele dag opgeruimd en schoongemaakt, niet heel bijzonder. Alle spullen moesten het huis uit en had ik in mn auto gedaan. 'S middags ben ik met Teun z'n auto naar de stort plaats gebracht. Eenmaal terug kwam ik er achter dat ik mn sleutel kwijt was. Niet slim en nog stommer was dat mn reservesleutel nog in de auto had liggen. Ik ben naar de garage gegaan en gevraagd of er wellicht een loper bestond voor Toyato. Die had hij niet maar hij zou me met een half uurtje komen helpen om die auto op de krijgen. Hij kwam aan met een breekijzer en een kledinghanger, daarmee wilde hij het knopje de andere kant op krijgen. Na een half uur proberen moest hij helaas weg. Ik vroeg of wij het gereedschap even mochten houden zodat wij verder konden proberen en dat was geen probleem. Na een half uur kregen Teun en ik eindelijk het slot open en we stonden spontaan te juichen in de straat.
Daarna zijn we naar het hostel in Collaroy gereden. Dit voelde voor beide weer als een soort thuis komen, hoe raar het ook klinkt. We hebben gezellig gezeten met iedereen en in de avond ben ik met Nick, Freek en Harry uitgeweest naar Manly. We gingen naar de Boatshed waar een live bandje was.

Zondag was een brakke dag. Heb samen met Teun nog wat keukengerei uitgezocht en de auto een beetje knap gemaakt om de volgende dag te kunnen vertrekken. Daarna hebben we weer gezellig buiten gezeten, wat weer veelste gezellig en laat werd. Ik heb toen een tijdje met Natasja gezeten die net een paar dagen in Australie was. Die avond zeiden we al voor de gein, je kan anders wel mee.

Maandag in de ochtend was ik iets later mn bed uit dan gepland. Niet heel veel later besloot Natasja mee te gaan en zaten we niet veel later in de Auto richting Byron Bay. Ik merkte halverwege dat ik het niet zou gaan redden en dat we anders pas om 10 uur aan zouden komen. We hebben toen besloten om die avond op een gratis kamping te gaan slapen, in het plaatsje Wooli, waar niet veel mensen wonen en erg rustig was op de 'kamping'. Nouja kamping, er was een parkeerterrein waar we de auto hadden geparkeerd en zijn daar in de auto gaan slapen. We kwamen vrij laat aan en vond het toch wel minder om in het donker te rijden.

In de ochtend dat we wakker werden was het uitzicht geweldig. We hebben daar een klein rondje gelopen(zie foto's) en zijn daarna de auto in gestapt om verder te reizen.
Na een paar uurtjes rijden kwamen we aan in Byron Bay. Bram was op dat moment nog aan het werk waardoor we besloten om een rondje in Byron Bay te gaan doen. Beetje rond gelopen en even op strand gehangen. Het viel ook gelijk op dat het ook wel de hippie stad van Australie is. Mocht je dat niet van te voren weten, zou je denken dat ze carnaval vieren.
Om 6 uur zijn we richting Bram gereden en eenmaal aangekomen stond Hij al op de oprit. Ik vond het geweldig om hem nu weer eens in het echt te zien. Eerst een kleine voorstel ronde en daarna een rondje door het huis om te zien hoe Bram leeft.
Daarna was het tijd om het balkon op te gaan om een biertje te doen. Tussendoor hebben we nog heel lekker gegeten en hebben we geskypt met mijn Nichtje en Bram zijn vriendin Simone. Zoals gewoonlijk werd het weer te laat. Natasja en ik zijn daarna naar de kamping gereden in Byron, aangezien Bram de volgende dag ook weer moest werken.

Vandaag zal een rustdag zijn en een beetje op strand hangen en wellicht uitzoeken wat we de andere dagen kunnen doen. In het weekend zal ik Bram weer zien en gaan we samen wat leuke dingen doen.

Al met al, ik vermaak me hier prima! Het reizen met de auto bevalt trouwens super! Ik kan gaan en staan waar ik wil en mocht ik geen zin meer hebben die dag om te rijden, zet ik hem langs de weg en ga ik slapen.

  • 04 Maart 2015 - 09:01

    Verula :

    Gaaf Rob!!
    Moet een heerlijk gevoel van vrijheid geven. Leuk om jou en Bram samen op de foto te zien. En wat een mooie foto's. Als je in de gelegenheid bent zijn dan zijn een paar foto's van Byron Bay ook leuk om een indruk te krijgen. Het doet mij denken aan Kopenhagen (Denemarken) waar je nog een hippie wijk hebt. Daar waren wij (Danique en ik) ook van onder de indruk, met name de sfeer die het met zich mee brengt. Helaas mochten we daar geen foto's maken.
    Voor jou nu een nieuwe fase met nieuwe mogelijkheden. Ben nu al benieuwd naar je volgende verslag. Geniet lekker en Bram de groeten. Kuzzz

  • 04 Maart 2015 - 19:30

    Jacob En Tiny:

    Hoi Rob.

    Het avontuur kan weer beginnen,geweldig Rob in Byron Bay aangekomen.
    Fijn voor je om ook weer bij Bram te zijn.
    Zo ik begrijp is je auto bijna een halve caravan,
    daar heb je een goede zet mee gedaan.
    Nu nog hopen dat je leuk werk vindt, zodat je daarmee
    nog vele leuke dingen kan doen.
    De foto's zijn ook prachtig, zo heb je meer idee wat jij ziet
    en waar je bent, vond het weer geweldig je verslag te lezen.
    Tot volgende week kijk er naar uit.
    Groetjes en liefs van Oop en Tiny.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Beste familie, vrienden, kennissen, collega's en leerlingen, Op deze manier wil ik jullie op de hoogte houden van mijn reiservaringen in Australië, Nieuw Zeeland, Taiwan, Thailand en wie weet nog meer landen. Ik hoop vaak genoeg een update te kunnen geven wat ik allemaal heb meegemaakt op mijn reis. In ieder geval veel leesplezier toegewenst! Rob

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 27177

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 12 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: