Week 12 - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Rob Koning - WaarBenJij.nu Week 12 - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Rob Koning - WaarBenJij.nu

Week 12

Blijf op de hoogte en volg Rob

24 November 2014 | Australië, Collaroy

Net als vorige week zal dit verslag van deze week ook niet zo bijzonder zijn. Heb vanaf maandag tot en met vrijdag gewoon gewerkt en 's avonds niet heel veel bijzonders gedaan.
Donderdag was ene kant nog een beetje een vreemde dag. Ik had samen met Joey een bekisting gemaakt om beton te storten. Ik had van Joe(zoon van Jason) instructie gekregen hoe hij het graag wilde hebben. Zo hebben Joey en ik dat dus ook gedaan, maar Jason was hier over de telefoon niet te spreken over en we moesten het veranderen. We wisten alleen niet hoe. We hebben vervolgens terug gebeld en aangegeven dat het niet anders kon. Op dat moment moest er twee man naar huis en zouden we de volgende dag samen met Jason gaan kijken.

Vrijdag ochtend kwam Jason dus met ons mee. De bekisting bleek wel goed te zijn en het kon ook niet zoals hij dat wilde. Ik heb samen met Ray het beton gestort en afgereden met iets wat op en rij moest lijken. In de middag moesten we naar een andere klus de tegels rond het zwembad weg slopen, maar aangezien de kinderen nog het zwembad in het weekend wilde gebruiken, zouden we dat pas maandag gaan doen. Ondertussen moest er nog wel gewacht worden op de puinbak. Eerst deden we dat met z'n drieën, maar vervolgens moesten Ray en Joey weg om afval weg te brengen en ik moest blijven wachten op de bak en dat was niet vervelend. Uit eindelijk heb ik daar twee en een half uur moeten wachten. Toen de bak geleverd was zou Jason mij ophalen, maar daar had hij blijkbaar geen tijd voor en er werd een taxi voor mij besteld en ik werd voor zijn huis afgezet.
We zouden op dat moment nog alle afval wegbrengen naar de stort, maar blijkbaar had Jason naar een tijd geen zin meer en trek in bier. Er werden twee dozen bier gehaald en we gingen in de achtertuin zitten. Toen de biertjes op waren zijn we naar huis gegaan. Vervolgens begon Ray er over dat hij het bier drinken op vrijdag wel een goede vond, maar dat hij volgende week ook wel een barbecue verwachtte. Dit vond Jason ook wel een goed plan.
De biertje kwamen hard aan en lag die avond ook niet heel laat te slapen.

Zaterdag zijn we rond gaan lopen in Dee Why opzoek naar een appartement. Hier zit helaas nog niet heel veel schot in, maar we blijven vol houden. In de middag zijn we met een groep naar het strand gegaan. Na het strand zijn we door gegaan naar een parkje er naast en zijn we gaan barbecue. In de avond zijn we uitgegaan naar Manly.

Zondag was een rustdag. Eerst uitgeslapen en rustig een ontbijt gegeten. Vervolgens ben ik samen met Jet een rondje gaan lopen over een berg om hopelijk walvissen te spotten. Dit lukte helaas niet.
In de avond was het vooral onderuit zakken om de volgende dag weer te werk te kunnen.

Maandag ben ik met Ray bezig geweest om de tegels en muren rondom een zwembad weg te slopen. Hier zit nog wel wat dagen werk in, daarna is het de vraag of we het zelf ook weer mogen betegelen. In het weekend stuurde Jason namelijk wel een bericht dat we op Youtube moesten gaan kijken hoe je rondom een zwembad moet tegelen.

Hoewel ik eerder zei dat bij het zoeken van het appartement geen schot in zat, kunnen er twee van de groep morgen wel een huis bezoeken. Hopelijk gaat dat goed komen, want we verlangen nu wel naar een eigen plek.

  • 24 November 2014 - 10:50

    Angela Pater:

    Hoi Rob,

    Ook wij lezen elke week trouw jouw verslagen.
    Het is gewoon leuk om te lezen hoe het met je gaat en wat je er zoal doet. Ondanks dat de dagen meer op elkaar gaan lijken maak je er toch elke keer een mooi verslag van.
    (Dat zal voor jezelf ook geweldig zijn om terug te lezen als je weer thuis bent.)

    Wij zitten hier inmiddels volop in de Sinterklaastijd.
    Sinterklaasintocht, Sinterklaasjournaal, zwarte piet, witte piet, gekleurde piet, huplpieten, schoen zetten, pepernoten, speculaas, taaitaai en warme chocolademelk.
    Gespannen kinderen die de dagen aftellen tot ze weer hun schoen mogen zetten. Sam heeft al twee keer, twee schoenen gezet en twee keer een fopcadeau gekregen in de tweede schoen. Geweldig vindt hij dat! (En wij ook ;))
    Krijg jij er daar nog wat van mee?

    Succes met het binnenhalen van de 'tegelklus' en het zoeken naar een appartement!
    Ik hoop dat je nog een keer een walvis spot. Dat zou geweldig zijn!

  • 24 November 2014 - 12:22

    Verula:

    Hey Rob,

    Het is goed te lezen dat nu wel zo lukt met werk. En vooral dat je gelegenheid krijgt om maar van alles te kunnen doen ook eventueel zonder ervaring. Ik moet er om lachen, ik zie het zo voor me zoals je daar bezig bent. Op SBS6 kijk ik wel eens zo'n programma over huizen in Australie, dan zie idd dat het best nog wel lastig en ik vind het daar best wel prijzig. Maar de aanhouder wint dus ik verwacht binnenkort hier wel positieve ontwikkelingen hierin. Dat zal heerlijk zijn een eigen plekje :).
    Kan je het een beetje vinden met de warmte? in je vorige verslag had je over 38 gr, pfff en dan daarin werken. ik snap wel dat die biertjes dan lekker smaken.

    En zoals Angela al aangeeft zitten wij ons op te maken voor decembermaand. Thuis doen wij geen Sinterklaas maar wel op het werk. Dan wordt er verwacht dat medewerkers mee doen in de playbackshow. Mijn team gaat voor Andre Rieu (Inge) en dames in prachtige jurken en violen. Ben benieuwd hoe het uitpakt. Vrijwilligers nu al regelen om de huizen in kerstsfeer te brengen.
    Maar ook thuis zijn we allen bezig wie gaat naar wie en waar! Oud en Nieuw plannen worden al gemaakt.
    Dat zal voor jou een vreemde ervaring zijn om deze feestdagen in de warmte door te brengen.

    Succes met werk en vinden van appartement. En we zien uit naar de volgende ontwikkelingen :)
    Lieve groet van ons xx

  • 24 November 2014 - 13:07

    Van 0ma 24 November :

    Hoi rob weer even een berichtje van mij gelukkig heb je werk al zal het niet meevallen met de warmte zondag vieren we sinterklaas het zal vreemd zijn dat jij er niet bij bent maar we denken aan je. Ik hoop dat dít bericht door komt want de computer doet het niet dus nu meet de laptop rob ik wens je nog veel succes en hoe de sinterklaas verloopt dat hoor je wel een dikke zoen van mij liefs oma x

  • 24 November 2014 - 13:09

    Van Oma :

    Nog veel succes met het zoeken van een huis oma

  • 24 November 2014 - 18:43

    Oop En Tiny:

    Hoi Rob.

    Fijn dat je nu werk heb, de centjes zijn ook zeker heel belangrijk.
    zo kan je ook sparen om straks weer wat leuke dingen te doen.
    Het was weer leuk om je verslag te lezen,ga je ook nog 5 dec vieren met wat vrienden daar?
    Het zal heel vreemd zijn niet thuis met de feestdagen, maar ik vermoed dat jullie ook
    leuke dingen gaan doen.Wij vieren dit jaar met iedereen 5 december bij ons,om dat dit
    toch wel heel bijzonder is hebben wij Sinterklaas en 2 zwarte pieten besteld die komen om half 6
    Wel heel spannend hoor,zeker voor Moreno, Milan, Sylvie, en Sam die geloven er nog in.
    Maar ook voor ons dit gebeurd niet elke dag.Rob veel succes en liefs van ons.

  • 28 November 2014 - 21:03

    Henk Doorgeest:

    Sinterklaas
    ik ga rijmen uit bovenstaand beschreven , gaat nog niet helemaal goed maar wordt gecorrigeerd door je neven.
    28 november kwart voor negen, (avond) Egmond-Binnen wordt geteisterd door regen.
    5 graden een beetje koud, maar ja ik word al een beetje oud.
    1 december de sleutel voor Bart , ik ga hem helpen maar ook jij blijft in mijn hart.
    Zondag st. nicolaas bij oma jij bent er niet bij , dat is balen.
    Volgend jaar weer wel anders kom ik je persoonlijk halen.
    Ga ondertussen door met je droom,
    bij deze een vriendelijke groet van je (grijze) oom

    groet, Henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Beste familie, vrienden, kennissen, collega's en leerlingen, Op deze manier wil ik jullie op de hoogte houden van mijn reiservaringen in Australië, Nieuw Zeeland, Taiwan, Thailand en wie weet nog meer landen. Ik hoop vaak genoeg een update te kunnen geven wat ik allemaal heb meegemaakt op mijn reis. In ieder geval veel leesplezier toegewenst! Rob

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 27124

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 12 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: