Derde week in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Bluff, Nieuw Zeeland van Rob Koning - WaarBenJij.nu Derde week in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Bluff, Nieuw Zeeland van Rob Koning - WaarBenJij.nu

Derde week in Nieuw Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Rob

07 April 2015 | Nieuw Zeeland, Bluff

Dinsdag zijn we afgereden naar het Abel Tasman National park. Onderweg zijn we gestopt in Nelson. Volgens informatie zou er een mooi kerk in het plaatje zijn wat de moeite waard was om te bekijken. De locatie en tuin om de kerk heen was inderdaad mooi, alleen zag de kerk er zelf niet echt uit. We hebben een klein rondje in de stad gelopen en even langs het informatiecentrum gegaan voor het park. Daarna zijn we doorgereden naar Kaiteriteri om daar te overnachten op en kamping. Dit keer hadden we een betaalde kamping om de was te doen en een keer een warme douche te nemen.

Woensdag ochtend zijn we er vroeg uit gegaan om een looproute te doen in het Tasman park. De loop was in totaal zn 25 kilometer heen en terug door de gebergte heen. Het uitzicht was geweldig! Mocht mijn camera het niet hebben begeven, dan heb ik er foto's van. Uit de loop zijn we naar de supermarkt gereden hebben we wat boodschappen gedaan en hebben we een camping gevonden net onder Motueka en daar hadden we wel weer een biertje verdiend.

Donderdag zijn we vanuit Motueka naar Westport gereden en hebben even door de stad heen gereden. Hierbij zagen we wel weer wat verschillen met de andere dorpjes die we tegen waren gekomen. Kan alleen niet beschrijven wat de verschillen zijn. Daarna zijn we vanaf Westport naar beneden richting de kust gaan rijden. Ten westen van de Paparoa National park reden we langs de kust en de kustlijn was super mooi om te zien met aan de andere kant van de weg de groene gebergte die hele andere bomen bevatte dan ik eerder had gezien in Nieuw Zeeland. Vervolgens zijn we door gereden tot aan Hokitika en hebben daar op een gezellig kamping overnacht. Er was zelf een keuken en een eetkamer waar we konden zitten.

Vrijdag ochtend zijn we vanuit Hokitika gereden naar Franz Josef, een klein toeristisch plaatje wat gericht is op de gebergte om het plaatsje heen. Vanuit het plaatje waren er verschillende parkeerterreinen waarbij je een wandeling kon doen. Wij hebben een wandeling gedaan naar de gletsjer van mountain Franz Josef. Helaas konden we niet komen tot aan het ijs gedeelte. Hierdoor vond ik het ook niet heel bijzonder. Vervolgens zijn we nog wel even naar Fox Glacier gereden, maar vanaf de parkeerplaats was daar niet heel veel van te zien en in de loop hadden we niet veel zin meer.
We hebben overnacht in het plaatje Haast. De kamping was een kamping en hostel in een. Er was een grote keuken en een grote eet- en zitkamer. Er werd voor mij gekookt en ik ben toen maar achter de tv gaan kruipen. Ik heb me heerlijk vermaakt met de film Richie rich.

Zaterdag zijn we naar het plaatje Wanaka gereden. Onderweg reden we langs twee geweldige meren gelegen aan de onderkant van gebergtes, dit waren de lake Wanaka en Lake Hawea. We hebben een klein rondje door Wanaka gelopen en even bij het informatie centrum geweest. Er waren wel wat tripjes, maar die waren te vergelijken met tripjes die andere dorpen aanboden. Hierdoor besloten we om door te rijden naar Queenstown. In de middag zijn we daar even naar het informatiecentrum geweest om uit te stippen wat we precies wilde doen. In de avond zijn we net even buiten het centrum op een 'kamping' gaan staan. Meer dan een parkeerplaats met wat gras was het niet. De voorzieningen waren allemaal in containers en er liepen eigenlijk alleen maar jongeren die met het uur schever begonnen te lopen en dat al rond 9 uur. De kamping was voor de rest ook niet heel erg schoon, maarja het had ook wel weer wat.

Zondag ochtend zijn de gondonlift in Queenstown gegaan. Met de gondonlift kon je naar boven de Ben Lomond gebergte in. Voor de gondonlift stond een hele rij en het bleek dat je ook naar boven kon lopen. We hebben vervolgens maar besloten om omhoog te lopen en dat was eigenlijk nog leuker en mooier ook. Eenmaal boven was het uitzicht mooi, maar daar buiten waren er niet echt andere loopjes en waren we blij dat we lopend omhoog waren gegaan. In de middag zijn we een klein rondje door Queenstown gaan lopen, een gezellig stadje met verschillende gezellige kroegjes en terrasjes. Eind van de middag zijn we naar het plaatje Kingston gereden. Aangezien we niet meer op dezelfde kamping wilde staan en deze al op de route lag richting Milford Sounds. Daar kwamen we op een gezellige kleine kamping terecht.

De volgende dag zijn we richting Milford Sound gereden. Hoe verder we richting Milford Sound reden des te slechter werd het weer. Het regende de hele tijd. Na een tijdje wachten op het parkeerterrein zijn we eruit gegaan om informatie te vragen/ een trip te boeken. Hetgeen wat wij wilde was al dicht, gelukkig kwam er wel een meisje van het bedrijf langs die aangaf dat we morgen gewoon konden komen en er nog genoeg plek was voor ons op de boot.
Gratis kamping waren daar niet in de buurt. Er was eigenlijk maar een kamping en we waren genoodzaakt om daar heen te gaan. Het was een mooie kamping, maar het dat was in de prijs ook wel een beetje te zien. Die nacht bleef het ook maar regenen en we hadden er maar een hard hoofd in.

Vandaag werden we wakker en de regen was gestopt. De zon brak zelf helemaal door en we zijn toen maar gaan ontbijten. Om half 9 reden we weg richting de haven om daar op de boot te gaan van kwart over 9. De trip duur ander half uur en vaarde ons land alle gebergte en watervallen. Het was mooi om te zien, maar eigenlijk waren we de afgelopen dagen al te veel verwend met mooie gebergten. De watervallen daarin tegen waren wel weer mooi om te zien. We kwamen zelfs nog onderweg vier zeehonden tegen die lekker aan het spelen waren op de rotsen.
Na de trip zijn we verder naar beneden gereden door het plaatsje Invercargill naar het plaatjes Bluff, het zuidelijkste puntje van het zuidereiland.
Daarna zijn we doorgereden naar een gratis kamping en overnachten we tussen het plaatje Bluff en Curio Bay in.

Vanaf morgen gaan we weer langzaam omhoog reizen. Gelukkig heb ik deze week wel de foto's kunnen bewaren en plaats er een paar bij dit verslag. Tot volgende week!

• 07 April 2015 - 18:43

Jacob En Tiny:

Hoi Rob.

Jullie hebben al weer veel ondernomen geweldig om het allemaal te zien.
    De foto's zijn prachtig, dat is heel wat anders dan hier.
    Jullie hadden ook een kerk bezocht wat een beetje tegenviel,
    dat is wel jammer, je steek toch je energie erin.
    Maar heel veel bezichtingen waren wel de moeite waard.
    Bij ons is de Gereformeerde kerk in Heiloo op Maandag om 22.30
    2e Paasdag in as opgegaan het was een behoorlijke brand
    midden in een woonwijk. De kerk staat vlak bij het Loo.
    Rob geniet met je maatje van al het moois wat daar is.
    Veel Groetjes en mooi weer, liefs Oop en Tiny.

• 11 April 2015 - 19:07

Cor Sentveld:

beste rob. het is weer een prachtig verhaal plus mooie natuurfoto,s. je maakt wel heel veel mooi,s mee zo, zo ook wij! wand wij zijn weer opa en oma geworden , wand Iris is bevallen van een prachtige dochter Noelle . beste rob, groetje,s van ons en tot volgende week.

• 15 April 2015 - 10:15

7 April 2015 :

toch nog even reageren op dit verslag wel een beetje laat de fotoos zijn weer prachtig en je verslag weer geweldig lieve rob heel veel liefs van oma dikke zoen xx