Zevende reisverslag - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rob Koning - WaarBenJij.nu Zevende reisverslag - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rob Koning - WaarBenJij.nu

Zevende reisverslag

Blijf op de hoogte en volg Rob

13 Oktober 2014 | Australië, Sydney

Woensdag was ik er al vroeg uit om alles nog even te kunnen regelen voor het vliegen. Eenmaal uitgecheckt vroeg ik of ik wat bagage bij het hostel mocht achter laten. Dat bleek niet meer te kunnen. Gelukkig heb ik via Australian Backpackers kunnen regelen dat mij spullen daar even goed konden blijven. Over het algemeen was het werkkleding. Even over 10 uur ben ik naar de bus gelopen om richting het treinstation te gaan en vanaf daar ben ik richting de airport gegaan. Na een kleine vertraging ging ik de lucht in en voor ik het wist was ik in de Gold Coast. Twee bussen nemen en nog even zoeken en ik was in het hostel waar Barbara ook verbleef. Daar wat bij gekletst wat we de afgelopen weken hebben meegemaakt en samen wat gegeten.

De volgende dag waren we er al weer vroeg uit om onze reisplannen te maken. Het stond vast dat we met de Greyhound zouden gaan reizen. De Greyhound is een bus waarmee je rond kan reizen en via internet je op en afstap kan bepalen. Wij hadden er alleen voor gekozen om alles min of meer vast te leggen, zodat we er zeker van zijn dat we op tijd bij de twee tripjes zijn, hier kom ik dan op terug. Het boeken van de reis duurde allemaal wel even voordat we alles helder hadden en we het gevoel hadden dat dat de beste keuze was. 's Middags was er niet veel te doen, dit had ook met het weer te maken, het was koud die dag. Ik wilde nog wel het Surfers Paradise zien, maar voor om de bus te pakken zou ook een tijd duren voor ik er was en een bus rit van 5 kilometer is het hier niet vreemd om 6 dollar te betalen. Ik besloot daarom om mijn hardloop schoenen aan te trekken. Heen over de boulevard zolang het kon en terug over het strand terug. Eenmaal terug had ik het gevoel dat ik meeste betonnen gebouwen had gezien en was mijn gedachten weer eens op nul zoals moeders dat zou zeggen. 's Avonds hebben we nog wat gedronken met twee Nederlanders, een Indische en een Engelse.

Vrijdag zijn we er weer vroeg uitgegaan om de tas in te pakken en uit te checken. Om 11 uur namen we met twee andere Nederlanders de bus naar het Centrum. We hadden op dat moment nog even tijd om wat te eten en wat van de stad te zien. Uit eindelijk vond ik het er wel gezellig uit zien, maar de mensen zijn toch wel iets minder vriendelijk dan ik heb meegemaakt in Sydney. Om kwart over 1 kwam de Greyhound bus ons ophalen en gingen we richting Brisbane. Ander half uur later kwamen we aan in Brisbane en werden we door Trevor en Kathy opgehaald. Oudere vrienden van Barbara zijn bevriend met Trevor en Kathy en op die manier was zij uitgenodigd en mocht ik ook mee komen.
Eenmaal bij het huis aangekomen was het meteen gezellig. Niet veel later kwam een vriend van Trevor, genaamd Dave, die kwam helpen met de wasmachine verplaatsen. Ik was niet beroerdste en ben ook maar gaan helpen. Ze woonde nog maar twee weken op deze plek en hadden nu al tijd gemaakt om ons uit te nodigen. Niet veel later de dag kwam hun eigen bed nog aan, die Taylor en ik samen in elkaar hebben gezet. Maar voordat we dat gingen doen, moest er eerst een biertje gedronken worden. Ondertussen ging Barbara met Kathy boodschappen doen voor de avond.
Daarna zijn we buiten gezellig wat gaan drinken en ging de barbecue aan. Eenmaal op temperatuur, ging er een groot stuk lamsvlees gevuld met wat knoflook op de BBQ. Het duurde even voor het klaar was, maar het was de moeite waard! Lekker stuk vlees, gebakken aardappelen, twee verschillende soorten salade, met daarbij een heerlijk rooie wijn. Het leven van een Backpacker was in een keer niet meer zo erg. Voor mezelf een groot tweepersoonsbed.

's Ochtends wakker worden en eindelijk weer eens onder een knappe douche staan. Ondertussen was Trevor al bezig met een over heerlijk ontbijt. Een gepocheerd eitje met spek en in de oven gelegen tomaten met kaas erover heen. Daarna moesten Trevor en Kathy nog iets uitzoeken voor hun nieuwe huis. Ze hadden ons toen afgezet in een park waar we wat hebben rond gelopen, wat dieren en een mooi uitzicht over de stad hebben gezien en over een markt gelopen zijn. Even na de middag kwamen ze ons weer ophalen en hebben we middag gegeten. Er was nog lamsvlees over van de dag ervoor wat nu op brood ging met allerlei andere groente en kaas. Daarna kwam de oudste dochter van Trevor en Kathy met haar vriend op bezoek om ons te ontmoeten(Michaela & Andrew). We hadden al veel over ze gehoord, vooral over de vriend, die speelt namelijk in een band en hadden de avond ervoor al de hele cd gehoord. Daarna even leuk met elkaar gezeten, waarna ze later weer naar huis gingen. Ze gaven aan dat ze ons zondag avond mee uit wilde nemen, als we dat wilde.
Daarna zijn we een rondje gaan lopen om te kijken waar we 's avonds uit eten zouden gaan. Eenmaal uitgekozen zijn we terug gaan lopen en kwamen we langs een weg wat erg stijl was. Trevor zei dat het een zware weg was om te lopen en dat daagde mij uit om het te doen. Eenmaal terug in het huis heb ik mij omgekleed en ben een paar keer de berg op en af gaan rennen. Dat was ook wel weer nodig, want al dat lekkere eten moet er ook eens vanaf. Na het douchen hebben we wat biertje gedaan en kwam ook Dave op bezoek. Hij ging mee uiteten naar een tapas restaurant.
Er werd van alles besteld en er werd ook aan mij gevraagd wat ik wilde. Ik zei op mijn beurt dat ik alles zou proberen en het mij niet uitmaakte. En lekker dat het was! Sommige soorten vis kon ik niet of heb ik nooit eerder gegeten, ik vond het leuk om dat eens te proberen! Na het eten hebben we nog gezellig wat met z'n alles gegeten bij een kroeg er tegenover(zie foto). Dit was een geweldige avond.

De volgende dag werd ik iets later wakker. Eindelijk kon ik eens een nacht maken die langer duurde dan 7 uur. Dave was ook blijven slapen en die had samen met Barbara het ontbijt gemaakt. Ditmaal een geroerd eitje met spek en tomaat. Na het ontbijt ging Dave weer naar huis en zijn wij naar een berg gereden die naast de stad Brisbane ligt. Daar vandaan hadden we een onwijs mooi uitzicht over de stad(zie foto). Vervolgens zijn we nog even de bossen ingegaan, maar het is de afgelopen dagen er droog geweest en konden daarom geen watervallen zien. Daarna zijn we weer eens gaan eten, dit keer bij een luxe hamburger restaurant. In de middag was ik bek af. Namelijk al het hele weekend Engels gepraat en dat kost mij toch meer moeite dan een dag werken in de bouw. Ik heb toen even tijd voor mezelf genomen om vervolgens nog even het einde te zien van de acht uurs race van Melbourne. Een race die volgens Trevor door vele word bekeken. Na de race heb ik een heel tijdje met Trevor buiten gezeten en hebben we veel optie om te gaan doen richting Cairns besproken. Ook heeft Trevor mij uitgelegd hoe ik het beste kan doen als ik een auto wil kopen en waar ik dan rekening mee moet houden.
Vervolgens hebben we nog even geskypt met de jongste dochter die in Melbourne woont en Kathy wilde haar aan ons voorstellen. In de avond kwamen Michaela en Andrew, en aten met ons mee. Iedereen was eigenlijk vermoeid en besloten om niet meer uit te gaan.
In de avond heb ik nog samen met mijn moeder en broer geskypt. Vreemd, maar wel super leuk om hen weer 'live' te spreken na 6 weken. Het voelde goed om eens op deze manier iets van mezelf te laten horen.

Maandag was weer de dag om verder te vertrekken. Tassen ingepakt, een ontbijtje gegeten en we waren klaar om weer de bus in te gaan. Trevor moest te werk en van Trevor hebben we bij het huis afscheid van genomen. Zonder dat ik het door het gaf ik hem een dikke knuffel zo dankbaar ik hem was. Kathy bracht ons nog naar de plek waar we de bus weer zouden pakken en ook zij kreeg een dikke knuffel. Ik heb bij Trevor en Kathy een geweldige tijd gehad en daar ben ik ze echt dankbaar voor.

We hebben vervolgens de bus gepakt richting Noosa. Daar kwamen we even over 1 uur aan en werden vervolgens met een busje van het hostel naar het hostel gebracht. We zijn toen met twee andere jongens uit Nederland naar het strand gegaan, maar op dat moment was daar te veel wind waardoor we door een park zijn gaan lopen waar we een geweldig uitzicht hadden op de Bay(zie foto's). Daarna hebben we gezellig wat met z'n alle gekookt en heb ik voor de rest niet veel meer gedaan dan mijn verhaal afgemaakt.

Al met al, mijn reis is nu echt begonnen. Tijd om veel meer dingen te zien. Dinsdag (14 oktober) vertrekken we naar Rainbow Beach om de volgende dag daar vandaan een trip te nemen over de Fraser Island, wat te lezen zal zijn in het volgende verslag.

  • 13 Oktober 2014 - 13:34

    Jaap En Ria Beemsterboer:

    Beste Rob, met veel plezier lezen wij je berichten. Je doet veel, schrijf leuk en volgens ons geniet je echt van het backpackersleven. Onze kleindochter Suzanne is gisteren ook in Australië aangekomen in Darwin, zij gaat trekken richting Perth en blijft circa een half jaar.
    Leuk dat je zoveel Nederlanders tegen kom die ook allemaal aan het rondtrekken zijn. Geniet ervan en werk ze af en toe. Groeten van ria en jaap beemsterboer

  • 13 Oktober 2014 - 13:46

    Van Oma 13 Ocktober 2014 :

    lieve Rob wat een geweldig verslag ik zie het helemaal voor me zoals jij het vertel en dan bij zulke leuke mensen te zijn en ook zoveel andere mensen te ontmoeten je reis is nu echt begonnen heel veel reis plezier een diike knuffel van Oma

  • 13 Oktober 2014 - 17:34

    Verula :

    Geweldig Rob, dit is waar je het voor deed! Nieuwe indrukken, leuke mensen op je pad. Het avontuur! Geniet er van, wij genieten van jou verhaal. En je mooie foto's! Wies was ook blij je ff te zien via Skype, het deed haar goed jou ff te zien. Je ziet er goed uit! Het doet je blijkbaar goed. Helemaal TOP!
    Jij gaat daar zo heerlijk de zomer tegemoet, bij ons wordt het druilerig weer en maken ons op kortere dagen en vroeger donker. Wat een verschil. Je bent zo ver weg en toch ook zo dichtbij.
    Tot schrijfs, dikke kuzzz van ons


  • 13 Oktober 2014 - 21:00

    Oop En Tiny:

    Hoi Rob.Waar blijft de tijd, alweer je 7e verslag met heel veel plezier gelezen,
    super dat je het zo naar je zin heb, fijne lieve mensen ontmoet,goed en veel
    lekkers gegeten.Leuke foto`s je ziet er inderdaad goed uit. Aan je verslag te lezen
    kan het ook niet anders.
    Eindelijk SKYPE, dit doet ook wel heel goed, wel fijn dat je elkaar kan zien.
    Super man tot je volgende verslag.
    Groetjes en liefs van Oop en Tiny.

  • 14 Oktober 2014 - 20:14

    Cor S:

    beste rob,je zegt dat jou reis nu pas echt begint, maar ik vind dat je nu al heel veel mee hebt gemaakt. maar misschien komt het door de manier waarop jij schrijft, het leest zo lekker makkelijk.ik kijk nu al uit naar het volgende verslag, tot dan. groetjes van ons.

  • 18 Oktober 2014 - 09:55

    Ingrid:

    Hé Rob, wat een avontuur beleef jij!! Wij maken hier niet zoveel mee! 2 weken terug de kermis gehad, we hebben weer lekker pizza gegeten bij oma. Maar ze waren een stuk duurder dan vorig jaar, jij was er niet om korting te regelen! Chris is ook weer lekker in de weer geweest, hij kwam maandagavond thuis met een shirtvan een ander, een Tata Steel overall aan en op blote voeten. Met zijn schoenen maat 46 liepen ze te bellen op de kermis! Jij was er niet om hem in het gereel te houden, haha....zo zie je maar, we zijn niks zonder jou! Van de week (herfstvakantie) ben ik met Imre, Marjan en Sharon naar het Rijksmuseum geweest, door de PC Hooftstraat gelopen (liepen Marco Borsato nog tegen t lijf) en maar geshopt in de Kalverstraat! In de PC was t iets te duur! Op de terugweg in de trein kwam er een Engelsman bij ons zitten die gelijk met ons aan de rode wijn wilde, had een fles bij zich en 3 plastic bekertjes. En gelijk een heel gesprek met ons aan ging en dan merk je dat t best lastig is om iets duidelijk te maken in t Engels. Het verstaan gaat wel, maar snel de juiste woorden vinden valt niet mee. Dat kom jij natuurlijk ook aldoor tegen. Nou dit was een klein verslag van mij, kijk weer uit naar jou volgende verslag! Dikke kus van ons.


  • 18 Oktober 2014 - 10:03

    Ingrid:

    Oh ja...als er iemand daar nog Interieuradvies wil , dan komen we hoor! Moeten we wel de reiskosten berekenen! Hahahahaha. Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Beste familie, vrienden, kennissen, collega's en leerlingen, Op deze manier wil ik jullie op de hoogte houden van mijn reiservaringen in Australië, Nieuw Zeeland, Taiwan, Thailand en wie weet nog meer landen. Ik hoop vaak genoeg een update te kunnen geven wat ik allemaal heb meegemaakt op mijn reis. In ieder geval veel leesplezier toegewenst! Rob

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 27122

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 12 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: