Vierde reisverslag - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rob Koning - WaarBenJij.nu Vierde reisverslag - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rob Koning - WaarBenJij.nu

Vierde reisverslag

Blijf op de hoogte en volg Rob

22 September 2014 | Australië, Sydney

Zoals ik het vorige verslag schreef kon ik maandags werken bij de aannemer Tom, die zijn eigen huis bouwt. In de ochtend met de bus naar Avalon en daar werd ik opgehaald door Darrel, een man uit Zuid Afrika die 15 jaar geleden hier kwam backpacken en is blijven hangen.
In de ochtend heb ik de loodgieter geholpen om geulen te graven voor het waterafvoer en dat was geen pretje. Kwam je met je schep er eindelijk door de stenen heen, dan bleef de schep wel plakken aan de modder/klei.
Daarmee klaar dan mochten de grote bigbags met kleine steentje weg gereden worden om de grond te egaliseren. Dat was tevens ook zwaar werk aangezien de grond hier niet gelijk is en je een berg af moet die nog steiler zijn dan de kluften. Op deze dag dronk ik maar liefst 6 liter aan water en dan is het hier nog niet eens zomer. Andere kant hoef je na z'n werk dag niet meer te fitnessen.
Overigens was Tom zo attent om mij te waarschuwen dat ik mij moest gaan insmeren. Dat is wel goed geregeld, in de keet staat gewoon een potje met zonnebrandcreme.
's Avonds heb ik niet veel meer gedaan en ben ik vroeg te bed gegaan om de volgende dag weer te kunnen werken.

Dinsdags ochtend werk ik opgehaald door andere timmerlieden die uit Dee Why komen en langs Collaroy rijden. Hierdoor kon ik een half uur langer in mijn bed liggen. Eenmaal op de klus aangekomen, moet ik met Darrel het betonstaal naar beneden lopen. In Nederland zou daar een hijskraan voorkomen, maar hier word het met de hand gedaan. Ruim 3 uur later hadden we alles op de juiste plek en gingen we stalen platen over de muren leggen, zodat de vloer daar overheen gestort kan worden. In de middag mocht ik weer met de kruiwagen rijden om weer 3 Bigbags weg te rijden om de grond de egaliseren.
Helaas had Tom voor de dag er na geen werk voor mij en zou hij mij berichten wanneer hij weer werk voor mij had. Hij verzekerde mij dat ik zeker terug zou komen en gaf aan dat ik mij werk goed deed.
's avonds hebben we lekker op de banken gehangen en wat gepraat. In die tijd moest ik ook gaan bedenken wat ik de volgende dag wilde gaan doen. Ik wilde nog graag naar de Sydney Tower Eye. Een ander meisje Sanne die ook net was aangekomen wilde dat ook graag doen en we spraken af om de volgende dag samen te gaan.

Woensdag zijn Sanne en ik om 11 uur met de bus gegaan richting Sydney. Aangekomen in Sydney zijn we gelijk naar de Sydney Tower Eye gegaan. We hadden wisselende meningen gehoord over de toren. De een vond het geweldig en de ander vond het alleen maar geld verspilling, maar ik vond het geweldig. Vanaf boven is Sydney echt een mooie stad met veel parken, maar vooral met veel water. Zie de foto's en je zult het zien.
Na de toren zijn we door het Hyde Park gaan lopen richting Mrs Macquarie's Chair, waarbij je een geweldig uitzicht heb op het Oprah House en de Harbour Bridge. Vervolgens zijn we door het park, waar menig steden jaloers op zullen zijn, richting het Oprah House gelopen. Eenmaal voor het Oprah House, had het niet mijn aandacht. In de avond ziet het er leuk uit, overdag niet.
Vervolgens zijn we opzoek gegaan naar de ondergrondse looptunnels waarmee je de stoplichten kan ontwijken. Helaas konden we de ingang niet vinden en besloten we maar een hapje te gaan eten.
In de avond hebben we nog wat met z'n alle gedronken en waren er drie jongens onafhankelijk van elkaar, terug gekomen van hun reis naar het hostel om zaterdag mee te gaan naar Defqon. Het was goed om te horen van hun wat je wel en niet moet doen. Dit was hetgeen waar ik naar opzoek was. Meningen van andere om later zelf mijn reis het beste te kunnen uitstippelen. Overigens kwam er een van de jongens ook met de tip dat er een app was voor waarbenjij.nu zodat ik op die manier foto's kon toevoegen, zoals nu ook te zien is.

Donderdag ochtend moest ik mijn kamer uit, om vervolgens later weer samen met Jelle de Boer en Erwin Tervoort in te checken voor een prive kamer voor 3. Na het uitchecken ben ik richting de lunchrestaurant gelopen om mijn prijs van de woordzoekerspuzzel te verzegelen en ben ik alvast begonnen met mijn verslag te maken tot de tijd dat Erwin en Jelle aan zouden komen.
Ik was al een tijd klaar met mijn verslag en begon me toch af te vragen waar de jongens bleven. Wat bleek nou, de mannen zaten nog er lekker ergens te ontbijten en hadden vervolgens hun vlucht gemist. Gelukkig konden ze nog wel dezelfde ochtend naar Sydney vliegen. Ze gingen vervolgens naar Manly, waar ik ook heen zou gaan om daar een klein biertje te doen. Robert en Mike uit Egmond aan de Hoef kwamen daar later ook heen. Vervolgens zijn we met de auto naar het hostel gegaan om daar even gezellig met de groep te zitten. De mannen uit de Hoef gingen nog terug naar Manly, maar ik bleef in het hostel. Moest de volgende dag namelijk weer werken.

Vrijdag had ik mijn eigen taak. Ik moest van rotsblokken een wal maken en daar achter moest van het andere kant van het terrein het zand(oftewel klei en stenen) komen(zie foto). Weer een zware dag om te werken. Ik zie het nu maar zo, ik ga een dag te fitnessen en krijg daarvoor betaald. Eind van de middag werd ik betaald en dat was een mooi bijkomen om het weekend te beginnen.
In de avond zouden we rustig aan gaan doen om fit te zijn voor Defqon, maar dit ging toch iets anders. We gingen eerst met z'n vijven uit eten, met Jelle en Erwin uit de Hoef en Raymond en Joey uit Alkmaar(zie foto). Daarna zijn we naar de drank winkel gegaan en hadden we wat drank gehaald voor de avond, maar ook alvast voor Defqon. Dit liep toch anders, we zaten er lekker en voor we het wisten was het drank van de volgende dag ook al op.

Zaterdag om 8 uur zouden we uit ons bed gaan, maar er waren al een paar jongens zenuwachtig en om half 7 schrokken we met z'n drieën wakker omdat iemand bijna door de deur heen wilde lopen. Vervolgens konden we ook niet meer slapen en waren we al vroeg beneden. De eerste mensen zaten alweer aan de drank en wij konden niet achter blijven. Eerst even ontbijten en toen moesten wij er ook aan geloven. Om half 10 moesten we verzamelen en om 10 uur gingen we dan uit eindelijk heen. Na drie tussenstops, een rondje van de Chauffeur en twee uur later waren we op het terrein. We waren in totaal met z'n 80 Nederlanders heen en er was een plek voor het hoofdpodium waar altijd wel een groep stond. Vandaar dat we ook niet bij elkaar hoefde te blijven. Het feest was echt top!

Zondag was een dag van bijkomen en niets doen. We hebben de hele dag een beetje op het balkon gehangen. 's Ochtends kwamen we nog wel op het idee om onze kater weg te drinken met het geen waarmee we geëindigd waren, maar daar zijn we na een tijd ook was afgestapt.
In de middag kreeg ik weer een berichtje van Tom of ik de volgende dag en dinsdag kon werken voor hem en misschien wel meer dagen. Ik had aangegeven dat ik weer aanwezig zou zijn. Eind van de middag belde Aaron van het metselbedrijf of ik nog voor hem kon werken. Een van de jongens had ontslag genomen, terwijl er veel werk in opkomst is. Hopelijk met een goede overleg tussen Tom en Aaron, kan ik zometeen gewoon een volle week werken met veel afwisseling.

Maandag ging ik samen met Darrel de betonbekisting van de vloeren slopen een spijker vrij maken. Niet heel veel bijzonders eigenlijk. Wel schrok ik me in de middag kapot. Ik stond op een kleine verhoging dat ik opeens iets heel raars zie lopen. Een beest van 30 tot 40 cm van kop tot staart(zie foto). Darrel begon te lachen en maakte zich niet zo druk. Uit eindelijk liet het beest ook door, maar ik vond het maar niets. Ik heb vervolgens wel van Darrel uitleg gekregen welke soorten dieren je allemaal tegen kon komen die giftig zijn. Helaas zijn ze der en vind ik die dieren helemaal niets, maar gelukkig weet ik wel dat je nog wel de tijd heb om een dichtstbijzijnde ziekenhuis op te zoeken.
Uit het werk heb ik eerst wat werkkleding en boodschappen gekocht. Aangezien ik de jongens niet kon bereiken was ik eerste instantie van plan om alleen te gaan eten. Eenmaal gedoucht en spullen opgeruimd, kwam ik in de woonkamer en daar zaten de mannen, met een grote pan pasta. Ze waren met z'n vieren de keuken in geweest en ik kon gelijk aanschuiven. Zo lekker had ik hier nog niet gegeten in het hostel.

De werk vooruitzichten zijn goed, maar de activiteiten ook. Ga als het goed is woensdag met een groep Skydiven.

  • 22 September 2014 - 14:12

    Oma 22 September 2o14 :

    even een berichtje uit egmond binnen wat een mooi verslag en je hebt werk geweldig en ook veel gezien en de jongens uit egmond aan de hoef en alkmaar die kunnen ook veel vertellen rob ik wens je veel succes en plezier ik leef met je mee een dikke zoen en een knuffel liefs oma

  • 22 September 2014 - 14:17

    Oma :

    rob hele leuke fotoos ik heb ze gezien en gevonden liefs oma

  • 24 September 2014 - 12:51

    Ria Beemsterboer:

    Rob,
    Geweldig om alles te lezen van je ervaringen. Top. Dat er een site is van waarbenjij.nu.dat had ik al gezien van Suus onze kleindochter. Die maakt daar ook gebruik van.
    Wij zijn in het opera huis geweest met een rondleiding, was wel interressant.
    Rob. We blijven je volgen en succes. Lieve groeten van ons uit Zuid Frankrijk waar we tot 4oktober zijn.Jaap en Ria.

  • 24 September 2014 - 21:31

    Cor Sentveld:

    beste rob,het is mooi te zien dat je er zo van geniet.maar ook wij genieten van jou verhalen en foto,s.ga zo door man en wij blijven je volgen. groetjes cor en marja.

  • 25 September 2014 - 11:15

    Oop En Tiny:

    Hoi hoi Rob .

    Wat een mooie verhalen, krijg er ook zin in om daar naar toe te gaan,
    je schrijft er zo geweldig over en de prachtige foto`s erbij.
    Heerlijk dat je regelmatig werk heb,zo kan je ook wat ondernemen.
    Veel succes en lieve groetjes van ons.

  • 27 September 2014 - 13:36

    Verula :

    Gaaf Rob al die ontwikkelingen. Daar ging je voor heen. En dan ook nog gratis sport school :-))
    Goed al die contacten, om elkaar tot steun te zijn. Wij maken niet zoveel mee, voor ons des te leuker om jouw verhalen te volgen. Geniet van alle mooie dingen.
    Dikke kuzz vanuit een zonnig Egmond xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Beste familie, vrienden, kennissen, collega's en leerlingen, Op deze manier wil ik jullie op de hoogte houden van mijn reiservaringen in Australië, Nieuw Zeeland, Taiwan, Thailand en wie weet nog meer landen. Ik hoop vaak genoeg een update te kunnen geven wat ik allemaal heb meegemaakt op mijn reis. In ieder geval veel leesplezier toegewenst! Rob

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 535
Totaal aantal bezoekers 27131

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 12 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: